Søgning på: fysik noter c. Resultater: 16921 til 16940 af 84814
-
temp stigning når man tilføre...
ForumindlægSpørgsmål: Hvor stor bliver temp stigning når man tilfører varmen 8,0 kJ til 65mL glycerol ved stuetemperatur?Q=8kJ V=65ml=65cm3 c=2430 J/(kg*grader celcius)t1= 21 grader celciusFørst regner jeg ud massen af glycerolm=p*v <=> m=2430*65 <=> m=157,95kg??så isolere jeg t2 i formulenQ=mc(... -
hjælp til en kemiopg
ForumindlægHej er der nogen der vil hjælpe med disse 2 opgaver. a) bestem standardforbrændingsentalpien for 1 mol ethanol. CH3CH2OH + 3 O2 ->2 CO2+ 3 H2O, skal jeg finde tabelværdier eller er der en smarter metode når der er angivet 1 mol ethanol b)det rumlige forhold omkring carbonatomer og oxygenatome... -
stofmængdekoncentration
Forumindlæghej.. er der nogen der vil hjælpe mig med en opgave.. er ikke sikker på hvordan man laver den.. Urinprøver fra sportsfolk, der bliver taget for doping, indeholder ofte op til 200ng 19-norandrosteron pr. mL. den højest tilladte koncentration af 19-norandrosteron er 2ng pr. mL urin. Beregn den hø... -
sigtelinje
ForumindlægHej, jeg har et problem der lyder: Fra et punkt B på toppen af et 50 m højt hus iagttages et højhus, der ligger 500 m væk. Sigtelinjerne BA og BD fra B til henholdsvis bunden og toppen af højhuset danner en vinkel på 17,0 grader. Bestem længden af sigtelinjen BA samt vinkelen A i trekant ABC (C ... -
Mængdeberegning
ForumindlægDer fremstilles i en målekolbe 250 mL 0,200 M CuSO4 ved afvejning af CuSO4*5H2O: BEregn massen af CuSO4*5H2O der skal afvejes? Jeg har beregnet stofmængden af CuSO4 ved hjælp af: n=c/V det giver 0,8 mol Så har jeg beregnet massen ved at sige n=M*n, hvor M er molarmassen af både vand CuSO4 Får... -
Reducering af udtryk med brøk
ForumindlægHej, Jeg er lige startet på et kursus i matematik fra B-A niveau efter jeg ikke har haft matematik i 3 år. Jeg har siddet med dette udtryk i en time nu, og jeg kan simpelthen ikke komme videre. Jeg har prøvet med diverse regneregler uden held. Hvis det var en toleddet størrelse, ville jeg godt ... -
PH opgave
ForumindlægHej, En lille opgave her jeg håber jeg kan få hjælp med: Der fremstilles en opløsning af bariumhydroxid ved at opløse 5,10 g Ba(OH)2*8H2O(s) i vand i en 250 mL målekolbe, hvorefter der fyldes op med vand til mærket. a) Beregn de aktuelle konsentrationer af Ba^2+ og OH^- i opløsningen. Opløsni... -
sinus/cosinus relationerne
ForumindlægI en trekant ABC er a= 8, c=14 og højden hb= 6 Beregn de ukendte stykker i trekanten. Jeg har udregnet halvdelen af side b i en spidsvinklet trekant til at være 12,65 ved at bruge pythagoras. jeg kan ikke rigtig komme videre derfra, for jeg kan ikke udregne den anden halvdel. det er ikke muligt ... -
Trekantsberegning
ForumindlægHej! Jeg sidder og laver en aflevering, men der er en opgave, som jeg bare ikke kan svare på. Der er en vilkårlig trekant med vinklerne A=26 grader, B= 47 grader også må C være= 107 grader. Så får man afvide at Hc er 21,2 cm.. Også skal man beregne siderne og dens areal. Jeg ved s... -
matematik regler
ForumindlægHejsa. Jeg har matematik på C niveau og har siddet og søgt efter nogle papirer hvor der står nogle matematik regler. Det vil sige f.eks eksempler på hvordan man regner en brøk gange brøk, løse en ligning osv osv. Det kunne bare være super fedt at have det stillet flot op, så når man skal til eksa... -
