Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 16741 til 16760 af 158923
-
y'(t)=b-ay er løsning til y(t)= b/a +ce^-at - GØR PRØVE
ForumindlægHar et problem med en simple vækstmodel som skal bevises ved at gøre prøve.. Den går ikke helt op så håber der er nogen af jer der kan hjælpe . Her er hvad jeg har gjort : y'(t)=b-ay er løsning til y(t)= b/a +ce^-at Venstre sider y'(t)= b/a +ce^(-at) <---- brøken &q... -
Forklar også hvordan vinklen φn beregnes ud fra målinger af afstanden a til væggen og afstanden Sn til centralpletten. Benyt nedenstående figur.
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til nogle forskellige fysik opgaver på c. tak på forhånd. Forklar også hvordan vinklen φn beregnes ud fra målinger af afstanden a til væggen og afstanden Sn til centralpletten. Benyt nedenstående figur. (vedhæftet fil) -
At gange gennemsnittet med 1,08
ForumindlægHvor mange A niveaus fag skal man have før man kan gange gennemsnittet med 1,08? -
Virkningsgrad for carnotmaskine
ForumindlægHej Da jeg skal termingsprøve, har jeg øvet mig på en række sæt, men jeg er løbet ind i problemer med et par opgaver. Det drejer sig om opgave 1 fra eksamenssættet fra htx fra 2013. http://static.uvm.dk/udd/gym/eksamensopgaver/2013/Fysik_A/# Jeg forstår simpelthen ikke, hvordan jeg skal løse ... -
Matematik c-b GSK ( 2 et halvt år efter afsluttet c niveau)
ForumindlægHej, jeg står og skal starte på GSK i den kommende tid, og jeg vil lige høre om nogle har erfaringer med matematik b suplering. Nu er det ganske længe siden jeg afsluttede matematik på C niveau, så jeg leder lidt efter svar på om hvor vidt C niveau stoffet er 'relevant' i forhold til b ni... -
Grafen for en potensiel funktion f går gennem punkterne A(1,72) og B(10,136). Bestem f(5).
ForumindlægGrafen for en potensiel funktion f går gennem punkterne A(1,72) og B(10,136). Bestem f(5). Meget gerne hjælp evt. med nogle formler? tak på forhånd! -
Lidt om Ohms lov, Kirchoffs love og erstatningsresistans. Du har følgende kredsløb bestående af de tre modstand A, B og C.
ForumindlægHej har nogle opgaver jeg sidder virkelig fast i. B) Hvad er resistansen af A? D) Hvis spændingen over modstand B måles til 3,35 V, hvad er spændingen over modstand C så? Her skal du tænke på, hvordan de to modstande er koblede. -
Facitliste?
ForumindlægHej alle sammen! Er der nogle, der ved, om der findes facit liste over samtlige matematik opgavesæt på a niveau 2012. Jeg vil gerne løse eksamensopgaver og vil gerne sikre mig at jeg har regnet rigtigt. Jeg har været inde på www.uvm.dk og der fandt jeg godt nok eksamenssættene, men ingen ... -
Retvinklet trekant
ForumindlægJeg sidder og arbejder med et eksamenssæt i matematik, og har problemer med en opgave. Opgaven lyder: I en retvinklet trekant ABC kendes følgende størrelser: Den ene katete har længden 8. Arealet af trekanten er 36. a) Bestem længden af hypotenusen (med 2 decimalers nøjagtighed) b) Beregn størrel... -
Bestem en ligning for linjen l på formlen: a*x+b*y+c=0
ForumindlægHej jeg sidder virkelig fast! OPgaven lyder således: En linje l går gennem punkterne A(1,2) og B(3,8) a) Bestem en ligning for linjen l på formen a*x + b*y + c = 0; Tak! -
Spørgsmål ang. HHX og universitet
