Søgning på: matematik noter skriftlig. Resultater: 16801 til 16820 af 52201
-
Dumper jeg studentereksamen?
ForumindlægHej forum! Jeg står og skal op til studentereksamen til sommer, og har et spørgsmål der nager mig i den grad. Mit snit for mine eksamen ligger på 1.7, og det ser altså ud til, at jeg dumper til sommer hvis jeg ikke får snittet hævet! Mine årskarakter (2.standpunkt) derimod, ligger på 4.5 - så ... -
Beregninger
ForumindlægHvordan er det man finder ud af gennemsnittet, maksimum, forskelle, frekvens og procent?? Jeg er ikke særlig god til matematik :/ -
Lærere
ForumindlægHej!Har man egentlig almindeligvis den samme lærer til fx matematik gennem hele den tid, hvor man har faget? -
glidende gennemsnit
Forumindlæghej.. jeg skal i en opgave forklare matematikken bag det glidende gennemsnit... hvordan skal jeg gøre det? på forhånd tak -
associative love
ForumindlægHvem kan lige hjælpe Hvad er de assiciative love og distributive love ? Skal forberede mig på mundtlig matematik -
Eksamen
ForumindlægHvad kan der ske hvis jeg dumper til eksamen i Matematik og får 00? :) -
konklusion?
Forumindlæg- Hvordan skriver man en konklusion i faget matematik? hvad skal man skrive?? håber nogen kan hjælpe mig! -
Kemi eller Samfundsfag på A-niveau
ForumindlægHejsa, jeg går 1.g og skal som så mange andre til at vælge valgfag.Mit problem er, at jeg ikke ved om jeg vil vælge Kemi eller Samfundsfag på A-niveau.Jeg har hørt at begge fagene skulle være vildt hårde, og at der er mange som dumper.Jeg vil meget gerne høre fra nogen der har eller har haft diss... -
Stil - rettelse
ForumindlægNogle der lige vil rette disse få linjer af min franske stil?På forhånd tak:Nikita fair de progrès au centre et elle ******* kan tilsidst udføre sin første mission *********. Elle va tué un homme important. Le mission ***gik godt og Nikita kan efter tre år forlade centret. Hun er nu klar til sit ... -
En fukntion f er bestemt ved F(x) = (x3 - 8) *ln x, x >0
ForumindlægEn fukntion f er bestemt ved F(x) = (x3 - 8) *ln x, x >0 A) Løs ligningen f(x) = 0 B) Bestem ligningen for tangenten til grafen for f i punktet P(1,f(1)) Hej allesammen jeg har brug for hjælp til denne opgave, er gået helt i står. Håber nogen kan hjælpe -
Spørgsmål om VUC - please hjælp, ekstremt vigtigt.
ForumindlægHej allesammen, jeg vil gerne ind på medicinstudiet, men jeg regner med at mit gennemsnit vil ende med at ligge på ca 9 på den gamle skala.. og det vil så falde på den nye. Jeg har så hørt at man kan forbedre sit snit gennem ½-års VUC, hvis man ikke afslutter sin studentereksamen(Hvilket jeg ne... -
4,2 i gennemsnit i 1.g
ForumindlægHej! Jeg går lige nu i 1.g og jeg fik mine første standpunktskarakter (vi får vidst 2 om året) for et stykke tid siden. Den lå så på 4,2 - nok grundet min gernerthed i timerne (som jeg arbejder med ;)) De næste standpunktskaraktere er lige om hjørnet, men jeg regner ærligtalt ikke med en ... -
renæssancen
ForumindlægHey i need help ... fast Jeg skal lave en dansk fremlæggelse om renæssancen og dens tekster og skal finde ud af hvilke genre de skrev om og hvad de handlede om... Altså om det var glade tekster eller sørgelige tekster om de handlede om krig eller sygdom eller hvad de gjorde... I må også gerne gi... -
Bestemme dykkedybden?
ForumindlægHey jeg er på bare bund. Jeg skal: b ) Bestemme dykkedybden for en hval,hvis dyk har en varighed på 8 min: Jeg har lavet første opgave a) hvor man bare skal sætte 300mind i x i modellen: y=2.4657*ln(x) - 6.243 hvor jeg så får 7.82/7.8 min. Hvrodan løser jeg opgave b) enten manue... -
fundet emne!! kan det tjekkes??
ForumindlægHar fundet et emne, som ejg synes lyder ret spændende. Valget stod imellem noget ægyptisk matematik (ikke ret mange bøger omkring det emne), enigma den tyske kodemaskine( matematikken så ret besværlig ud) og til sidst Epidemier og epidemimodeller (som lyder vildt spændende) men hvordan er matema... -
Globalisering
ForumindlægHejsa For tiden kører vi i min klasse (1g) et AT forløb omkring globalisering. Vi skal sammenfatte matematik og samfundsfag i en opgave. Da vi gerne vil overraske vores matematik lærer lidt kunne jeg godt bruge lidt hjælp til noget VIRKELIG avanceret matematik som vi kunne gå ind og bruge i hen... -
Piger og drenge - indlæringsevne
ForumindlægHej Jeg har læst at piger behandler information/sproget abstrakt mens drenge behandler det sensorisk og derfor er drenge bedre til matematik og piger er bedre til sproget. Så ja drenge lærer ved at bruge sanserne men hvorfor gør det dem så bedre til matematik kræver matematik at man bruger sine ... -
hvad er et udkast til en tekst
Forumindlæghvad er et udkast til en tekst -
Fransk oversættelse?
ForumindlægHej. Er der nogle der kan fortælle mig hvordan jeg oversætter denne sætning: "To små børn lukker op for ham"? :) -
De nøgne træer
ForumindlægHey.. ville lige høre om der ikke tilfældigvis var nogen i det ganske dansk land som har lavet en god analyse og fortolkning af bogen De nøgne træer af Tage Skou-Hansen ???
