Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 16701 til 16720 af 28854
-
Problemstilling, kilde og produkt
ForumindlægHej Jeg har emne Folkemord og delemne Krystalnatten. Problemstilling: Hvad skete der på Krystalnatten og hvad havde det af konsekvenser for jøderne? Kilde har jeg et billede fra dagen efter krystalnatten, og en tekst fra en der beretter om hvad der skete. Er det korrekt jeg så besvarer min prob... -
fundet emne!! kan det tjekkes??
ForumindlægHar fundet et emne, som ejg synes lyder ret spændende. Valget stod imellem noget ægyptisk matematik (ikke ret mange bøger omkring det emne), enigma den tyske kodemaskine( matematikken så ret besværlig ud) og til sidst Epidemier og epidemimodeller (som lyder vildt spændende) men hvordan er matema... -
Skrå kast med med luftmodstand.
ForumindlægHej, jeg skal bruge denne udledning ( http://farside.ph.utexas.edu/teaching/336k/Newtonhtml/node29.html) dog så kan jeg ikke forstå hvad der sker fra (175) til (177). Har ikke lært om differential regning endnu. Håber der er nogen der kan forklar hvor c og m gik hen. -
Redegørende del
ForumindlægHEJ hvor mange sider skal den redegørende del sådan cirka fylde i min omkring, 20 siders opgave ? -
USAs politiske position efter 1989
ForumindlægHej Jeg håber virkelig at I kan hjælpe mig. Jeg skal i min opgave gøre rede for USAs politiske position i verden efter 1989.. Jeg ved at Geroge W. Bush kom til magten der, og tænkte at det kan have noget med det at gøre? Vh -
Info om Anders Breivik?
ForumindlægHej Jeg har brug for at finde info om Anders Breivik til min AT. Dog synes jeg det er svært at finde hans fulde manifest eller dokumentarfilm om ham. Er der nogen der ved hvor jeg finder gode oplysninger? (det skal helst være noget, hvor man hører Breiviks eget syn på sagen eller eksper... -
Immunforsvaret
ForumindlægHvad sker der når en mikroorganisme trænger ind i kroppens væv? Er det først lymfocytterne og MHC-molekylerne der undersøger mikroorganismen eller kommer makrofagerne med det samme og æder dem? -
Så mange muligheder
ForumindlægHej! Jeg er en dreng på 16 år, går på efterskole i tiende klasse lige nu. Her inden for kort tid, skal jeg vælge hvad jeg vil næste år. Jeg er dog meget itvivl. Jeg står i den situation, at jeg rigtig gerne vil på high school. helst om halvandet år(17/18), hvor jeg så vil være senior. Jeg tænker... -
Spørgsmål omkring snit i 1.g
ForumindlægHej:) Jeg har haft en længe drøm om at komme ind på medicinstudiet efter 3.g, jeg er bare nervøs for snittet. Mine karakterer for 1.g er 7 og 10'taller (heldigvis ingen under 7) og mine årskarakterer var 10,7,7 plus 7 i billedkunst som jeg kom op i eksamen, men fik 10 i årskarakter. Mit snit ... -
Anatomi - termer og begreber
ForumindlægHej SP. Jeg sidder her med nogle begreber til det anatomikursus jeg er ved at tage online. Jeg er kommet fra til at inversion og pronation ser MEGET ens ud på en fod, ligesom eversion og supination. Men jeg er i tvivl om, om det faktisk er det samme, og hvilken term der er mest korrekt at bruge... -
Dokumentar og kvinde med forskelligt DNA
ForumindlægHej :) Jeg er på udkig efter en dokumentar som omhandler en kvinde, der (så vidt jeg husker) havde et barn, som myndighederne påstod ikke var hendes og derfor fjernede. Hun ville bevise det var hendes med en DNA-undersøgelse, men det matchede ikke første gang! Efter lang tid prøvede hun igen, og ... -
Studielæsningsrapport
ForumindlægHvordan skriver jeg en studielæsningsrapport, og hvad skal den indeholde ? -
Generelt/bilag
ForumindlægSidder med et problem som jeg tror er relevant for alle: Jeg har flere sider, "bare" med ligninger. Det vil sige at halvdelen af siden er bare blanke, og det således spilds af plads. Så er det jeg tænker, om man ikke må sætte nogle mellemregninger/beviser i bilaget? Ellers bliver for m... -
hjælp til 3. gradsfunktion (omk)
ForumindlægJeg mangler lidt hjælp til mit studieretningsprojekt. Jeg har lavet beregninger i Virksomhedsøkonomi og matematik, men mangler udregningerne til forskriften for min funktion. har fået oplyst: Afsætning SO stk. kr. 0 200.000 1.000 340.000 2.000 440.000 3.000 500.... -
LITTERATURLISTE
ForumindlægHejsa study mates =) Jeg har lige et spørgsmål omkring litteraturlisten i en opgave... Jeg sidder med en bog, hvor jeg ikke kan finde forlag. Men det står fx. TRYK: Scanprint as er det forlaget eller hvad? Fortsat god arbejdslyst...! -
dropper af gym?
ForumindlægHej SP. jeg vil gerne spørger hvordan man droppe ud gym.. er i 3.g skal jeg bare gå hen, og sige at jeg ik kan mere ? eller hvordan gør man? -
FYS, MAT , KEM krise!!
ForumindlægSRO ugen er på vej, og vi skal om en uge begynde at skrive den, altså de skrivedage som skolen giver os, da jeg har haft en dårlig oplevelse med 1.g's versionen af SRO vil jeg gerne gøre dette SRO bedre end det gamle, og derfor vælger jeg at starte nu.. !! Vores lærere har valgt vores emne,... -
1-årig HF - adgangsgivende?
ForumindlægHej alle! Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres bud på om I mener man kan tage sig en 1-årig hf der vil være adgangsgivende til en videregående uddannelse, eller om sådan et kort forløb alene er beregnet til supplering? På forhånd tak. Kærligste hilsener ¤o¤o¤o¤o¤o¤o¤o¤o¤o¤o¤o¤o¤o¤o¤o -
Kina imod vestlig intervention?
ForumindlægHej derude jeg er ved at skrive en rapport og vil høre om man godt kan sige at Kina er i mod vestlig intervention? og hvis ja hvilke grunde har Kina til det? -
1g, 2g, 3g
ForumindlægHej allesammen. Jeg lige et spørgsmål som jeg håber, at i kan svare på. Jeg har hørt at 1g og 2g ikke betyder så meget. Altså det er ligemeget om man klarer sig godt eller dårligt. Det der betyder mest er 3g. Der skal man tag...