Tangentligning
ForumindlægJeg skal bestemme en ligning for tangenten til en cirkel i et punkt P. Cirklen er givet ved: x^2+2x+y^2-4y=0 og P(1,1) ligger på cirklen. Jeg har omformet cirklens ligning til (x+1)^2+(y-2)^2=5 Dvs. C= (-1,2) og r= kvad. 5 SÅ har jeg fundet normalvektoren til tangenten i punktet P: vektor CP = (2... -
Opgave 14
Forumindlægfamilien Sørensen er ved at bygge en rektangulær swimmingpool. Poolen skal indeholde 120 000 liter vand. a. Hvor mange kubik-meter svarer det til? b. Familien Sørensen overvejer at gøre poolen 15m lang og 4m bred. Hvor dyb kan poolen blive? c. Hvor langt skal poolen være, hvis bredden er 5m og dy... -
en hurtig forklaring af opgaven
ForumindlægHej, vil du være sød at forklar mig hvad der bliver bedt af mig/hvordan jeg skal løse opgaven ? Tabellen viser sammenhængen mellem xog y. x - 0,1 0,9 3,7 8,9 17,2 y - 202 527 742 1043 1474 a) Foretag en potens regression af data i tabellen. Brug f.eks.... -
hvis man kaster en kulge hjæælp
ForumindlægJeg sidder med mine mat lektier og jeg er lidt i tvivl hvordan jeg løser opgaverne, nogen der kan hjælpe mig? Opgaven lyder: Hvis man kaster en kugle lodret op i luften, vil tyngdekraften tvinge den nedad igen efter et stykke tid. Hvis starthastigheden er 50 m/ sek., kan kuglens højde beskrives... -
Hjælp til biologi eksamen
ForumindlægHej Jeg har været selvstuderende i biologi c stx og skal derfor til eksamen i det om lidt. Jeg føler mig en smule på bar bund. Jeg har lavet min første disposition, men har ikke rigtig en følelse for om det er rigtigt eller helt væk. Derfor vil jeg virkelig værdsætte, hvis der var en, som vil læ... -
Internet i Studiebolig i Odense
ForumindlægHej har været så heldig at komme ind på mit studie i Odense med opstart her efter sommerferien. jeg har også fået tilbudt en lejlighed, men når jeg tester adressen (Falen 5, 4., 5000 Odense C) så er det dælme ikke mange muligheder for hurtigt internet via f.eks. fiber fra nogen udbydere. Det en... -
Beregning af stofmængde
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp med nogle spørgsmål jeg har fået tildelt. gennemsnitlig af KMnO4: 20,75mL 1) Beregn ud fra det gennemsnitlige benyttede volumen stofmængden af tilsat KMnO4. ved opg 1 vil jeg brge formlen for stofmængden n= c*V molmasse: 158,034 g/mol. ville det så være n= 158,034... -
Skrive en samfundsfagsaflevering?
ForumindlægHej Nogen der kan hjælpe mig med hvordan man bedst griber en samfundsfagsaflevering an? Bruger nemlig meget længere tid end afsat, men karaktererne falder. Er det noter der er hemmeligheden? Jeg er nemlig rigtig dårlig til at skrive noter - og der er en del at gå i gennem igen hvis jeg skal skriv... -
Let tysk oversættelse.
ForumindlægHej. Er der nogen, som vil lige vil rette min oversættelse forneden.1. Hvilken størelse bruger du? Hvilken frakke køber du?2. Hvilken bog benytter I? Hvilke afsnit har I allerede læst?3. Hvilke ord forstår du ikke? Hvilke spørgsmål har du?4. Hvilket ord passer her? Hvilken karakter fik du?5. Hvil... -
første del
ForumindlægEr der ikke lige en som vil rette den første del af min stil her, både gramatisk og dårligt formulerde sætninger;)Det er mine kommentarer til et digt, som man lige skulle starte med at kommentere:How to tell a winner?Concerning the poem, telling by the differents between a winner and a loser. I t...
