Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 16901 til 16920 af 176853
-
Bestem forskriften for A(t) - integralregning
ForumindlægHej allesammen, Jeg sidder med en opgave, som jeg har ret svært ved at forstå. Har vedhæftet et billede af opgaven, da det er nemmere end at skrive hele teksten ned. Jeg har beregnet opg. a) altså arealet af punktmængden til at være 166.66. Men opg. b) "Bestem forskriften for A(t)." ... -
mundtlig eksamen - gode råd
Forumindlæghej jeg skal op i mundtlig matematik b i morgen- har i nogen gode råd? -
Hjælp til mundtlige eksame!!! plzzzz
ForumindlægHej:-) er der egentlig nogen der gider at rette en tekst for mig som jeg virkelig har bruge for? Den er altså MEGET vigtig for mig. Skal simpelthen bruge den til min mundtlige prøve i tyskk:-( Jeg vil bare blive MEGET glad hvis der er nogen der gad at rette den for mig:-) Teksten ser sådan her ... -
Fy=x^a eller Fy=a^x(Fy=fx^a eller Fy=fa^x)
ForumindlægJeg ved at der er en Fy-formel til både ekspontiel og potientiel, men jeg ved desværre ikke hvilken der er til hvad. Jeg vil gerne havde forklaret hvilken der er den ekspontielle og hvad den kan bruges til :) På forhånd tak ! -
Lineær funktion (find a og b)
ForumindlægNu sidder jeg her og skal i gang igen efter juleferien og har brug for at vide om det er rigtigt det jeg har gjort :) Skal finde a & b y = 2x+3 laver et sildeben først: x: 0,1,7 y: 3,5,17 y = fordi 0*2 = 0 + 3 = 3 1*2 = 2 +3 = 5 ... -
Valg af Valgfag.
ForumindlægHejsa, nu er det snart tid til at vælge valg til 2g og 3g. Nu er jeg så selv kommet i tvivl om et spørgsmål, jeg vil nemlig gerne have Samfundsfag Høj niveau og Biologi Høj Niveau begge fag er desværre 2 årige fag :-(. Nogle der ved om der er mulighed for at få begge fag ? Mener studievejlederen... -
Løsning til y'=by^a
ForumindlægHejsa! Jeg har fået til opgave at gøre rede for løsningen af differentialligninger af typen y'=by^a Hvordan griber jeg den an? Mvh. -
punkt plot - bestem a og b
Forumindlægopgavebeskrivelse: i en undersøgelse af 252 personer fandt man følgende værdier for omkredsen af låret og af knæet. Omkredsene måles i cm. i en model beskriver man omkredsen f(x) af knæet som funktion af typen f(x)=a*x+b hvor x er omkredsen af låret a) tegn et punktplot af alle tabellen... -
historie og Kemi - problemer med at binde fagene sammen
ForumindlægHej, jeg skriver min SRP i kemi og historie. Kemi delen har jeg rimelig styr på. Jeg har tænkt mig at syntesere Lidocain og lave noget IR-spektroskopi på det, men mit problem ligger i at jeg ikke ved hvordan jeg skal få bundet historie og eksperimentet til mit emne som hedder "euforiserende ... -
STUDIERETNING: Fysik B Kemi B eller BioTek?
ForumindlægHej Jeg står imellem biotek og fysik b kemi b Jeg har egentligt altid tænkt at tage fysik b kemi b Men kommer den retning ikke til at give værre muligheder i forhold til SRP? Man skal nemlig skrive i naturvidenskabelig fag + humanistisk fag (eller matematik) Det problem er der ikke med biote... -
3 sværer opgaver a niveau
Forumindlæghttps://files.itslearning.com/file/GetFile.aspx?FileName=Matematik+Opgaves%e6t+3.pdf&Path=ZxgXzv7VZwFFyN%2baFtaa7%2ftT1nMNWOJDUc7kSmMIvUHci2FODxBu90INLiRHR0zEhrGS45BbgMxbH0DCK3t8Y%2fUEpSQDLehl8q6ib%2b8le1ijIanAhKflNywof1EIKa8ip%2fGaJb81uxxnpc2YsukJqx7g7yn%2fYpkA1g%2f1Oas%2b%2bSg%3d&MimeTy... -
SPANSK MANGEL PÅ PRÆPOSITION I DENNE SÆTNING HJÆLP (A)?
ForumindlægHej folkens - jeg har fået af vide jeg skal rette denne sætning til den kommende genaflevering i spansk . Por ejemplo, trece raperos que criticaron los Borbones. Der skal stå en præosition mellem criticarion ..... los barones" Er det ikke præpositionen "a" fordi jeg los baro... -
Find en vektor der er parallel med vektoren a
ForumindlægFind en vektor der er parallel med vektoren a=(3 -2). Er der nogen, som kan hjælpe mig? Med venlig hilsen Emilie -
Bevis for a og b i den rette linje.
ForumindlægJeg har søgt rundt omkring på side, men har ikke kunne finde et lignende spørgsmål, så nu opretter jeg :) Er der nogle der kan beviset for a og b formlerne, i forskriften for en ret linje ud fra to punkter? Altså a = y2-y1/x2-x1 og b = y1 - a*x1? Håber i kan hjælpe :) -
vedr. dansk eksamen sidste år.
ForumindlægHej folkens.. Har nogen af jer været op til dansk eksamen sidste år(hf) Jeg sidder med en opgave 2 som jeg skal skrive en diskuterende artikel om fortællende journalistik. i besvarelsen skal jeg diskuterer Susanne Nilsens artikel- Se nu skaber jeg mig. håber i kan hjælpe mig. Tak på forhånd.. -
Bestem a når løsningsmængden er ø når X^2+3x +a = 0
ForumindlægNogen Der kan give en lille hjælpende hånd! -
Prøven uden hjælpemidler Mat A
ForumindlægJeg ville høre om der er nogen herinde som har en liste over de vigtigste formler og sætninger som man skal kunne i hovedet som fx. toppunktsformlen og kvadratsætningerne... Jeg har nemlig dårlig hukommelse og vil gerne kunne øve de vigtigste ekstra meget inden jeg skal op til skr. Mat A på tirsd... -
Differentialregning: bestem a,b og c
ForumindlægOpgaven lyder: Et andengradspolynomium er givet ved f(x) = ax2 + bx +c bestem tallene a,b og c, når der oplyses, at f(0)=1, f´(0) =3 og f(2) = 15 Er der nogen som kan hjælpe??? -
Eksponentiel Y=b*x^a
ForumindlægTabellen viser for en bestemt bygning sammenhængen mellem varmetabet og isoleringens tykkelse. Tykkelse (mm) 120 265 Varmetab (W/m2/grad) 0,40 0,17 Denne sammenhæng kan beskrives ved modellen y = b ⋅ x^a , hvor x er isoleringens tykkelse (målt i mm), og y er varmetabet (målt i W/m2/... -
Bestemmelse af a i f(x,y)
ForumindlægEn funktion af to variable kender vi som f(x,y)=x^2+y^2+a*x+2*y Jeg kunne godt tænke mig at få hjælp til at bestemme a når jeg ved at y=-x+7 er en tangent til snitkurven f(x,2). Jeg har fundet ud af at snitkurven vil være w(x) = f(x,2) = a*x+x^2+8. Jeg har prøvet at løse de to ligninger w(x) o...