ForumindlægHej! Er i gang med mit sidste år af folkeskolen, og skal som alle andre unge til, at finde ud af, hvad jeg skal bagefter. Jeg er fastbesluttet på, at jeg skal på HHX, men jeg vil gerne lige høre, hvad er det for noget matematik man beskæftiger sig med? Jeg er klart bedst i Samfundsfag og Histor... -
HELP ME? hvordan regner man a, når -2 er rod i ligningen ax^2+7x+14=0, og løs løsningen
Forumindlæghvordan regner man a, når -2 er rod i ligningen ax^2+7x+14=0, og hvordan løser man løsningen jeg har 2 til : 1) LØS LIGNINGEN X=3 + 70 X 2) Summen af to kvardraters arealer er 369 m2, differensen mellem arealerne er 81 m2 Hvordan finder mankvadraternes sidelængder,, ( kan i gi&... -
Min ene vejleder troede jeg havde kemi på A, men jeg er B niveau
ForumindlægHej, Jeg skal aflevere SRP på fredag. Jeg havde en samtale med min vejleder i dag, fordi jeg dels aldrig har hørt om det jeg skulle komme ind på i en af mine problemstillinger og så synes jeg også det virkede meget svært. Der viser sig, at han troede jeg har kemi på A niveau, men jeg har det kun... -
Could 1-ethyl-1-fluorocyclopentane easily undergå an SN2 reaction with a nucleophile? Why or why not? Mit gæt vil være..
ForumindlægCould 1-ethyl-1-fluorocyclopentane easily undergå an SN2 reaction with a nucleophile? Why or why not? Jeg har vedhæftet hvad jeg har indtil videre. Mit gæt vil være, at jeg skal kigge efter noget specielt ved 1-ethyl-1-fluorocyclopentane. Feks hvis det nu gjorde en forskel, hvis det var en bas... -
Gør rede for, hvilken af graferne A, B og C der er graf for f, og hvilken der er graf for F.
ForumindlægHej Jeg har vedhæftet en opgave fra in aflevering. Har ingen ide om hvor jeg skal starte og hvad jeg skal kigge på. Når jeg søger på internettet, kommer der kun eksempler på opgaver for man skal finde en funktion f og den afledte f'. -
En flyvemaskine flyver fra en lufthavn A mod en anden lufthavn B, der ligger som vist på figur 14.60 i en retning på 63° i forhold til nord
ForumindlægEn fyvemaskine fyver fra en lufthavn A mod en anden lufthavn B, der ligger som vist på fgur 14.60 i en retning på 63° i forhold til nord (Opgaven er i 52515151.png) -
a) Vi skal bestemme førstekoordinaten til røringspunktet for de tangenter til grafen for g , som går gennem punktet P(3,-5)
ForumindlægHej, har prøvet at komme frem med løsninger, men er ikke kommet frem til noget der giver mening. Opgaven lyder: a) Vi skal bestemme førstekoordinaten til røringspunktet for de tangenter til grafen for g , som går gennem punktet P(3,-5) Håber der er hjælp at finde :) -
skriftlig kemi eksamen og konduktivitet
ForumindlægHej! skal snart op i skrfitlig kemi så ville lige høre eksperterne lidt ad... Behøver jeg at øve mig i ledningsevne opgaver? mht beregning af konduktivitet etc.? (Helge Mygind A1 s84-90)har nemlig ikke stødt på eksamenssæt der havde spørgsmål af overnævnte karakter? håber der er ngn der kan svare... -
Terminsprøver i STX
ForumindlægHej, vi skal snart til terminsprøver og jeg har derfor nogle spørgsmål. Jeg vil høre om de eksamenssæt som man får til terminsprøven er ukendte eller om det er nogle fra de forgående år? Og hvordan forbereder man sig bedst på situationen, så man faktisk kan få besvaret opgaver uden at gå i stå? E... -
Hvad skal I op i???
ForumindlægJa, som titlen antyder, hvad skal I op i til mundtlig eksamen og hvad synes i om det?Jeg får det at vide her kl. 12.00, men 3.g'erne fik det vist nok at vide i går kl. 24.00.
