Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 16861 til 16880 af 119569
-
Er Screening-prøven vigtig???
ForumindlægHej venner Jeg er lige startede på 1.g, altså grundforløbet. Og vi skal have en screening i mat, dansk og engelsk. Mine lærer sagde, at vi ikke ville få karakterer for det, og at det bliver brugt for at se hvis nogen er ordblinde og talblinde. Og så sagde de også at det også bliver brugt for at ... -
Karakter ??
ForumindlægHej allesammen. Jeg er lidt forvirret omkring karaktersystemet på gymnasiet. Jeg går i 1.g, og som alle 1.g'er har jeg fag som jeg skal afslutte i år. Hvilke karakter tæller når man skal sende dem til videregående uddannelser. De karakter man får i standpunkt eller eksamens karakter. Og er de... -
Lektiehjælp søges!!!
ForumindlægSkulle der mon være nogen derude der ville være interreserede i at hælpe mig en gang om ugen med Matematik? Jeg starter på Hf på mandag, og har matematik på C niveau. jeg har brug for en der kan hjælpe mig en gang om ugen, og op til prøver og eksamner flere gange om ugen, efter skoletid. Je... -
Tips til billedkunst C eksamen?
ForumindlægHar I nogle tips til at gå til eksamen i billedkunst på c-niveau? Er rigtig nervøs, da der stort set ikke er noget at forberede hjemme... Vi skal bare læse pensum og så trækker vi et spørgsmål til eksamen og får en times forberedelsestid, hvilket jeg ikke føler er specielt meget:/ Vi har et bill... -
Mundtlig prøve (10. kl.)
ForumindlægHejsa. Jeg går i 10. klasse, og jeg skal så på stx næste år. Nu er det så sådan, at jeg (selvfølgelig) skal op i de mundtlige prøver til sommer. Men jeg overvejer kraftigt at vælge fysikeksamen fra, fordi jeg virkelig ikke har lyst. Fysik (og så matematik) er mine svageste sider i skolen - det ... -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej derude Jeg skal til optagelsesprøve på tirsdag på et gymnasium. Jeg skal op i dansk, engelsk og matematik. Dansk og engelsk er ikke noget problem, det er matematik jeg er MEGET nervøs over. Har tænkt meget over hvis jeg betår i dansk og engelsk men så ikke består i matematik, er der så stad... -
Beregn areal af rørledning
ForumindlægHej! Under et forløb om trigonometri syntes vores lære det var sjovt at give os et bundt (for nogle) temmeligt besværlige matematik opgaver for henover juleferien. Kan simpelthen ikke finde ud af hvordan man skal løse b) i følgende opgave. - Som i kan se (på det vedlagte billede), har jeg noteret... -
Er ikke sikker på om jeg har valgt rigtigt.
ForumindlægHej. Som du nok kan læse på titlen er jeg usikker på om jeg har valgt rigtigt og hvad jeg egentlig vil. Jeg startede på en HTX og skiftede så hurtigt til en STX. Jeg har stor interesse for de naturvidenskabelige fag, men jeg kan også godt lide historie, samfundsfag og har i lang tid gerne ville l... -
dumt eller??
ForumindlægHej.. er lige startet på hhx i svendborg. Jeg har valgt en studieretning som hedder, afsætning A virksomhedsøkonomi A, samt matematik B. Er dette en god linje? jeg er ikke specielt matematisk, men kan da godt finde ud af det hvis jeg lige lærer det.andre som kender linjen eller lignende? -
Hvad skal der til for at bestå?
ForumindlægHvad skal der til for at kunne bestå matematik b-niveau skriftligt og mundtligt efter den nye reform? -
Kan jeg blive optaget?
ForumindlægHey, jeg er i en situation, hvor jeg tænker over om jeg kan blive optaget på KU eller ej. Jeg ville gerne søge ind på det kemiske fakultet, dog tænker jeg igen over om jeg kan blive optaget eller ej. Som I nok ved at 3.G'erne har fået skriftlig eksamens karakter tilbage og kemi uddannelsen ... -
Eksamen c niveau
ForumindlægHeey sp Jeg har trukket samfundsfag c niveau. Jeg har bare det spørgsmål at jeg ikke ved hvordan eksamen kommer til at foregå? Nogle som har været oppe i det, og ve hvordan. Det kommer til at foregå? Har også brug for noter til samfundsfag c... -
Ellære
ForumindlægHjælp!!...Jeg har brug for nogle eksamesnotater eller bare notater om ellære for fysik B...min email er : [email protected] på forhånd ;) -
Opg. 7011 og 9014 interval for omdrejningslegemer
ForumindlægJeg har problemer med opgave 7011 i følgende link: http://www.emu.dk/gym/fag/ma/faglige_forening/bogsalg/STX_B_vejl_eks_opg.pdf Jeg har forsøgt mig med formlen for udregning af omdrejningslegemer, men jeg kan ikke finde ud af, hvilke intervaller, jeg skal bruge ved at kigge på de to givne funk... -
Kvadratsætninger
ForumindlægHej jeg er igang med at regne på nogle andengradsligninger, og i den forbindeslse mangler jeg mit bevis for kvadratsætning 1 (a+b)^2 = a^2+b^2+2ab .... kan slet ikke finde de noter hvor det stod, og jeg er helt blank selv, håber der er en der kan give mig et peg?? -
Er Uddannelsesparat = egnet til gymnasiet
ForumindlægHej. Idag fik jeg min halvårskarakter i 9 klasse efter terminsprøverne. Og sidst jeg var til skolehjemsamtale (før terminsprøverne begyndte) sagde min dansk lærer at hun ikke ville egne mig til gymnasiet fordi hun mener jeg ikke er fagligt nok, men min matematik lærer sagde ja. så idag da jeg... -
Bedste forberedelse
ForumindlægHej studieportalen-mennersker Jeg skal starte i 3.g efter sommerferien, og jeg vil gerne forberede mig bedst muligt. I 1.g og 2.g havde jeg en meget sjusket tilgang til gymnasiet, og derfor har jeg nogle huller i min viden. Jeg vil derfor gerne "lappe" disse huller i min viden, og udov... -
Angående om vejen til læge
ForumindlægHej. Jeg vil gerne vide, hvilken vej jeg skal tage for at blive læge. Skal jeg vælge nogle ekstra fag? Skal jeg vælge biologi som et ekstra fag?Jeg er rigtig god til matematik, skal jeg tage matematik på A niveau? -
Er det smart med 5 A fag?
ForumindlægHej folks. Der går nogen tid igen, før at jeg skal tage stilling til det her, men det handler omkring, hvor vidt det er smart at tage 5 fag på A niveau. Jeg er ret sikker på, at jeg skal på katedralskolen Viborg. Jeg har tænkt mig at tage en naturvidenskabelig linje, hvor jeg får fysik A, kemi A... -
Engelsk i 3.G??
ForumindlægHey alle dér! jeg har lige et spørgsmål: jeg er en gymnasiesturderende, der har engelsk på B- niveau! jeg har rundt omkring på nettet læst at, selvom man har engelsk på b-niveau så også skal have det i 3.g?? kan det være rigtigt at jeg skal have engelsk i 3.g?? oké, hvis vi siger at jeg så sk...
