Resultater: 16701 til 16720 af 436512
  • integral

    Forumindlæg
    Nogen der kan forklare mig, hvordan jeg løser denne opgave
  • Reaktion

    Forumindlæg
    Er der nogle, som ved hvilken reaktionstype dette er:
  • Potenssammenhæng

    Forumindlæg
    En kasse er dobbelt så lang som den er bred, og 4 gange så høj som den er lang. 1) Bestem ligningen for variabelsammenhængen mellem kassens bredde x, og dens rumfang y. - nogen som kan hjælpe?
  • Termodynamik

    Forumindlæg
    Hej jeg har lidt problemer med en opgave i et kemi sæt (vedhæftet) Jeg har brug for hjælp til opgave c, de andre er lavet. Jeg ved ikke lige hvordan man finder entalpien og entropien ud fra grafen. Tak på forhånd :)
  • Demokrati den mest ringe styreform

    Forumindlæg
    Hvem er det der udtaler det, hvilken teoretiker? Er det ikk Weber?
  • Polaritet

    Forumindlæg
    Hej, ved I hvordan kan jeg vurdere et stofs opløselighed. Fx.
  • Hjælp er min forklaring rigtig ? Ækvivalentspunkt

    Forumindlæg
    Hej allesammen I dette forsøg skulle man bestemme forsæbnignstallet for et fedtstof, og man skulle blandt andet titrere noget KOH med 0,5 M HCl og en anden titrering, hvor man titrerer KOH + fedtstof med 0,5 M HCl. Jeg ved hvornår ækvivalentspunktet indtræder og kan derfor udregne stofmængden a...
  • SU - skat

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal til at søge SU. Min status er at jeg har et fritidsjobi i et supermarked + går på gym ved siden af. Hvilken en af nedenstående muligheder vil så være fornuftigst for mig at vælge hvor SU'en skal komme ind? Der er disse 3 valgmuligheder: - Mit hovedkort/frikort - Mit bikort ...
  • Ligning for tangent til graf i et punkt...

    Forumindlæg
    Hej Jeg har svært ved at løse opg b. Jeg har fået opg. a til at være: f'(x) = 8x + 1/2.
  • Tangent i et punkt

    Forumindlæg
    Opgaven er vedhæftet. Det jeg har gjort ved opgave b: f'(1) = 8*1 + 1/1 = 9 f(1) = 4*1^2 + ln(1) = 4 y = 9*(x-1)+4 y = 9x-9+4 y = 9x-5 Jeg er usikker på mit resultat.
  • Tryk

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Kan i hjælpe med følgende opgave: En kvinde går på stilethæle på et gulv. Hvor et stort tryk udøver kvinden på underlaget, hvis hun et øjeblik kun hviler på én stilethæl? Det oplyses, at hælens areal er 1 cm^2 og at kvinden vejer 55 kg.
  • har sværet ved opgave 10 :(

    Forumindlæg
    beregn angive den aktuelle koncentrationer i opløsning?
  • Tysk aflevering

    Forumindlæg
    Er der nogen som skarpe til tysk (evt. tyskere) som lige vil rette min tysk aflevering igennem? Den er på ca. 300 ord uden citater, og det er min sidste stil, så jeg vi gerne have en god karakter. Det burde ikke tage mere end 10-15 min? Det er mest bestemt/ubestemt kende ord samt præpositioner so...
  • Bioteknologi 21. august 2013

    Forumindlæg
    Er der nogen der ligger inde med en besvarelse af denne eksamensopgave? Jeg sidder desværre med nogle problemer i fem af underspørgsmålene. På forhånd tak!
  • Forskrift for stamfunktion gennem punkt

    Forumindlæg
    Opgaven lyder: Bestem forskrifen for samfunktionen F for f(x) = x^2 - 2x + 4, hvis graf går gennem punktet P = (3,1) Mit svar: F(x) = 1/3x^3 - x^2 + 4x + c. 1 = 1/3 * 3^3 - 3^2 + 4*3 + c c = -5 Så stamfunktionen er F(x) = 1/3x^3 - x^2 + 4x - 5?
  • Religionspsykologi - Hvorledes kan Uffe Schjødts hjerneskanningsprojekter kobles med Boyers teori?

    Forumindlæg
    Hej SP Jeg kunne godt bruge nogle tanker omkring følgende spørgsmål, hvis nogle kender noget til det: Hvorledes kan Uffe Schjødts hjerneskanningsprojekter kobles med Boyers teori? Jeg har selv undersøgt det, men kunne godt bruge at høre andres mening/svar på ovenstående diskussions spørgsmål. ...
  • Dum og svær opgave.

    Forumindlæg
    Kraft målt i N på en elektron varierer efter formlen: 3 • 10-26 • (t2 + 7t ), hvor t er måltallet for tiden målt i sekunder. Hvordan bestemmer man accelerationen som funktion af tiden? Elektronen starter fra hvile. Bestem hastigheden som funktion af tiden. hvor langtid går der inden has...
  • At gøre op med - engelsk ord for det? :s

    Forumindlæg
    Nogen der ved hvordan man siger; At en historie gør op med forskellige samfundslag Hvis man overhovedet kan sige det..
  • gange over kors med x^2!

    Forumindlæg
    Hej folkens, Jeg sidder med denne her ligning sammen med nogle andre som jeg skal aflevere imorgen til matematik! Den hedder: (fg)(x)=f(x)g(x)= (2x^2-x-1) x (x+1) Jeg ved ikke hvad man gør når man ganger over kors med ^2???? Hvor skal man starte???
  • 3-faset vekselstrøm

    Forumindlæg
    Hej alle! jeg sidder netop i øjeblikket med en fysik-rapport som skal afleveres imorgen, men der er et såørgsmål som jeg synes er rimelig forvirret og ikke rigtig kan beskrive med mine egne ord - 3-faset vekselstrøm?? På fohånd tak maaanse