Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 16821 til 16840 af 48964
-
Why I Left Collage Twice
ForumindlægNogen der ved hvilken genre denne historie er? -
Fagsnit
ForumindlægHej jeg vil gerne udregne mit fagsnit, da jeg gerne vil søge ind på Japanstudier på kvote 2 i Aarhus uni, men jeg har besværligheder med at beregne det og ved slet ikke om mit fagsnit er nok, tak på forhånd! Udover de specifikke adgangskrav står der som såt ikke mere om kvote 2 kriterer, så jeg... -
Nybagt student med godt gennemsnit - har ingen idé om hvad jeg vil nu!
ForumindlægHej alle. Jeg blev, som overskriften antyder, student i sommeren 2012. Jeg har haft en god tid i gymnasiet(STX), hvor jeg har nydt at modtage en masse undervisning i alverdens forskellige fag, hvilket også kom til udtryk i mine karaktere. Jeg havde naturfag samt matematik på højt niveau, men... -
Christoffer Columbus 1 opdagelsesreje?
ForumindlægHej alle.. Mit emne er Christoffer Columbus' første opdagelsesrejse, og jeg har valgt fagene dansk og historie (Historie skal dog repræsentere samfundsfag). Men jeg har svært ved at få samfundsfag med i opgaven, da jeg ikke kan finde nogen statistikker eller noget som helst, er der nogen der... -
analyse af liebesgeschichte (hamburger abendblatt)
Forumindlæghej derude. har brug for hjælp til analyse og oversættelse af denne liebesgeschichte hamburger abendblatt ekenstam mfl- greif zu, gratisk forlag 1975) gerne hvis der også er nogle der har perspektivering til liebe und reisen generelt også. skal nemlig til 24timer eksamen i den imorge... -
fremlæggelse om ''voldtægt" på engelsk
Forumindlæghej derude!:-) jeg har valgt at skrive om voldtægt til min engelsk eksamen, men jeg har igen ide om hvordan jeg skal starte med det. please help me!:-( ps: jeg intresser mig i dette emne. -
Faglige mål Teknologi A
ForumindlægHEJ Jeg er i den situation at jeg skal op i teknologi A eksamen meget snart, men jeg synes ikke rigtig, at jeg kan finde de faglige må,l jeg skal udfylde ved selve eksamen. Så jeg håber der er en flink person derude der har disse faglige mål for teknologi A eksamen liggende og kan hjæ... -
Dumpe matematik B
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal bruge matematik A for at komme ind på den uddannelse jeg vil ind på. Jeg supplere matematik B lige nu. Jeg har næsten lige været oppe i skriftlig eksamen og jeg er næsten 100% sikker på at jeg er dumpet. Jeg tænkte på om man kan komme videre til matematik neveu A h... -
Dansk-Historieopgave: Ideer søges
ForumindlægHej Alle :D Om ikke andet end nogle få uger skal jeg til at skrive dansk-historieopgave, og jeg mangler noget inspiration til, hvad jeg skal skrive om. Jeg har tænkt på om jeg måske skulle skrive om "Den sidste Balkjole" af Herman Bang, men jeg er ikke helt sikker på hvad for noget hist... -
Skriftlige karakterer - hvordan er det gået??
ForumindlægVildt.. jeg fik 10 i dansk.. selvom jeg skrev om Barndommens gade! hvordan er det gået jer? -
Kan det virkelig være rigtigt??
ForumindlægKan det virkelig være rigtigt, at det er forbudt at bede fredagsbøn på sit gymnasium? Hvad er der galt i at man beder sin bøn? I dag har vi fået af vide af rektoren, at det er forbudt, at bede fredagsbøn på vores gymnasium. -
Stil til 13?
ForumindlægHejI disse dage hører man jo om disse superstudenter med 11,8 i gennemsnit. Nu kunne jeg godt tænke mig at læse en af disse superstudenters stile eller andet, bare prøve den her følelse af, at man læser noget som er så godt, at man kun kan græde. Er der nogen herinde, der har noget liggende på la... -
Hmm det giver da ikke mening?
ForumindlægHvorfor fungerede Tyskland på mange måder som det altid havde gjort? Under Nazismens indflydelse? De kunned a ikek bare kigge den anden vej mens krigene blev ført og jøderne drøbt osv.? ? -
Hjælp!!! Har et lavt gennemsnit!!!
ForumindlægHej allesammen Jeg skal efter sommerferien starte i 9. Klasse, og har i lang tid haft en drøm om at komme ind på medicinstudiet:) jeg har desværre en meget lav snit på 6 og føler mig håbløst da jeg hører at mange forbedre deres snit mens at jeg sidde fast i med mine karakter selvom jeg øver. fx ... -
Er dette et abstract?
ForumindlægHej Skriver som så mange andre SRP. Har skrevet min opgave "Manhattan projektet", om udviklingen af atombomben - Fysik hovedfag, Historie sup. Har svært ved at forstå hvordan det engelske resumé skal skrives. Har prøvet at skrive et på dansk: "Denne opgave undersøger, hvordan den... -
13-tals noter
ForumindlægHey!Jeg synes lige jeg ville dele denne fantastiske webadresse med alle jer, der er så heldige at komme op i oldtidskundskab:www.101netborne.dkJep, det var www.101netborne.dkMin oldlærer har været så rar at lægge dybdegående notater til faget ud på sin hjemmeside, så stakkels studerende kan gøre ... -
Nye ord
ForumindlægHej! Når jeg lærer nye ord, så glemmer jeg dem meget hurtigt! Jeg glemmer ordet og betydning af ordet, er det fordi jeg ikke bruger ordet så meget? Hvad synes i, hvad jeg skal gøre? Min metode er: når jeg møder nye/fremmed ord slår jeg dem op, og skriver dem ned, og skriver betydning af ordet,... -
nogen der ved om man ka klage....
Forumindlæg...hvis man har fået en meget dårlig karakter i skriftlig dansk? fx 4 karaktere under det man får i årskarakter... og man VED at den fortjener mere.......?? -
Hvordan lyder spørgsmålet?
ForumindlægHej folkens.Jeg skal til årsprøve i mdt. matematik i morgen - 1.g. Jeg vil i den forbindelse gerne høre, hvordan et spørgsmål kunne lyde? Vi har fået opgivet mulige emner, så vi kan principielt forberede alle emner og være sikre på at komme op i et af dem. Men hvordan vil spørgsmålet/opgaven lyde... -
Hvor mange fag kan man have samtidig
ForumindlægEr dette holdbart? Jeg har en fornemmelse på, at min første prioritet er meget svær at opnå. Derfor har jeg tænkt mig at gøre følgende: 1: Fortælle vejlederne at jeg vil forflyttes til min første prioritet når det er muligt. - Hvis der ikke er nogen som springer fra studiet og på denn...
