Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 16881 til 16900 af 23766
-
Eksperiment: Stående bølger på en snor
ForumindlægHej Min gruppe og jeg har i undervisningen lavet et klassisk eksperiment med stående bølger på en snor. Her har vi haft en tonegenerator koblet til en vibrator med en snor fastgjort i den ene ende og snoren hængende udover en trisse med varierende lod på i den anden ende. Dog har vi virkelig s... -
Øjet
ForumindlægHej, Hvordan skal diffraktion og refraktion forstås? -
Kemi (varmekapacitet)
ForumindlægEr ikke helt sikker på hvordan denne opgave regnes I én spand blandes 4,00 L vand med temperaturen 30,0 grader med 6,00 L 70,0 grader varmt vand. Der kan ses bort fra spandens varmekapacitet samt varmeudveksling med omgivelserne. Beregn sluttemperaturen. Vands specifikke varmekapacitet: 4,18 J g... -
neutroner og protoner i ALLE grundstoffer?
Forumindlægbestår alle grundstoffer af protoner og neutroner? -
Sammenhæng - integral- og differentialregning
ForumindlægJeg skal forklare sammenhængen mellem integral- og differentialregning - gerne ud fra et velvalgt eksempel. Er der nogen, som kan forklare mig sammehængen samt give mig et velvalgt eksempel og forklare, hvorfor det er velvalgt? På forhånd tak! :-) -
Andengrads
ForumindlægHejsa, jeg forstår ikke hvordan man laver b'eren og c'eren, håber nogle kan hjælpe :) Jeg har lavet a'eren, har fået funktionen til at være y = -0,059 * x^2 + 1.586 * x + 1.464 Har fundet a i geogebra regresssion model (polynomiel) -
Løbende eksamen, hvad gør i?
ForumindlægHej alle, Jeg skal næste skoleår til at starte på HTX, og har lige gået i en form for 10. klasse på en erhvervsskole. I forbindelse med HTX ville jeg gerne så løbende forberede mig til eksamen, så der er langt mindre opgaver de sidste fx. 14 dage før eksamerne... Så hvad gør i for at forberede j... -
Supremum og infimum
ForumindlægBruges sætninger om supremum og infimum og brug af omegne ikke længere i matematikundervisningen, da opgaver og besvarelser på portalen (vist nok) sjældent nævner det? -
Cos, sinus og tan ?
ForumindlægHej hvad bruger man de tre ting til ? tak på forhånd -
hvordan gør man hvis man har for lavt et gennemsnit?
ForumindlægHej alle sammen! Hvis man har bestået alle ens fag, og har fået et lavt gennemsnit i forhold til den universitetet eller uddannelsen kræver, kan man så på en eller andet måde få ændret det? Er der andre muligheder for at komme ind, eller skal man bare opgive sit drømme uddannelse og vælge noget ... -
Bøger til eksportingeniør
ForumindlægHej allesammen :) Jeg ville bare spørge om der sidder nogen færdig uddannet eksportingeniøre, som ville sælge deres bøger eller ved hvor man kan købe brugte bøger :-) -
binom ligning.
ForumindlægHej. Hvordan løser man følgende ligningen vha. eksponentiel form: z2=1-i -
Meget simpelt oversættelse..
ForumindlægHey Er der nogen, der kan oversætte denne sætning lidt mere meningsfuldt end jeg kan? Jeg forstår hver enklte af de ord, men kan ikke få et meningsfuldt sætning. Sætningen lyder således: What goes on in the space between them to communicate the effect of each one to the other? -
Bølger
ForumindlægJeg er stillet spørgsmålet: Idet der er 600 spalter pr. mm, skal du vise at det svarer til at d=1667nm... Jeg har fået følgende oplysninger: L i meter 1,20 2a1 i meter 0,975 2a2 i meter 2,84 Jeg har forsøgt mig med ligningen m*λ=d*sin(φm).. Men, hvad er bølgelængden? ... -
vektorsum, vektordifferens
ForumindlægJeg skal definere en vektorsum og en vektordifferens både geometrisk og med koordinater, men er ikke sikker på hvad det indebærer. Geometrisk og med koordinater, er det bare at jeg skal lave eksempler? Er en vektorsum bare resultatet af en udregning med vektorer? eller er der kun tale om e... -
Er hhx for meget matematik
ForumindlægHej, Jeg er en pige på 15 år, der snart skal vælge, hvilken ungdomsuddannelse jeg gerne vil starte på. I den forbindelse har jeg været på brobygning på både STX og HHX for at få en bedre idé om, hvad de forskellige uddannelser indeholder. Jeg oplevede, at STX føltes lidt for folkeskole-agtigt f... -
Spændingsfald
ForumindlægEr der en der har mulighed for at hjælpe med nedenstående opgave? -
HASTER, er til prøve!
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af denne opgave: På en støvsuger står der, at den trækker 1500 W fra stikkontakten, når den arbejder. a. Jensen bruger en time på at støvsuge sit hus. Hvor meget energi(i joule) har han brugt til det? b. Hvad må Jensen betale for denne energi, når 1kWh koster, 2,0 kr... -
Rydbergs formel
ForumindlægSpørgsmålet er egentlig relativt simpelt. Hvad er henholdsvis n og m i Rydbergs formel? Jeg har ikke kunne finde nogle forklaringer. Desuden har jeg ikke helt forstået, hvordan Bohr kunne opstille sin atommodel ved hjælp fra denne formel. Mvh. Peter -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej :-) Jeg er farmacistuderende på syddanskuniversitet. Jeg har mulighed for at undervise i dansk, matematik, engelsk, kemi m.fl. på folkeskole og gymnasieniveau :-) glæder mig til at høre fra jer :-)
