Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 16701 til 16720 af 160718
  • Nogle der er gode til matematik, som kan hjælpe mig med areal?

    Forumindlæg
    Jeg har virkelig brug for hjælp! Jeg går i 10.klasse, og jeg er ved at forberede min mundtlige prøve i matematik til eksamen, og jeg har valgt emnet Titanic. Jeg skal udregne arealet af titanic set fra oven, hvor den i den ene ende har en spids som bunden på dette hjerte, som i kan se på de...
  • Reducer udtrykket matematik 1.g NEM opgave

    Forumindlæg
    Hvordan reducerer jeg dette udtryk? - Jeg vil rigtig gerne have en forklaring på, hvordan man gør? 3xy (x+1) - 0.5 (6x+2) Hvordan laver jeg denne?
  • Matematik B bestem ligningen for tankgenten i punkt

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal op i mat B imorgen, og kom lige i tvivl om, hvordan bestemmer ligningen for en tangent hvis har allerede har punktet? F.eks. bestem ligningen for tangenten i punktet (3,9) Håber i kan hjælpe. :)
  • Matematik B HF karaktergivning skriftlig eksamen 2012

    Forumindlæg
    Hej, er der en som ved hvorledes der gives karakter for den skriftlige HF eksamen for Mat B i år? Der er 20 opgaver i alt, og jeg føler mig sikker på ihvertfald at havde 12 rigtige, måske 13. Jeg har prøvet at google, men kunne kun finde frem til http://www.emu.dk/gym/fag/ma/undervisnings...
  • hvem er en haj til matematik? procent regning mangler formel

    Forumindlæg
    hej jeg skal til eksamen på mandag og mangler det sidste i min opgave som er procent har om Roskilde Festival mere præcis: *samlet procentvise vækst. brug for hjælp til udregning ink formel *Gennemsnitlige procentvise vækst *hvad vil bilettet kost om 20 år har vedhæftede den del af opgav...
  • facit til Eksamenshæfte matematik D Dec. 2017

    Forumindlæg
    Er der nogen der ligger inde med facit fra December 2017 fra opgavehæftet niveau D?
  • Bedste software Program til generel matematik til videnskabelig uddannelse?

    Forumindlæg
    Hej, Hvis nu jeg skal have et software program til diverse udregninger til inden for fx Biokemi, almen kemi. generelle udregninger til rapportskrivning, statistik osv. Hvilket program ville så være smartest at bruge tid på at lære? Jeg har lidt kendskab til Maple men jeg har en ide om at Excel...
  • Matematik; Forhold mellem antal punkter og linier

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal omsætte forholdet mellem hvor mange linier der kan tegnes mellem et givent antal punkter til en formel. Er der nogen der kan hjælpe med det? Mvh. Henrik
  • Afleveringsopgave 2 i grundlæggende matematik i plus c HF

    Forumindlæg
    Er der en som har lavet denne opgave, som måske kan hjælpe mig ?..
  • Bedste program til at tage matematik noter? Lign. onenote

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg går virkelig og mangler et program lignende onenote til at tage noter med i matematik. Med onenote er problemet at jeg ikke kan lave ligninger osv. og med word er problemet at jeg hele tiden skal gemme nyt dokoment og det er ikke lige til at gå til. Nogle ideer?
  • isoler Q i formlen y^2=Q*x-Q*a+k

    Forumindlæg
    y^2=Q*x-Q*a+k
  • Optaget - KU?

    Forumindlæg
    Sagen er den at jeg gerne vil læse Økonomi på Københavns Universitet efter sommerferien. Har alle fag undtagen samfundsfag B, som jeg heldigvis kan tage på et sommerkursus. Men på deres hjemmeside, står der at man skal have et samlet snit på 6,0 i matematik A. Jeg har fået 7/7 i årskarakterer. Hv...
  • FATTER DET IKKE ??

    Forumindlæg
    hej alle ;-) jeg har valgt studieretningen tysk A, samf B samt psykologi på B. Mit spørgsmål er skal jeg ved siden af disse fag også have mat, eng, dansk, historie og idæt hvis jeg skal på stx ? :)
  • er min fremgangsmåde rigtig?

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe mig med opg 14 i denne opgave? http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:MhZ1aNCZ8QAJ:www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Stx/090511_opgave_matematikA_stx.ashx+bestem+prisen+for+vejen+udtrykt+ved+x&hl=da&gl=dk&pid=bl&srcid=ADGEES...
  • My Mother Lived on a Farm in Africa!

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg sidder og prøver at komme i gang med en analyse og fortolkning af "My Mother Lived on a Farm in Africa", og jeg har brug for inspiration. Hvis der er nogen, der på nogen måde kan hjælpe mig i gang med dette, ville jeg sætte stor pris på det. På forhånd tak.
  • Need help!!er lidt forvirret ang. en matematik opgave

    Forumindlæg
    Jørn betaler 60,2 % af sin løn i skat. hvor stor en procentdel får jørn udbetalt? ( hans årlige indtjening uden skat er 1164000 kr) her har jeg svaret: Han får udbetalt 39,8% af sin løn. 60,2% fratrukket. den udbetalte indtjening ligger på 463272 kr årligt. 1164000/100*39,8 = 463272 kr...
  • FP9 matematik Har Magnus ret i sin påstand?

    Forumindlæg
    Magnus påstår, at man kan omskrive formlen i den gule boks til C=F/1,8 - 32 Formlen i den gule boks: F= 1,8*C+32 C er temperaturen målt i grader celsius. F er temperaturen målt i grader fahrenheit. C = (F - 32) / 1,8 (gange begge sider af lighedstegnet med 1,8) 1,8 * C = F - 32 (tilføj 32 ti...
  • Hvad betyder det "at vise" noget i matematik?

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en matematikaflevering, som har et spørgsmål, der siger: "Vis, at rumfanget af en kop er ca. 200 kubikcentimeter". Skal jeg f.eks. vise denne kop som en figur i Geogebra eller på papir, eller skal jeg bevise min formel for udregningen?
  • Studieretningsopgave

    Forumindlæg
    Hej.. jeg går og tænker og tænker over hvad jeg skal skrive om!? Er der nogen der har nogle gode forslag?? :) Har engelsk A, Tysk A, filosofi C også kan vi selvfølgelig også vælge dansk og historie..
  • Hvilket slags gymansie er bedst for programmering?

    Forumindlæg
    Jeg undrer mig over om jeg skal tage på HTX eller et andet gymnasie (Jeg ved endnu ikke om der er andre gymnasier der tilbyder programmering til nogle der gerne vil være programmører)