Resultater: 16721 til 16740 af 436512
-
2. gradsligning
Forumindlægx^2-8x-ax+4a+17=0Hvordan opskrives diskriminanten for denne 2. gradsligning? -
eftertjekke dette :)
ForumindlægHejsa! Jeg er blevet sat til at skrive bare et par små sætninger om hvad jeg har lavet i min ferie til i morgen. Her er hvad jeg har skrevet, det er ganske kort, men håber dog der er en venlig sjæl der vil kaste et lille blik på det. Hallo. In meine Urlaub habe ich nach England mehr specifik Lo... -
Rette aflevering på 10 linjer?
Forumindlægden danske: Under et besøg i Danmark hørte den britiske forfatter Rose Tremain legenden om Christian den 4.s orkester, der for næsten 400 år siden sad i kælderen på Rosenborg Slot og spillede himmelsk musik, som gennem et system af kanaler nåede hoffets ører oven på i salene. ”Jeg var betag... -
hvilken fortæller - "skæbne"?
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om hvilken fortæller der er i digtet (lyder måske lidt dumt), men jeg har en ide om at det er 3. person flertal. Jeg har også fået stillet spørgsmålet: I analysen bør du især lægge vægt på at afdække jegets forklaring på Tykkes personlighedsudvikling - forstår ikke rigtig ... -
kvadratisk interpolation
ForumindlægHvordan bruges denne? Hvis vi fx siger jeg har punkterne (1,2), (2,0), (3,6) og skal finde værdien for x = 2.5.. og 1.5? Jeg har bare brug for et eksempel til at forstå metoden. -
"HJÆLP"
ForumindlægHej, jeg har en aflevering der handler om ekspontielle funktioner, hvori der fremgår et spørgsmål som lyder således: Forklar, hvad der karakteriserer grafen for en ekspontiel funktion, y=b*a^x (brug gerne figurer). Forklar hvilken sammenhæng der er mellem værdien af konstanterne a og b og grafens... -
Rotationskvaternion
Forumindlæghej med jer, er der en ren matematisk måde at vise om en kvaternion er en rotationskvaternion? F.eks hvis vi kigger på; A.) p = 3/5 + (0, 4/5, 0) B.) q = 0 + (3/5, 4/5, 0) jeg kan sige at A er en rotationskvaternion, da den rotere med 3/5 og at B ikke er, da w=0. Er dette en korrekt måde at... -
ned til hundene
Forumindlæger der ikke nogen der har skrevet om "ned til hundene" af helle helle??? hvis i har, vil i ikke vøre sød og sende det til mig ;) -
Vektorregning
Forumindlæg -
TI-89 søges
ForumindlægHej ;) Jeg er meget interresseret i at købe en TI-89, da jeg skal have matematik på a-niveau. I kan kontakte mig her eller på min mail: [email protected] hurtigst muligt, tak! På forhånd mange tak. -
HASTER ? ):
ForumindlægJeg ved godt at det ikke er den rigtige kategori. Men jeg har downloadet Nero 9 online på nettet, og jeg skal bruge et serienummer. Vær sød at hjælpe mig hurtigt, det er rigtigt vigtigt, jeg skal bruge det... -
areal
ForumindlægHvornår skal man bruge formlen A=h*g*1/2 og så Herons formel,har nemlig lagt mærke til at der er en hvis forskel i resultaterne. -
HJÆÆÆÆLP!!!!
ForumindlægHvad er Stilens Nulpunkt??? Kan ikke finde nogen steder hvor det rent faktisk giver mening det der står! -
Økonomi på KU
ForumindlægHej allesammen, Jeg overvejer at søge ind på økonomi-uddannelse på KU. Dog er jeg i tvivl om studiet indebærer for meget matematik for mig... Jeg ville derfor høre om der var nogen med kendskab til økonomi enten på KU eller på Århus Universitet der kunne hjælpe med med nogle spørgsmål. Jeg har al... -
Spild
ForumindlægHvis man skal købe 200 kvadratmeter træ ind, men ved at man kommer til at have et spild på 18 %, hvordan regner man så ud hvor meget ekstra man skal købe ind? Man kan jo ikke bare tage 18 % af 200 og pluse det!. -
Alternative energikilder og transformation
ForumindlægSkal skrive en rapport med teori og forsøg om Alternative energikilder og transformation. Kan i mig lidt med at komme i gang? -
Latinske ord for grammatiske tider
ForumindlægJeg sidder her og fedter i det når jeg skal slå op i min spansk ordbog for at finde ud af hvordan jeg kan sige verben i den rigtig form... har prøvet at s´øge på google, men har ikke kunne finde svar på alle mine spørgsmål, så er der nogen der kan forklare mig hvilken tid det her er i: Konditio... -
SRP (studieretningsopgave)
ForumindlægJeg skal skrive en SRP i fagene biologi som hovedfag og matematik som bifag. Mit emne er om fedme, men jeg ved ikke hvad jeg skal gå i dybden med for jeg skal jo vælge et område.... Jeg har tænkt på fedmerelaterede sygdomme så som åreforkalkning og hjertekarsygdomme... har i nogle forslag.... Håb... -
HJÆLP TIL PRÆTERITUM!
Forumindlægjeg har en tekst jeg skal oversætte og er kommet i tvivl om en sætning. Vil gerne høre jeres mening om hvordan i synes denne sætning skal løses. Den lyder således: "Socialisterne i Spanien har i deres regeringsperiode haft indflydelse på udviklingen....." Håber i kan hjælpe. -
Kollegie i Århus
ForumindlægHej, jeg har brug for hjææææælp ! er der nogen, der kender til gode kollegier i Århus ??
