Søgning på: bioteknologi eksamen 2012. Resultater: 16881 til 16900 af 35989
-
MatA, Er 'Beviset' et must for 12?
ForumindlægJa som der står i overskriften. Skal man have et bevis med til eksaminationen hvis man skal have et 12-tal i Matematik A mundtlig? Altså i de eksamensspørgsmål vi har fået, er der en del spørgsmål som ikke nævner at man skal udlede et bevis. Skal man så alligevel gør det for at få 12? -
Un Gaou à Paris
ForumindlægHej, Jeg er ved at læse en sang, hvor der hele tiden kommer et udtryk frem jeg ikke kan få oversat. Udtrykket er: Là-bas nogen der ved hvad det betyder? Er der desuden nogle andre der har læst denne sangteskt? Hvis der er, må I meget gerne skrive hvad I mener den handler om. Sy... -
nervøsitet.
ForumindlægHvorfor er det, at man bliver nervøs til sine eksaminer, når man alligevel føler man er parat, og godt kan, når man har læst godt og grundigt? For sådan har jeg det ofte, derefter bliver jeg så stresset, også er det det går galt :'/ Er der noget, man kunne gøre for at undgå det? -
Mundtlig dansk, årsprøve;-).
ForumindlægHejsa:-) Jeg går i 7. klasse og skal til mundtlig dansk årsprøve om lidt over end uge. Hvordan forbereder man sig godt til det og hvad gør man når man har trukket sit emne og skal ind og fremlægge for lærer og censor? - Har aldrig prøvet det før, så er lidt lost..:-) Taaak på forhånd!... -
Optagelse
ForumindlægHej hvordan/hvornår får man af vide, at man er blevet optaget i sin uddannelse? -
Kendetegn for en periode/stilart!
ForumindlægJa, jeg kunne virkelig godt tænke mig at vide mere om, hvordan man i en tekst, kan se hvilken periode den tilhører! Nogle eksempler på nogle kendetegn! Fx. hvis man får en tekst som tilhører oplysningstiden - hvordan ses dette så i teksten? Altså fx? For i øjeblikket, ville jeg nok have lidt s... -
Fysik noter
Forumindlæger der nogen der har nogle fysik noter liggende der hjemme, eller fysik forsøg som de vil dele med mig, eller måske kan i skrive dem ind, hvis i har dem på papir på forhånd tak -
Uddanelse
ForumindlægJeg vil gerne lave noget inde for medicin. Kan det så godt passe at man skal først skal i :9. klasse --> 10. klasse --> HTX/STX/HF --> Universitet (Aarhus, SDU, KU)? Og hvad er forskellen på: HTX/STX/HF? -
Rumvektor
Forumindlæga) Bestem en ligning for den plan α , der indeholder punkterne A, B og C. Svar: α : 272x + 918y - 648z = 114206, hvor normalvektoren til denne plan er (272,918,-648) b) Bestem vinklen mellem α og β . Kommentar: Kan man sige, at normalvektor for planen β, er (32... -
radioaktivitet og alphastråling
Forumindlæghej 2 spørgsmål 1. er isotoper og nuklider det samme? hvad gør det/hvad gør det ikke det samme? 2. et radioaktivt stof, med ustabil kerne, prøver at stabilisere sig vha. at udsende en partikel. I denne forbindelse mener jeg alphapartikel. Når dette sker udsender det alphastråling, men er det ... -
automatisk 03
ForumindlægJeg skal her på tirsdag op i matematik og kravet for at jeg kan bestå er mindst 03. Jeg er blevet fortalt at ved man bare stiller op, får man automatisk 03, passer det? -
Tillykke :D
ForumindlægSå er de første begyndt at få huen på hovedet. Det varer selv et år før jeg får min, men stort tillykke til alle de nye studenter :D -
Hvad skal der til for at bestå?
ForumindlægHvad skal der til for at kunne bestå matematik b-niveau skriftligt og mundtligt efter den nye reform? -
Årsprøve i Matematik
ForumindlægHey alle sammen. Jeg har en årsprøve i matematik om en uges tid, men jejg har ingen idé om hvad man skal repetere til B-niveau, måske I kunne hjælpe mig? Hvilke ting skal man bare have styr på? -
Karakterer?
ForumindlægHej alle :) Jeg har et ret simpelt spørgsmål at stille, dog er det for mit vedkommende snarere et spørgsmål om jeg har en fremtid (wow, make sense..). Jeg går i ottende klasse, har fået taget en masse prøver, og har ikke ligefrem fået de mest ønskede karakterer. Eftersom at jeg gerne vil være l... -
Hældningen...
ForumindlægDer står at grafens hældning er 4,3419 i denne graf... http://i20.tinypic.com/35jvvko.jpg men hvordan aflæser jeg det selv? der er jo ikke en forskel på 4 imellem hver punkt? -
Eksponentiel og potensiel vækst
ForumindlægMine spørgsmål: * Hvorfor skal og i en eksponentiel funktion? * Hvorfor skal og i en potensiel funktion? Håber på hurtigt svar :) -
hjælp til forståelse af et spørgsmål?? SRP! bio.
Forumindlæg.. fej i cellens cyklus?? og cellens cyklus ?? er det relevant at skrive om vækstfaktorer og signal her ? -
optimering
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af denne opgave, håber i kan hjælpe mig! Et firma producerer og sælger to varer A og B. Lad x angive antal stk. Af vare A og lad y angive antal stk. Af vare B. Produktionen pr. uge er underlagt følgende begrænsninger: 0≤x≤350 0≤y≤200 y≤-1/2 x+250 ... -
Bestået?
ForumindlægHej Jeg går i 3.g, men jeg står i den dumme situation, at jeg fik 00 til både tysk- og fysikeksamen i 2.g. Men jeg fik 4 og 02 i årskarakter i begge fag, dvs.; (4+2+0)/3 = 2. Har jeg så alligevel bestået faget?
