Resultater: 16661 til 16680 af 436512
-
Normalfordeling
ForumindlægHåber der er en som kan forklare mig hvad jeg skal gøre her og hvordan man skriver det op.X er normalfordelt med (my)=1. Desuden oplyses, at P(X > 1,5) = 17%Bestem spredningen. -
Forsøg med bioteknologi???
ForumindlægJeg skal lave et forsøg omhandlene enten genteknologi/bioteknologi eller i hvert fald noget i den retning.Derfor har jeg brug for nogle god ideer.Desværre har min skole måske ikke det mest omfattende laboratorie, men sådan er det jo. -
fag
Forumindlæghej jeg fik på et tidspunkt en mail fra studieportalen hvor der var nogle folkeskole fag og under hver fag var der nogle emner for eksmepel under fysik var der magnetisme. Og så kunne man læse alt om hvad det var. og det var 9 klasse niveau i folkeskolen. Så vil spørge om der er nogle som også h... -
blæk og færdigheds
Forumindlæghey everybadyEr der nogen der vil tilføje forskellige huskeregler, når man skal op i prøve i både færdighedsregning og blækregning.PS: Jeg går I ottende klasse.Takkker -
Eksamensøvelse - oversættelse af Edison (2007)
ForumindlægGod aften Studieportalen! Jeg har været så heldig, at få lov til at oversætte tekststykket "Edison", som en lille eksamensøvelse inden det går ned om et par måneder. Jeg ville derfor lige høre jer ad, om i synes teksten er oversat korrekt eller om der er noget i ville ændre. På forhå... -
..
Forumindlæg.. -
tysk rettelse
Forumindlæghjejeg har skrevet en tysk stil og det vil sige at der ikke er noget dansk tekst. Hvis i gider skal i bare skrimte den igennem og rette de dumme fejl.på forhånd takDiesem Text spielt am Ende Januar und handelt von einem Dicke Kind das gekommen zu der Bibliothek am ein Wintertag und sitzt an eine... -
matematik hjælp!!
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med i, j, k og l? (vedhæftet) Giv gerne forklaringer på det du gør, da jeg ikke selv har styr på det.. tak på forhånd -
Hjælp til rapport om saccharider / Fehlings prøve
ForumindlægJeg er ved at skrive en rapport ud fra et forsøg med saccharider, hvor jeg skal svare på en række spørgsmål.Hvad sker der når henholdsvis saccharose og stivelse varmes op i 0,4 M HCL i 10 min. og derefter udsættes for Fehlings prøve?Jeg ved at der dannes henholdsvis en kraftig rød væske og et hvi... -
Kreativ destruktion
ForumindlægHej alle, Jeg håber en eller flere vil hjælpe mig med, at finde et produkt og service der har medfødt kreativ destruktion, hvilke brance(r) det har berørt og hvilke konsekvenser den kreative destruktion har haft. Herunder ses en definition af kreativ destruktion: "En radikal innovation vi... -
Omeksamen
ForumindlægHej, jeg er i den uheldige situation, at jeg skal til omeksamen i Kemi i år, fordi det gik ad røven til sidste år! Er der nogen der har en idé til hvad man kan sige/gøre/skrive for at man består? Problemet er nemlig, at jeg simpelthen ikke gider læse kemi, og hvis jeg gjorde det, ville jeg allige... -
1.g danskopgave spørgsmål
ForumindlægHej..Nu kan det godt være, at jeg spørger dumt, men skal de bøger man vælger til danskopgaven, ikke have en hvis relation til det man har abejdet med gennem året?? Hvis ja, betyder det så, at den bog man vælger skal perspektiveres/sammenlignes til en bog/film m.m som man har arbejdet med gennem 1... -
Notater
ForumindlægHey...Så nærmer eksamen sig jo de fleste 3.g'ere også dem som har haft mindre travlt i løb af de 3 år...men jeg kan simpelthen ikke finde mine notater omkring vikingetiden, slaveriet i romerriget, kina's historie og nazismen i tyskland og så nogle enkelte områder indenfor danmarkshistorie... -
hjæp til lidt matematik
Forumindlæghejjeg har lidt problemer med en opgave som lyder:Sodavand og andre sødede læskedrikke indenholder cirka 10 gram sukker pr. 100mL opløsning. Normalt anvendes almindelig rørsukker også kaldet saccharose til at søde med. saccharoses molare masse er 342,20Hvor stor er den molære koncentration af sac... -
Marie Grubbe!
ForumindlægHey allesammen, jeg skal læse en bog af J.P Jacobsen "Fru Marie Grubbe", som virker mindre spændende... desuden er der ikke lang tid til, at blive færdig i.... Hvis der er nogle som tilfældigvis har notater/resumere af kapitler eller lign. muligvis kender links til det, ville det hjælpe... -
Eksamenssæt 2001-8-1
ForumindlægHej!!Jeg ville virkelig gerne have faciterne til ekasamenssættet fra d 16. maj 2001 med hjælpemidler, hvis er er nogen der ligger inde med dem? Så kan jeg nemlige lige tjekke mine resultater..På forhånd tak! -
Hjælp til den kroniske uskyld!
ForumindlægEr der nogen der præcis ved hvem Junker var??? Har fundet ud af et det var en tysk et eller andet, men forstår det ikk helt!Tak.. -
Normalfordeling
ForumindlægEn normalfordelt stokatisk variabel X har middelværdi 154 og spredning 5.1) Bestem P(1522) Bestem P(X>=157)Jeg er mest i tvivl om 2'eren da jeg ikke helt forstår at x skal sættes i forhold til 2 tal.Nogle der kan forklare opgaven for mig?Mvh. Maria -
haster
Forumindlægjeg har lidt problemer med denne opgave: den er fra eksamenssættet HF 2003-8-5... i 2001 blev der indført 9,3 liter alkohol pr. person........I 1987 toppede indførslen af alkohol med 22 liter pr. person...beregn med 2 decimaler det gennemsnitlige årlige procentvies fald i indførslen af alkohol pr... -
Simpel kemi opgave
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med den her opgave? - Har glemt min kemibog på skolen..En pille med massen 304mg opløses i vand til rumfanget 100mla) Find [Li+] i den fremstillede opløsningPå forhånd tak :)
