Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 16961 til 16980 af 24857
-
Personifikation eller metafor
ForumindlægVille I sige at dette uddrag er en metafor eller personifikation? "tavst bukker livet under" -
Andengrads
ForumindlægHejsa, jeg forstår ikke hvordan man laver b'eren og c'eren, håber nogle kan hjælpe :) Jeg har lavet a'eren, har fået funktionen til at være y = -0,059 * x^2 + 1.586 * x + 1.464 Har fundet a i geogebra regresssion model (polynomiel) -
Forberedelse til FSA biologi prøve
ForumindlægHej er der nogen som ved om der der adgang til nogle Biologi tests på nettet, hvor man kan øve sig til eksamen. har forsøgt at google, men uden held. -
binom ligning.
ForumindlægHej. Hvordan løser man følgende ligningen vha. eksponentiel form: z2=1-i -
Ligevægt på vippen? Hvordan?
ForumindlægJeg har fået følgende opgave: 1.1 : Hvor mange meter skal kasse B flyttes for at få ligevægt på vippen? 1.2: Hvis vi undlader at flytte kasse B, hvor meget skal kasse A så veje for at der bliver ligevægt vippen? 1.3: Forklar hvordan du kommer frem følgende ? Kan simpelhen ikke finde ud af opgave... -
Øjet
ForumindlægHej, Hvordan skal diffraktion og refraktion forstås? -
neutroner og protoner i ALLE grundstoffer?
Forumindlægbestår alle grundstoffer af protoner og neutroner? -
Sammenhæng - integral- og differentialregning
ForumindlægJeg skal forklare sammenhængen mellem integral- og differentialregning - gerne ud fra et velvalgt eksempel. Er der nogen, som kan forklare mig sammehængen samt give mig et velvalgt eksempel og forklare, hvorfor det er velvalgt? På forhånd tak! :-) -
Måling af spektr og Bohrs formel
ForumindlægHej! Jeg har en fin rapport her som jeg desværre bare ikke kan arbejde mig frem til en konklusion i. Hvis skal skrive en redegørende konklusion og eftervise Niels bohrs formel h*f = 13,6 eV * (1/22 - 1/n2) i loggerpro... Jeg har lagt min aflevering ind der kan se billederne( og kommenter g... -
Løbende eksamen, hvad gør i?
ForumindlægHej alle, Jeg skal næste skoleår til at starte på HTX, og har lige gået i en form for 10. klasse på en erhvervsskole. I forbindelse med HTX ville jeg gerne så løbende forberede mig til eksamen, så der er langt mindre opgaver de sidste fx. 14 dage før eksamerne... Så hvad gør i for at forberede j... -
Supremum og infimum
ForumindlægBruges sætninger om supremum og infimum og brug af omegne ikke længere i matematikundervisningen, da opgaver og besvarelser på portalen (vist nok) sjældent nævner det? -
Cos, sinus og tan ?
ForumindlægHej hvad bruger man de tre ting til ? tak på forhånd -
hvordan gør man hvis man har for lavt et gennemsnit?
ForumindlægHej alle sammen! Hvis man har bestået alle ens fag, og har fået et lavt gennemsnit i forhold til den universitetet eller uddannelsen kræver, kan man så på en eller andet måde få ændret det? Er der andre muligheder for at komme ind, eller skal man bare opgive sit drømme uddannelse og vælge noget ... -
Bøger til eksportingeniør
ForumindlægHej allesammen :) Jeg ville bare spørge om der sidder nogen færdig uddannet eksportingeniøre, som ville sælge deres bøger eller ved hvor man kan købe brugte bøger :-) -
Meget simpelt oversættelse..
ForumindlægHey Er der nogen, der kan oversætte denne sætning lidt mere meningsfuldt end jeg kan? Jeg forstår hver enklte af de ord, men kan ikke få et meningsfuldt sætning. Sætningen lyder således: What goes on in the space between them to communicate the effect of each one to the other? -
Bølger
ForumindlægJeg er stillet spørgsmålet: Idet der er 600 spalter pr. mm, skal du vise at det svarer til at d=1667nm... Jeg har fået følgende oplysninger: L i meter 1,20 2a1 i meter 0,975 2a2 i meter 2,84 Jeg har forsøgt mig med ligningen m*λ=d*sin(φm).. Men, hvad er bølgelængden? ... -
Hvilke kandidatuddannelser kan jeg optages på?
ForumindlægJeg er (hvis alt går vel) bachelor i psykologi fra KU når dette semester er ovre. Jeg overvejer dog at vælge at læse noget andet en psykologi på kandidatdelen, men har svært ved at overskue hvilke alternativer jeg har. I KUs egen kandidatguide skal man klikke på hver enkelt uddannelse for at se a... -
Spændingsfald
ForumindlægEr der en der har mulighed for at hjælpe med nedenstående opgave? -
vektorsum, vektordifferens
ForumindlægJeg skal definere en vektorsum og en vektordifferens både geometrisk og med koordinater, men er ikke sikker på hvad det indebærer. Geometrisk og med koordinater, er det bare at jeg skal lave eksempler? Er en vektorsum bare resultatet af en udregning med vektorer? eller er der kun tale om e... -
Er hhx for meget matematik
ForumindlægHej, Jeg er en pige på 15 år, der snart skal vælge, hvilken ungdomsuddannelse jeg gerne vil starte på. I den forbindelse har jeg været på brobygning på både STX og HHX for at få en bedre idé om, hvad de forskellige uddannelser indeholder. Jeg oplevede, at STX føltes lidt for folkeskole-agtigt f...
