Søgning på: det moderne gennembrud. Resultater: 16681 til 16700 af 21415
-
afgangs examen 9.kl emner!?
Forumindlæghej allesammen, jeg har ramt "muren" hårdt. jeg er gået helt istå med at kunne finde et emne at skrive om. jeg har fået 4 hovedemner som jeg skal finde noget inden for: Education, On the street, Travel, Minoties. hvis der er nogen der har forslag til emner så skriv venligst. -
Mystisk fysik opgave
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har løst delopgave b i denne opgave fra min fysik eksamen, men er ikke sikker på om jeg har lavet de rigtige antagelser omkring elastisk stød. Nogen der kan fortælle mig hvordan den skal laves? Og måske et facit hvis ikke det bliver for besværligt -
Hjælp til synopsis - Indvandrer spørgsmål?
ForumindlægMit spørgsmål er: Er indvandring i Danmark generelt så stort et problem som den politiske debat afspejler? Håber på jeres hjælp! -
Molekylær medicin
ForumindlægHej Kan man blive øjenlæge hvis man læser molekylær medicin? Og kan man komme ind på studiet selvom ens gennemsnit ligger på 10 og den skal ligge på 10,5? -
Gætte en formel
ForumindlægJeg skal gætte en formel for an = 1/(1*2)+1/(2*3)+1/(3*4)+...+1/(n*(n+1)) og bevise min formodning. Det der med at gætte en formel kan jeg slet ikke komme i gang med. Er der nogen, der kan hjælpe? -
Bevis matematik
ForumindlægForklar principperne i tretrinsreglen og brug denne til at bevise, at (x02)'=2x0 Nogen som kan hjælpe? det vigtigste er bare beviset. -
Analyse af fiskeren og hans kone
Forumindlæghej jeg vil gerne hjælp til analyse af fiskeren og hans kone -
Puffer som pH-stabilisator
ForumindlægPuffer stabiliseres ved, at når der tilsættes en syre gælder det: "Når der tilsættes en stærk syre, omdannes noget af pufferens Base, B, nemlig til den korresponderende Syre, S"? - Hvorfor er det medvirkende til at stabliserer pH? Jeg tænker, hvis noget af basen omdannes til syren, så ... -
Hjemmeværnet?
ForumindlægHej, jeg ville høre om nogen af jer kender nogen der har en eller anden form for tilknytning til hjemmeværnet på Fyn. Jeg er studerende og vil gerne have et interview med personen ang. hvordan personen tror befolkningen opfatter hjemmeværnet i Danmark. Send mig gerne en mail på gruppearbejde85@gm... -
Elektromagnetisme
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder og laver fysik og jeg skal skrive om elektromagnetisme. Jeg har læst i min bog, og jeg forstår det ikke helt, er der nogle der vil forklare mig det? -
Differentialregning hjælp søges!
ForumindlægHej. En af mine kamerater skal op i mundtlig matematik, hvor et er spørgsmålene er således: "Definition af begrebet "funktionen f er differentiabel i x0" "Differentation af f(x) = x^2" "Ligningen for en tangent til grafen for en differentiabel funktion" Alt... -
Intergovenmentalisme
ForumindlægNogen der kan forklarer hvad intergovenmentalisme er? Og evt. hvad det er iforhold til EU??? -
Integrale
ForumindlægHey jeg sider med et uegentlig integrale her. Jeg kan ikke rigtig komme igang med det, jeg har en ide om at jeg skal bruge integration ved substitution, men det lykkeds ikke rigtigt for mig. Er der nogle der kan give lidt hints? -
Hvad er vigtigst?
ForumindlægHvad er vigtigst I AT-eksamen? Hvad skal der ligges vægt på? Hvad er godt og dårligt? Har brug for råd :) Tak -
strafattest plez hjælp mig
Forumindlæghej alle jeg har været så dum at stjæle lidt tøj som 18-19 årig og blev snuppet, jeg fik dog et bøde på 500 kr. kommer det til at stå på min straffeattest? og hvor mange år? aldrig stjålet siden. -
rødforskydning
Forumindlæghvordan udledes denne og hvorfor gælder det kun for z < 0,1 ? -
argument for at ikke alle steder i universet udvider sig
Forumindlæghvis censoren spørger, om det er alle steder i universet der udvider sig, f.eks. afstanden mellem jorden og månen, hvad kan man så sige af noget som er argumenterende og løfter niveauet i stedet for at sige "nej". -
mekanisk, potentiel og kinetisk energi
ForumindlægHej, er der nogen der kan forklare mig forskellen på disse tre energier, mekanisk,potentiel og kinetisk energi? -
Naturgeografi
ForumindlægHej alle. Jeg har virkelig brug for hjælp til, at forstå denne tabel http://faostat3.fao.org/faostat-gateway/go/to/download/FB/FB/E udfra dette spørgsmål som lyder således: E: Når man ser på Danmark i FAOSTAT opdager man at vi lever som svin og slet ikke bidrager positivt til verdens fødevar... -
Jurastudiet - hvem søger?
ForumindlægHej alle. Jeg har tænkt mig at søge ind på jurastudiet her efter sommerferien. Så derfor vil jeg høre om der er nogle af jer der også søger? Jeg vil søge ind på KU :). Derfor vil jeg høre, hvilket gennemsnit regner i med at søge ind med?
