Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 16901 til 16920 af 52678
-
Hjælp! En kugle i en æske :s
ForumindlægHejsa :) Hvordan finder man ud af disse opgaver? Kan ikke helt finde ud af det, og skal bare have hjælp til hvordan man gør :) Her kommer opgaverne: En kugle kan lige akkurat ligge i en æske. Kuglens radius er 8 cm. 1. Hvor meget er rumfanger af kuglen og af æsken? 2. Hvor mange procent udgør kug... -
Reaktioner - monohydron-syre eller hydrogen-syre?
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med at forklare mig hvordan man beregner sig frem til denne opgave (vedhæftet). Jeg er virkelig gået i stå. -
Forsikringsmatematik arbejdsbyrde mm.?
ForumindlægHej Studieportal. Jeg søgte ind på forsikringsmatematik, men jeg har lige nogle spørgsmål. For det første, så står der fx på KU9;s hjemmeside, at der er 20 timers undervisning om ugen og ca. 13 timers forberedelse pr. kursus. Da man har to kurser ad gangen, så giver det jo 20 timers undervisni... -
Reducer udtryk. HELP ME!!!
ForumindlægHej. jeg er lidt i tvivl om hvordan de tre udtruk reduceres korrekt: 1) 4(2x+7y)-5(-2y+4x)+3(-3x-5y) 2) 8(3a-5b)-5(3b-8a)-9(7a-4b) 3) 6(4a+7b-5)-3(8a+8b-2)+(a-2b+3)•9 Jeg bliver virkelig i tvivl med alle de minusser. Da minus+minus giver plus osv... Håber der er nogle af jer der ... -
Reducer og forkort brøk
ForumindlægJeg er givet to opgaver, som volder lidt problemer. Jeg skal forkorte udtrykket: (2a + 3b)^2 - 3b(4a + 2b) - (2a + b)*(2a - b) Jeg får 4a^2 + 9b^2 + 12ab - 12ab -6b^2 - 2a^2 - b^2 inden jeg forkorter ud, men det stemmer ikke rigtig overens med det givne udtryk. Nogen der kan hjælpe mig med at fin... -
4-cifret talpalindrom
ForumindlægJeg fik tilsendt et spørgsmål om og hvorfor 4-cifrede tal-palindromer (dvs. tal som er ens forfra og bagfra, f.eks. 5445) alle går op i 11. Jeg gav nedenstående svar og ville høre om nogen af jer har et nemmere og smukkere svar på spørgsmålet. Kasper ---------------------------------- Lad a væ... -
lineær/ekspo/potens funktioner
ForumindlægHej! Jeg er MEGET i tvivl om måden man regner disse funktioner (uden brug af hjælpemidler) - det går bare ikke ind i hovedet. Håber nogle kan tjekke den og fortælle mig hvor det evt. Går galt når der er fejl. Lineær funktion: f(5)=4 , f(10)=6 10a + b = 6 5a + b =4 (b’erne går ud med hinanden,... -
HJÆLP - HURTIGT! Henførende stedord
ForumindlægHej, har jeg skrevet de rigtige henførende stedord(dem der er streget under) eller er det helt forkert? Er meget i tvivl om det skal være which/that og om de andre er rigtige. Håber i vil hjælpe mig, det haster! :) 1. I know a boy who is from England. 2. I have read a book which is interest... -
Præpositioner
ForumindlægHejsa. Nogen der gider rette følgende sætninger om forholdsord? 1. Min fødselsdag er den 12. august. My birthday is on the 12 August. 2. Vi så kometen ved midnat. We saw the comet at midnight. 3. Om vinteren tager jeg på skitur. I go skiing in the winter. 4. Jeg vågnede ved klokken syv. I wo... -
Nem rettelse.
ForumindlægHeej folkens :) Nogen der vil hurtig kig det her igennem? jeg skal indsætte a eller an. altså ubestemt artikel, på forhånd taak. 1). As a young man I had an unusual job. 2) Graham Greene became a Catholic as an grown-up, but he had always taken a enormous interest in religious matters. 3). Mrs. M... -
en tysk stil der skal rettes - Schule und Freizeit
Forumindlægher er tysk stilen, kan i godt rette den er ikke så god til tysk grammatik jeg ved der e fejl så håber i retter den Sophie ist 15 Jahre alt und geht in die 9.klasse und in der Sophie klasse es ist 22, es ist 11 jungen und 11 Mädchen. Es ist Sophies letztes Jahr in schule. Sophie muss um acht U... -
Selvstudie?
ForumindlægHej alle sammen... Jeg er 18 år og går i 3.g på HTX, og på trods af at der kun er et halvt år tilbage har jeg altså valgt og droppe ud.Jeg lider nemlig af sociofobi som i den seneste tid er blevet værre og værre. Jeg kan ganske enkelt ikke gå der længere og så er jeg oven i købet skide træt af sk... -
Forkert studieretning? Jobmuligheder
ForumindlægHej Iøjeblikket går jeg i 1.G på STX, og har gået her siden skolestart (August måned). Jeg har studieretningen: Mat A, Fy B & Kemi B. Denne studieretning har jeg valgt, da jeg meget gerne vil læse medicin eller noget lignende efter gymnasiel uddannelse. I det sociale aspekt er min klasse ... -
Jeg har virkelig brug for hjælp nu
ForumindlægHej Jeg er 18 år gammel. (blev 18 for en måned siden) Jeg er endt op i en meget dårlig situation. Jeg går på 2G i en lille HTX skole (mindre end 200 elever og cirka 13 lærer i alt Jeg bliver mobbet dagligt af min klasse. Jeg bliver mobbet på en meget racistisk måde og da det er en lille klass... -
Historieopgave
ForumindlægJeg skal til at skrive historieopgave, og emnet er næsten frit. Selvfølgelig er der alle de sædvanlige emner, men jeg tænkte om nogen har nogen anderledes ideer? Ligesom den med Bayeux-tæppet en foreslog. Jeg har tænkt på noget med de første mennesker på jorden....meeen....det skal jo være histor... -
diff.ligninger
ForumindlægHvordan anvendes differentialligninger indenfor biologien? og hva med økonomi.. kan de ikke også anvendes der? -
hjælp hvordan skal jeg bestå
Forumindlæghej, folkens jeg havde lige et par spørgsmål angående uddannelse. Jeg skal op i 3 hovedfag, men er bange for at jeg dumper en af de 3 hovedfag. Jeg er bange for at, jeg dumper. Jeg er blevet erkæret uddannelesesparat, men min lærer siger, at man skal bestå, for at komme ind på gymnasium. -
omregning
Forumindlægnogen der kan hjælpe med at omregne 5,12623062*10^^-12 J til eV? -
Schürholz apparat
ForumindlægHejsa..Er der nogle der ligger inde med en sådan rapport med tilhørende målinger. Jeg er desværre i den situation at jeg ikke kan finde mine noteringer af cylinderens masse og omkreds :(Efter hvad jeg umiddelbart kan huske har den vel en diamter på omkring 8 cm. hvilket giver en omkreds på omkrin... -
Isoler n
ForumindlægHejJeg sidder med følgende formel:Va/Na*Ta = Vb/(15-Na)*TbJeg skal finde Na eller isolerer Na på den ene side af lighedstegnet.Jeg ender med:Va * Tb/Ta*Vb = 2NaAxell
