Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 16941 til 16960 af 20599
-
Hvad består en sætning af?
ForumindlægHej jeg har fået at vide af at lange adverbier enten skal stå først i sætningen eller sidst i sætningen. Men så har jeg lige et spørgsmål, hvad består en sætning af? Er det bare et verballed og et grundled eller hvad? -
Hjælp til 4 sætninger
ForumindlægHej, nogen der kan fortælle hvor jeg har fejl?? På forhånd taak :) Sin su mujer se sintió Thomas muy solo. Una noche vio un anuncio sobre un club de amistades por correspondencia. Thomas recibe varias cartas de los miembros del club. El primero es de Julia. Antes de abre la carta, bebe s... -
Ret 2 sætninger?
Forumindlæghej, nogen der vil kigge på disse lille sætninger? på forhånd taak - Los jóvenes han estado en escuela. Han tenido una difícil priena y sólo tres aprobar. Después van a ir la bulera y han comido pizza. - Los jóvenes han tenido estar enla dicoteca. La chica al la de... -
ikke optaget på studie
ForumindlægHej alle sammen. Jeg bliver simpelthen nødt til at oprette denne tråd, skriver på vegne af min veninde. Min veninde har i år gået på 10. klasse, hvor jeg har gået i 1.g De skulle skrive deres stærke og svage sider osv hvor min veninde havde skrevet at hendes svaghed var tysk og blev derfor ikke... -
VUC - SU?
ForumindlægHej. Jeg ønsker at læse kemi op fra 0-B på VUC deltid 1/2 år aften. Undervisningen foregår torsdag, lørdag og søndag og i alt 16 timer om ugen. Jeg vil derfor høre, om det er muligt at søge SU? Jeg er nemlig lige flyttet hjemmefra. -
HJÆLP TIL PASSIV!
ForumindlægKære studieportalen, vi er lige begyndt at lære om passiv.. Jeg tror ik helt jeg forstår det.. f.eks. er følgende sætning passiv? - Arrastre aventura característico se produce en las fabulas de 'los tres trajes', 'el oricuerno' y 'maria del roserio'. eller hvord... -
Hjælp til valg af underemne
ForumindlægHej, jeg har projektopgave her om lidt over en uge, men jeg (rettere sagt min gruppe - hvis vi stadig ender med at være en gruppe) mangler stadig et underemne. Overemnet er “det udfordrer…” og jeg vil rigtig gerne arbejde med biologi og noget historie/religion. Jeg har et par forskellige emner je... -
Gymnasie Elever?
ForumindlægHej gymnasie elever .. (: Jeg vil bare spørge om, fx hvis jeg gern vil have matematik på C niveau, kan jeg få det i alle tre år? &' hvordan vil det være, altså er det næsten som folkeskole, er det sværer? Og er HHX nemmere end STX? -
STX
ForumindlægHej alle sammen :) jeg er ikke specielt god til matematik da jeg kun får 4 :/ jeg ville høre om jeg kunne klare B niveau på STX med kun 4 ? eller er det bedst med c niveau ? på forhånd tak :) -
AT- DANSK HJÆÆLP
ForumindlægHej.. Jeg skal analysere "Et løft af sløret" af Rushy Rashid.. Men jeg har ingen anelse om hvordan jeg skal gribe det her an. Hvordan analyserer og fortolker man en selvbiografi? Hvad er biografisk metode? Og hvordan anvender man fortælletekniske begreber? Kunne virkelig godt bruge n... -
Til alle brugere af siden...
ForumindlægHej alle folkens! Jeg vil gerne opfordre alle til at uploade alle de opgaver I kan. Vi nærmer os snart 10.000 opgaver, men det kræver lidt uploade-lyst fra jeres side. I må i særdeleshed gerne uploade nogle i kemi og biologi, for der er helt tomt på kistebunden, i forehold til andre fag, vil je... -
økonomi
ForumindlægHej :) Er der nogen, som har kendskab til økonomi-studiet, som evt. kan fortælle lidt om det? Jeg er mest interesseret i at høre hvordan matematik indgår i studiet? Jeg går i 3g og matematik A, men er lidt usikker på om jeg ville kunne klare matematikken. Jeg er udmærket i matematik, bare ikke et... -
Læge
ForumindlægKan man arbejde som læge hvis man har studieretningen samfund på gym. ? -
JUHU FIK 10 :D
Forumindlægså har jeg lige været oppe og fået 10 :) hvilket jeg ikke havde regnet med overhovedet. hvordan er det gået med jer andre? -
Polære koordinater
ForumindlægThe 2-body-problem. Hej alle derude. jeg er i gang med at lave SRP, og jeg har om det nye verdensbillede i renæssancen. Jeg kæmper med beviserne for Keplers 3 love ved brug af Newtons 2. lov. Jeg har været igennem alle beviserne, men jeg vil gerne uddybe dem mere ved at inkludere the ... -
En uretfærdig karakter!
ForumindlægHej allesammen!!Jeg befinder mig i øjeblikket i en svær situation. Jeg har i dag fået min geografi karakter at vide. Jeg har fået et 8-tal, som jeg er utilfreds med, for jeg finder det uretfærdigt. Da jeg har fået et 10 og 9 pil op ad for mine rapporter. Han kan kun bedømme os ud fra det skriftli... -
Laveste karaktere
ForumindlægHej!hvad er detlaveste i har fået i karakter! -
Stop-Nu
ForumindlægHey..Jeg vil bare hører om hvad folk her på studieportalen mener om demonstrationen mod nedskæringerne imorgen i kbh...? -
Differentialligning: Det fysiske pendul
ForumindlægHej studieportalen! Har lidt problemer med min SSO. Jeg skal differentierer følgende andenordens differentialligning (d^2 φ)/(dt^2 )=(-m•g•d•sin(φ))/I og ende med at få formlen for svingningstiden for et fysisk pendul. T=2•π•√(I/(d•g•m)) Det e... -
Inertimoment
ForumindlægHej, Jeg er blevet stillet en opg. der hedder: en cylinder ruller 2 m ned ad et skråplan med en hældningsvinkel på 20 grader. Cylinderen har radius 20 cm og starter fra hvile. Turen måles til 1,51 s. Er cylinderen hul eller massiv? Jeg er desværre ret lost på, hvad jeg skal gøre, og håber på hurt...
