Søgning på: kemi c pensum. Resultater: 16921 til 16940 af 72126
-
FSA Religion eksamen
ForumindlægHej alle, Da jeg skal til religion eksamen lige rundt om hjørnet, og jeg skal gerne læse lidt om de emner som jeg kan trække: Kristendom, Islam Hinduisme, Buddhisme Men da jeg ikke gider at, læse hele vores grundbog, vil jeg høre om der er nogen der synes der er nogle vigtige ''begivenhe... -
tema eller tekst vigtigst
ForumindlægAng. spansk eksamen mundtlig Hvad er vigtigst at snakke om: selve temaet eller selve teksten man har fået? Jeg skal op om en uge.. -
Jeppe Aakjær: Ved rugskellet
Forumindlæganalyse -
Forberedelse til old eksamen?? :-)
ForumindlægHej :-) Jeg skal snart op i oldtidskundskab (her om 10 dage), men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal læse op til det. Man kan jo blive eksamineret i en kendt antik basistekst (græsk eller romersk) og enten en kendt efterantik perspektiverende tekst eller et kendt antikt monument og højs... -
Begrænsning, øveopgave
ForumindlægTjek vedhæftet, jeg kan ikke tolke udtrykket. Normalt plejer det være (a,b] = ........ Hvordan tolker man man udtrykket så man kan deducere frem til et svar -
Areal af en superellipse
ForumindlægHej Jeg er ved at prøve at finde ud af om der er en "forholdsvis" nem formel, for at finde arealet af en superellipse. Tak på forhånd -
DF ideologi
ForumindlægNogle der har et bud på hvordan man kan se nogle ideologier, som liberalisme, konservatisme og socialisme i dette stykke? Det første stykke har jeg fået til at være liberalistisk, og det med kulturarven til at være konservativ. ville hjælpe meget med nogle ideer :) Dansk Folkepartis f... -
kom med din mening - landbrug
ForumindlægHej læsere! Jeg skal besvare et spørgsmål om bæredygtig udvikling. spørgsmålet lyder: " er vores form for landbrug bæredygtigt". er der nogle der vil kunne komme med en mening og begrundelse. Taak på forh&am... -
Engelsk mundtlig eksamen?
ForumindlægFår man afvide hvilke sider man skal læse op på, for altså man har jo viiiiiirkelig mange emner, som man har været igennem de seneste 3 år. Så foregår det sådan at vi får afvide hvilke nogle emner vi kan risikere at trække? -
Termin - Forberedelse, Matematik
ForumindlægPå Torsdag skal jeg til Terminsprøve i matematik. Jeg er pænt dårlig til faget, og kunne godt bruge nogle tips eller et godt råd til hvordan man kan forberede sig... 1000 tak på forhånd! -
Nogen som kan forklare denne påstand?
ForumindlægDen anden tendens viser sig ved, at folkeskolen i dag spytter åndløse unge ud med det resultat, at der produceres unge medborgere og konsumenter, der opfatter samfundet som et redskab for tilvejebringelse af materielle goder - og ikke som et fællesskab, som man har pligt til at tage et ansvar for... -
STX eller HF ?
ForumindlægHej jeg går i 10.klasse på efterskole og er lige blevet 18 år. Jeg har søgt på stx efter sommerferien men nu er jeg i tvivl om det var det rigtige valg. På mine ønsker af stx har jeg valgt en naturvidenskabelig linje - vil gerne være noget inde for "læge verdenen". Men der er allere... -
Søger privatlærer til matematik
ForumindlægHej alle (og mest dem der er rigtig gode til matematik!) Jeg har brug for hjælp og ikke snyd Jeg har HF som fjernundervisning og matematik på Cniveau og skal arbejde mig op på B. Ligninger, grafer med ligninger, brøk udregning (brøk med plus minus osv) Jeg forstår det til et vis punkt og så allig... -
Teoriprøve til bil
ForumindlægJeg har lige været til teoriprøve, og dumpede med 7 fejl, i de prøver jeg har fået af min køreskole har de brugt nogle helt andre udtryk end de har brugt i politiets prøve, så blev ret forvirret da jeg ikke anede halvdelen af hvad der foregik, er der nogle andre der har været ude for det samme? ... -
Mundtlig Matematik FSA
ForumindlægMin klasse var så heldig at trække mundtlig matematik -.- .. Er der nogen der har prøvet det før, og kan forklare sådan lidt hvordan det foregår? og er der nogen ting der er gode at læse op på, i forhold til sådan en opgave man får? har hørt at de fleste indeholder opgaver omkring målestoksfor... -
Titan og Cassini-Huygens
ForumindlægHej SP. Der er tale om opgave 4b i dette eksamenssæt: http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120816%20stx122%20FYSA%20skriftelig%20opgavesaet.ashx Det er en enormt simpel opgave, men det kokser for mig lige nu. Jeg skal beregne, hvor meget energi teleskopet mo... -
Bestem overfladetemperatur
ForumindlægDer er tale om opgave 1a (...) i følgende eksamenssæt fra 2012: http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120529%201stx121_FYS_A.ashx Jeg kender til Stefan Bolzmans lov: Og det er faktisk umiddelbart det jeg ved.... Tak :) -
Kovalent
Forumindlæghvad har kovalent med det periodiske system at gøre? -
finde nulpunkter
Forumindlæghvordan finder jeg de 3 nulpunkter til denne funktion F(x) = x3 – 24x + 5 -
problemer med tørklæde i det offentlige ?
Forumindlæghej, jeg vil lige høre hvad problemerne med tørklæde i det offenlige rum er?
