Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 16801 til 16820 af 20599
-
Heeej jeg har samf eksame mudntligt
ForumindlægSamfundsfag: Manglende ligestilling i Danmark Dette er en mini-udgave af prøven i samfundsfag. I er blevet præsenteret for en lang række eksempler på, at kvinder ikke behandles på lige fod med mænd. Find selv et eksempel på manglende ligestilling i Danmark. Eksemplet skal være nutidigt. I s... -
Projektopgave "på vej" HJÆLP
ForumindlægHej! Vi er to piger i 9. klasse, som skal til at tænke over vores projektopgave. Vi har fået et overordnet emne som lyder af "På Vej", og kunne godt bruge lidt inspiration til evt. underemner. Vi har overvejet noget med dannelse kontra uddannelse, men der er desværre mange i vores... -
På vej - Underemner? HJÆLP HJÆLP HJÆLPPPPP (takkkk)
ForumindlægHej! Vi er to piger i 9. klasse, som skal til at tænke over vores projektopgave. Vi har fået et overordnet emne som lyder af "På Vej", og kunne godt bruge lidt inspiration til evt. underemner. Vi har overvejet noget med dannelse kontra uddannelse, men der er desværre mange i vores... -
projektopgave underemne HJÆLPPPPPPPPPPPPPPPPPPP!!!!
ForumindlægHej! Vi er to piger i 9. klasse, som skal til at tænke over vores projektopgave. Vi har fået et overordnet emne som lyder af "På Vej", og kunne godt bruge lidt inspiration til evt. underemner. Vi har overvejet noget med dannelse kontra uddannelse, men der er desværre mange i vores... -
Fourier analyse af periodisk bevægelse
ForumindlægHej! Jeg er i gang med min SRP og mit emne er Fourier analyse af periodisk bevægelse. I den forbindelse har jeg udført et forsøg, hvor jeg, med en bevægelsescensor har optaget en fjeders bevægelse, både dæmpet og udæmpet. Jeg har så selvfølgelig graferne. Jeg har desuden udført et andet forsøg... -
Terrorisme
ForumindlægHejsa igen, så er det tid til at få forberedelserne til projektopgaven helt på plads :~) Jeg har nu sammen med min makker fået læst omkring 2000 siders litteratur om Terrorisme (vi tager vort udgangspunkt i 11/9-2001), og nu skulle problemformuleringen og dispositionen snart færdiggøres. Forreste... -
USA - strategiske overvejelser
Forumindlæghey... skal svare på følgende : Undersøg hvilke strategiske overvejelser der ligger bag USA´s ønske om et missilskjold og hvorfor missilskjoldet giver anledning til stor debat mellem de europæiske lande. de strategiske overvejser må være noget med realismen, så noget med at for at forblive de s... -
Dansk - skriftlig årsprøve eksamen
ForumindlægJeg har lige et lille spørgsmål ang. den skriftlige årsprøve / eksamen i dansk. Må man gerne have opgaver med, fx hentet her på studi, og bruge dem til inspiration ?Fx hvis jeg har hentet en eksamensstil fra sidste år, og jeg skal skrive den samme til årsprøven, må jeg så gerne bruge den til insp... -
EU og USA
ForumindlægGoddag i kloge hoveder.Er der nogle, som tilfældigvis har skrevet en opgave om forholdet mellem USA og EU før, under og efter Irak-krigen??Jeg vil være meget taknemmelig, hvis der var en sjæl, som kunne hjælpe mig!På forhånd tak! -
Dansk skrf. årsprøve
ForumindlægHejsa.Jeg ville hører om der er nogle 2.g'ere, som har været op til årsprøve i dansk her for nylig,og evt hvilke emner det drejede sig om?! Titlerne på stilene ville være dejligt!Gerne svar hurtigst muligt!På forhånd tak!Mvh Jesper D. -
Armstrækninger
ForumindlægLidt sært spørgsmål jeg lige sad og tænkte over. Er der nogen decideret fordel ved at lave armstrækninger på knoerne? Man ser det tit i hæren og til under forskellige kamport træning. Er der nogen kropslig forskel ved at gøre det sådan, elelr hærdes knoerne bare? -
Politiske Partiers rækkefølge
ForumindlægHjælp Mig...! Jeg drukner... Jeg har brug for hjælp til at opstille de politiske partier i rækkefølge,,, Venstrefløjen til Højrefløjen...! -
Metodeafsnit?
ForumindlægSkal man lave et metodeafsnit?? Kan lærerne godt lide det ?? -
Hjælp til ny højre-venstreskala
ForumindlægJeg sidder med en opgave i den ny højre-venstreskala, men jeg forstår ikke helt hvad der kendtegner et parti hvis den er venstre eller højr på værdipolitikkens aksen. Håber at der er nogen der forstår mit spørgsmål da det er lidt svært at forklare. -
AT-emne
ForumindlægEr der nogen der ved om man må skrive i Biologi og Idræt ved dette års AT.. Desuden er det er meget tight emne! -
AT skæres ned?
ForumindlægJeg har lige læst i avisen at eksperter foreslår en beskæring af faget AT. Nu har jeg aldrig selv haft faget, og min umiddelbare holdning er at det er noget diffust pjat. Hvad synes I der har haft faget? -
Retningslinje
ForumindlægHej Jeg skal på gymnasiet næste år - STX, hvilken retningslinje er bedst at vælge? -
Multietnisk samfund?
ForumindlægEr der nogle af jer der kan komme med en fyldest gørende bud på hvad et multietnisk samfund egentlig er? Der bliver snakket meget om det i medierne, men det forekommer mig stadig uklart, hvad der definere sådanne et samfund. Om det fx er kvantitateten på nationaliteter eller om hvor mange der e... -
Hvad er AT???
ForumindlægHej Alle. Nogen der kort kan forklare mig hvad AT går ud på? Jeg skal igang med forløbet næste uge, og ville gerne lige være lidt på forkant ;) M. -
Eksamenssnyd???
ForumindlægHej folkens!!Jeg har lige brug for en ekspertvurdering omkring en lidt speget situation, jeg er havnet i.Til skriftlig eksamen i Samf. i tirsdags laver jeg delopgave C, hvilket en anden pige fra min klasse også gør. Spm. 3 i den delopgave minder en del om en aflevering vi lavede tidligere på året...
