Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 16741 til 16760 af 176853
-
Eksamen - Hvor mange point/procent skal man have for at bestå?
ForumindlægOverskriften siger det hele! (Eksamen - Hvor mange point/procent skal man have for at bestå?) Det ville være lækkert hvis nogen kender bedømmelserne, f.eks. noget der minder om det her; -3 0-15 00 - 15 -30 02 - 30 -45 4 - 45 -65 7 - 65 -85 10 - 85 -95 12 - 95-100 ... -
Gode ideer til tværfaglig synopsis eksamen?
ForumindlægDen 29.maj skal jeg op og forsvare min synopsis eksamen(HF). Eftersom det er et nyt tiltag fra regeringens side, at man skal til synopsis eksamen er jeg lidt (meget) i tvivl om hvordan man griber det an?? Jeg har skrevet i samfundsfag/historie og emnet er: Cubansk demokrati? Med fokus på "de... -
Potensfunktioner, beregning af forskriften og a og b
ForumindlægOm en potensfunktion f(x) = b*x^a oplyses, at P(12,40) og Q(18,76) er punkter på grafen for f(x). Bestem forskrift for f(x) Om en potensfunktion f(x) = b*x^a oplyses, at P(6,36) og Q(23,104) er punkter på grafen for f(x). Bestem tallene a og b Hjælp tak :) -
hjælp til kemi b Syre og base 4 spørgsmål
ForumindlægHvad gælder om ligevægten for en svag syres reaktion med vand? Hvordan beregnes pH i en opløsning af en svag monohydron syre? Hvordan beregnes pH i en opløsning af en svag base? Hvad sker der, når en stærk syre blandes med en stærk base? -
Dansk Eksamenshjælpepakke
ForumindlægHej. Jeg fandt tidligere i dag en dansk skriftlig eksamenshjælpepakke til 9. klasse. Den kostede 1500 point og beskæftigede sig både med læseprøven, retstavning og den skriftlige prøve. Nu sidder jeg i den uheldige situation, at jeg ikke kan finde den igen. Er der nogen, der kan hjælpe m... -
Spørgsmål til fysik-eksamen
ForumindlægHejjjj:)) Jeg har fået mine eksamens-spørgsmål i fysik. Jeg har lyst et par af dem, hvor vi har ca. ni emener, hvor der tilhører 14 spørgsmål/opgaver, og nogle af dem har jeg svaret på, men jeg har dog stadigvæk et par, som jeg ikke kan finde ud af + forstå - da jeg ikke er så god til fysik + h... -
Fossile brændsler - eksamen.
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har trukket NG (på B-niveau) og et af spørgsmålene til min NG eksamen på B-niveau er: De fossile brændsler er vores vigtigste energikilde på jorden, selvom de er begrænsede og giver alvorlige miljømæssige gener. Men hvordan er de dannet, hvor finder vi dem, hvor meget ... -
VØ A eksamenssæt 2006, Ege Ovne A/S
ForumindlægHejsa Er der en som ved hvor jeg kan finde opgavesættet? Skal lave en aflevering og kan ikke komme på skolens eksterne netværk for at få opgaven. Mvh Louise. -
f (x) = b * x^a
ForumindlægI plantager bliver rødgraner plantet meget tæt. I et hæfte om skovdyrkning anbefales det at foretage udtynding, efterhånden som træerne bliver højere. I nedenstående tabel ses sammenhængen mellem træhøjden og den anbefalede tæthed. Træhøjde/(meter) 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Tæthed (antal rødgraner p... -
Klage over AT-eksamen
ForumindlægHej alle. Som mange af jer andre herinde, så er jeg ved gå igennem en eksamensperiode. Da jeg går på det almene gymnasium (STX), har jeg været oppe i en obligatorisk, afsluttende mundtlig eksamen i almen studieforberedelse (AT). Eksamen gik dog på ingen måde som forventet, og jeg måtte tage t... -
Bevise formlen Fy=fx^a
ForumindlægHej Studieportalen. Er der nogen der kan hjælpe mig med at bevise denne formel, step by step? Fy=fx^a Tak på forhånd. -
Matematik A studentereksamen 2009 December
ForumindlægHej Folkens Jeg vil høre om der ikke er nogle der har opgavebesvarelsen til Matematik A studentereksamen 2009 December. Det vil være en stor hjælp! På forhånd tak :) -
4a+(2c-3b)/(a-b) - 3a-(4c+2b)/(a-b) +2a-(3c-4b)/(a-b) ?
Forumindlæg -
life is a bitch perspektivering
Forumindlægnogen gode forslag til hvad jeg kan perspektiver "life is a bitch" til? jeg kunne virkelige godt bruger noget hjælp. Det enste jeg har kunne finde til at perspektiver filmen til er en anden kortfilm kaldet :"gråvejr" skal aleverer det i aften, så det må godt gå lidt hurtigt :) -
Bestemmelse af tallene a, b og c
ForumindlægHejsa, jeg er ved at lave denne opgave men aner virkelig ikke hvordan jeg løser den, håber nogen kan hjælpe mig med at forstå hvordan jeg kommer frem til de rigtige resultater. På forhånd tak. Jeg tænker at a muligvis er 2 men er ik' helt sikker. -
Kemi Haster!! Den teoretisk mængde for HCl og NaOH til Acetatpuffer
ForumindlægHjælp til beregning af den teoretiske mængde. Hvor meget 0,05 M HCl og henholdsvis NaOH, der skal tilsættes til Acetatpuffer, for at pH ændres én enhed fra den oprindelige værdi? Vi har fremstillet 100 mL af en acetatpuffer bestående af CH3COO− og CH3COOH med pH = 5,75. Totalkoncentration... -
A simpel exchange of Niceties
ForumindlægHej folkens Jeg sidder og er ved at skrive engelsk essay af "A simpel exchange of Niceties", her skal blandt andet svarres på -fortællerens mening om sig selv og andre,- og hoved temaet. Dette er jeg ikke helt sikker på så ville høre om der evt. var nogen der har læst den, eller selv ar... -
Fransk mundtlig eksamen
ForumindlægHejsa! Er der nogle, som kan give mig guldkorn til, hvordan jeg bedst forbereder mig til mundtlig fransk? Er det nødvendigt at læse hele pensum, når det er en 24-timers eksamen? Jeg er lidt på bar bund.. Håber, der er nogle der kan hjælpe! -
f(x) = a, med tre løsninger
ForumindlægHey alle En funktion f er bestemt ved: f(x) = -x3 + 4x2 + 3x + 3 Nu skal jeg så bestemme de værdier af a, for hvilke ligningen f(x) = a har netop tre løsninger. Nogen der kan hjælpe mig lidt på vej? -
f(x)=b*x^a
ForumindlægHalløj . Har brug for lidt hjælp til følgende opgave. Hundens vægt: 5 - 10 - 15 - 30 - 40 -60 Fodermængde: 85 -140 -190 -320 - 395 - 545 f(x) er daglige fodermængde som funktion af x som er hundens vægt. Dette beskrives ved modellen f(x) =b*x^a Skal bestemme tallene a og b. <- Hvordan gør jeg ...
