Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 16761 til 16780 af 160718
-
Hvofor 1/2 i y=v0*sin(a)*-1/2*g*t^2?
ForumindlægHej jeg sidder og er ved at repitere Fysik og kan ikke lige komme på hvofor 1/2 indgår i stedfunktionen for lodret bevægelse y=v0*sin(a)*-1/2*g*t^2? -
Nogle som evt. vil dele deres udfordringer i erhvervscase 2016 (Plantorama A/S)
ForumindlægNogle som evt. vil dele deres udfordringer i erhvervscase 2016 (Plantorama A/S) -
På figuren ses et rektangel med sidelængderne 6 og 8. Diagonalernes skæringspunkt benævnes A.
Forumindlæga) Bestem arealet af trekant ABC. b) Bestem omkredsen af trekant ABC. -
Enkelt opgave fra A-niveau studenter sygeeksamen 2008 - hjælp søges
ForumindlægFunktionen f(x)=b * x^a f(2)=2 og f(4)=16 bestem tallene a og b.. okay, jeg ved, at jeg skal benytte formlen: a=log(y2)-log(y1)/log(x2)-log(x1) - jeg indsætter så værdierne, så den kommer til at se således ud: a = log(16)-log(2)/log(4)-log(2) .. herfra ved jeg ikke hvad jeg skal gøre, da det ... -
bestem x: d=2* √((a)/(pi*t*√(2*g*x)))
Forumindlægbestem x: d=2* √((a)/(pi*t*√(2*g*x))) -
De mindste kvadraters metode - a=(1/n)(y1+y2+...+yn)
ForumindlægHej folkens Jeg sidder lige og laver SRO, og vi skal bevise for de mindste kvadraters metoder. Der er bare noget jeg ikke helt forstår Q'(a)=0 Sætning 1) Q'(a)=2(a-y1)+2(a-y2)+...+2(a-yn) Q'(a)=0 <=> Sætning 2) na-(y1+y2+...+yn)=0 <=> a=(1/n)(y1+y2+...+yn). Det er ... -
bestem ligning for cirklen med centrum i A og som går igennem B
Forumindlægbestem ligning for cirklen med centrum i A og som går igennem B A(1,2) og B(4,6) hvordan bestemmer jeg ligningen? -
Er der nogen der har forslag til hvad man kan komme ind på i fysik A, omkring lagring af vindenergi?
ForumindlægHej med jer! Jeg er igang med at skrive mit AT8 projekt færdigt, hvor jeg er igang med at undersøge mulighederne for at vedvarende energi en dag kan erstatte fossile brændstoffer. I denne sammenhæng har jeg valgt at skrive om lagring af vindenergi, da jeg ser det som en væsentlig årsag. Jeg sk... -
HF
ForumindlægHej studi ER fagene på HF lavere niveau end i gymnasiet, da man kun har 2 A fag nemlig historie og dansk? -
eksamen - matB
ForumindlægHejsa. Jeg er meget i tvivl om hvordan MatB mundtlig eksamen kommer til at foregå. Jeg har hørt en del teorier, men alle sammen har været forskellige. så håber på lidt afklaring inden tirsdag hvor jeg skal op -
eksamen b-niveau
ForumindlægHej alle, jeg skal til kemi b eksamen til maj og har fået at vide at det er en eksperiementiel og teoretisk eksamen, dvs lidt som fysik så vidt jeg forstår det. Er der nogle der er bekendte med kemi b-eksamen hvor man både er oppe praktisk og teoretisk, jeg har prøvet at søge men kan ikke rigtig ... -
y*x=1 skal skrives som: (x²/a²)-(y²/b²)=1???
ForumindlægHej er igang med min SRP opgave men er løbet ind i et problem. Jeg kan ikke se hvordan jeg skal vise at formlen y=a/x kan skrives på forlen (x²/a²)-(y²/b²)=1 Jeg håber meget at der er nogen der ved hvordan dette skal gøres og gerne inden alt for længe, da jeg snart skal aflevere. på forhånd ta... -
Omkring eksamen
ForumindlægHey studieportalen. Jeg går lige nu i 3.g og skal snart til eksaminer. Jeg har fået at vide/læst, at man i alt skal op til 9 eksaminer under sin gymnasietid. Jeg har været til musik- og fysikeksamen mundtligt, har afleveret SRP og skal til eksamen i AT. Ydermere har jeg fået offentliggjort 4 skr... -
Dansk FSA
ForumindlægHej Jeg ville lige spørge om er der nogen der ved eller kan huske hvilke stilemner der var i maj 2010 i fsa? Tak på forhånden. -
Hvilke eksamener kan jeg komme op i?
ForumindlægHej, jeg går lidt og undrer mig over hvilke eksamener jeg egentlig kan trække til sommer når jeg afslutter 3g? Jeg er på den samfundsfaglige linje og har indtil videre været oppe i mundtlig biologi samt skriftlig matematik. Jeg har lige nu Spansk A, Samfundsfag A, Engelsk A, Historie A, Dansk A, ... -
hvordan ser jeg skema?
ForumindlægHej alle sammen.. jeg vil have matematik på B niveau næste år, og har spurgt min vejleder om hvis det er mulig at studere både A og B niveau samme tidspunkt, så sagde hun at det er muligt. Min spørgsmål er hvordan kan jeg finde de skema for enkelt til næste år? og hvordan finder jeg så nogen s... -
Funktionen f(x) = 4a^x har halveringskonstanten 6. Bestem a.
ForumindlægFunktionen f(x) = 4ax har halveringskonstanten 6. Bestem a. Funktionen g(x) er nén eksponentiel udvikling med begyndelsesværdien 87 og en fordoblingskonstant på 10. Angiv en regneforskrift for g. hvilken formel er det jeg skal bruge her? På forhånd tak. -
Hvordan finder jeg "a" i y=b*a^x
ForumindlægHej Hvordan finder man "a" i y=b*a^x? Fx 3000 = 60*x^2,25 < det er x jeg skal finde.... -
beskrive hvad koefficenterne gør i r(x) = a·(x r1)·(x r2)
ForumindlægOpgaven lyder Beskriv i ord hvordan a, r1 og r2 påvirker grafens forløb :-) -
i en funktion fortæller a noget om hældningen, hvad fortæller b og c noget om ??
ForumindlægI en funktion fortæller a noget om hældningen, men hvad fortæller b og c noget om ??
