Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 16741 til 16760 af 158493
-
Er gymnasiet svært?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg starter på HTX her om et par dage. Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvor mange timer i bruger på lekter om dagen, samt hvor mange afleveringer i har om ugen og, om i synes det er hårdt at gå på gymnasiet. Mit gennemsnit ligger lidt over middel. Vil jeg kunne klare det?... -
Benyt modellen til at beregne antallet af Facebook brugere i 2008, og gør rede for hvad tallet a fortæller om udviklingen af antallet af Facebook brugere.
ForumindlægHej Hvad gør jeg -
Jordemoder
ForumindlægHeej.. Er der nogen der kan hjælpe mig med hvilken studieretning jeg skal have på Gymnasiet hvis jeg gerne vil være jordemoder? Helst ikk matematik, da det er min svage side.. Kan jeg blive det uden jeg har matematik eller hva? Håber nogen gider hjælpe.. -
Hjælp
ForumindlægJeg var så dum at dumpe skriftligt matematik A.. Men hvis en uddannelse kræver matematik på b, kan jeg så godt komme ind på den? Jeg kan ikke rigtig finde svaret nogle steder.. -
ln (x) graf i excel
ForumindlægHej, er igang med SRP'en Mangler dog lidt resultat beregning.. Jeg har lavet et forsøg med et akvarium med gopler gående i som har ædt af de tilsatte fødeemner.. Mine målte data er koncentration af fødeemner C hver halve time.. Og jeg skal nu vise deres filtrationsrate (a) ved reduktionen i ... -
Gennemsnit for jura
ForumindlægHej derude, Er det muligt for mig at blive optaget på jurastudiet, når mit snit ligger på de 8,5. Et andet spørgsmål - hvilket snit bliver det endelige resultat for min videregående uddannelse efter STX? Hvis jeg nu dumper i et fag, som jeg har på A-niveau, til eksamen, kan jeg så ikke blive op... -
Emneforslag til SRP?
ForumindlægHej alle sammen. Kan nogen her hjælpe mig med et emneforslag i His (A) og Matematik (A). Jeg er tænkt lidt på Græsk Matematik, men jeg ved ikke hvordan historien vil indgå her? Og om det er et okay emne, hvor man nemt kan finde stof til det. -
bonussen
ForumindlægHej. Jeg har læst mange hvor de skriver, mit snit er 6.7 uden bonussen etc. En der gider at forklare hvad der menes med bonussen etc? Tak på forhånd. -
IT
ForumindlægHej :) Er der nogen der nogen der ved hvilken uddannelse jeg skal vælge hvis jeg godt vil arbejde indenfor IT/COMPUTER Hvilken linjen jeg skal vælge når jeg kommer på GYMNASIUM. Skal man have et højt gennemsnit for at arbejde indenfor IT Håber at der nogen der kan hjælpe tak på forhånd! -
Emnevalg - SRP
ForumindlægHej folkens! Jeg står og skal begynde at vælge emne til SRP, men er lidt lost omkring hvad jeg skal tage.. Jeg går på HTX og har studieretningen Teknologi og produktion. Det vil altså sige Teknologi A, Samf B, Innovation C Ikke nok med det, har jeg Matematik A som valgfag. Jeg går ... -
Hjælpelærer søges!
ForumindlægHej vi er to drenge der har brug for kvalificeret matematik hjælp. Vi har matematik på b-niveau og skal til skriftlig eksamen den 30. maj. Og en mulig mundtlig eksamen senere. Vi ville høre om der er nogen der kunne væer interresset i at undervise et par gange om ugen, enten hos en af os, der bor... -
Areal af parallelogram
ForumindlægJeg fatter slet ikke denne opgave så jeg vedhæfter den bare, jeg tror jeg skal have det skåret ud i pap -
Tvivl om valgfag
ForumindlægJeg går i 2G og skal snart vælge valgfag til næste år. Jeg har tænkt mig at vælge Afsætning og Engelsk på A niveau. Jeg har ikke haft matematik, så jeg har tænkt på at vælge matematik på C niveau.. Så spørgsmålet lyder hvordan er matematik på C niveau..er det som i folkeskolen?? Eller meget svære... -
De lige store koeficienters metode
ForumindlægHvordan gør man lige det her uden mathcad? I :75,7X + 65,1y + 51,2z = 55 II: 12,6x + 5,3y + 9,6z + 100p = 25 III: 9,6x + 16,1y + 28,1z = 10 IV: x + y + z +p = 1 Fire ligninger med fire ubekendte. Jeg har prøvet indsættelsesmetoden, men det er helt vanvittige tal jeg får ud ... -
Bestået fag eller ligemeget?
ForumindlægHej, jeg har fået øje for en spændende uddannelse, men sagen er den, at jeg til mat B eksamen fik 00 og derved ikke bestod af uheldige årsager... På denne uddannelse står der som adgangskrav: Studentereksamen (stx), højere handelseksamen (hhx), højere teknisk eksamen (htx), højere forberedelses... -
TAK !
ForumindlægOprettede dette indlæg for at takke en helt særlig bruger her på sudieportalen.dk, nemlig -Zeta- !! Du har godt nok været en aktiv hjælp det sidste stykke tid ! Og jeg takker meget for din behjælpelighed og hurtige svar. Ved at -Zeta- Også har hjulpet mange af jer andre herinde, så læg da lig... -
Hjælp
ForumindlægNår man får 02 på gymnasiet er det altså 2? også mit andet spg. Når man skal beregne karakter på gymnasiet og man har fået 02, skriv man så 02 eller bare 2? Samt dividere du med antal fag, eller tæller man mundtlige og skriftlige karakter sammen? På forhånd tak. -
associative love
ForumindlægHvem kan lige hjælpe Hvad er de assiciative love og distributive love ? Skal forberede mig på mundtlig matematik -
Tvivl om min studieretning
ForumindlægHej. Sagen er den jeg overvejer at skifte studieretning efter grundforløbet. Jeg har lige nu linjen Engelsk A, Spansk A og samfundsfag B, men er tvivl om jeg gider have spansk alligevel. Så jeg har tænkt lidt på denne her linje: Bioteknologi A, Matematik A og Fysik B. Men Problemet er bare at m... -
math...hjælp!!!
ForumindlægVilkårlige Trekanter: 1) Bestem siden b i trekant ABC, når a= 6,4 A= 23 grader B= 75 grader ---------------- 2) Bestem vinkel C i trekant ABC, når a= 6 c= 5 A= 44 grader ------------------------------------------------...
