Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 16961 til 16980 af 111527
-
Hjælp til mat opgave (hastesag) (ser ud af meget, men er det ik)
ForumindlægI begyndelsen af året 1980 deponeres forskellige radioaktive isotoper. Som bekendt aftager mængden af en radioaktiv isotop eksponentielt med tiden.1) Der deponeres 2.00g af isotopen Sr-90, der har en halveringstid på 28 år.-Hvor mange gram vil der være tilbage af denne isotop i begyndelsen af år ... -
5011
Forumindlægjeg vil lige høre om der er nogle af jer herinde der har lavet opg. 5,011 i eksamensopgavebogen fra 2000 med trekanten RPQ?I tilfældet - hvordan?? -
formel
ForumindlægI en trekant ABC, hvor vinklen C er spids er AC=11,9 BC=27,3Arealet 68, 9find vinkelCfind AB længde og vinkelBHvilken formel ska jeg bruge? -
Mendel
ForumindlægAlle der har haft biologi har vist også haft om Mendel og bygplanter. Jeg forstår det bare imidlertidig ikke og nu er jeg blevet bedt om at opskrive hvilke fæotyper og genotyper der forventes kommer ud af krydsningen i forhold til klorofyldannelsen (med fejl i BB). Det er det der med 3:1 forholde... -
Dansk-novelle
ForumindlægHejEr der nogen her der har læst/arbejdet med novellen "Ringen" af Karen Blixen.Der har nogen noter liggende de kan sende til min mail:[email protected] -
ENGELSK STIL! nogle som se om der er nogle fejl i den! plllzzz!!!
Forumindlæghar gjort mit bedste, men om der er nogle søde folk der lige vil se om der er nogle fejl?? det ville være en STOR hjælp! på fooorhånd taaak! :-* This is our house, we moved in here after three months when we lived in a telt. Life in a tent was hard when it rained, all our stuff wet when we had ... -
Omskrivninger
ForumindlægJeg skal forklare trinene for disse omskrivninger, og jeg er kommet til et punkt, hvor jeg er gået i stå, da jeg ikke kan se, hvad man har gjort. Hvad gør man for at komme fra (3) til (4)? Jeg har prøvet at integrere i (3), men jeg kan ikke få det, der står i (4). Er der en der kan fortælle, h... -
Gør rede for kvadratsætningen?
ForumindlægHey Har fået til opgave at gøre rede for kvadratsætningen:(a+b)^2=a^2+b^2+2ab. Desuden skal jeg reducere følgende udtryk: (x+3y)^2 -
find vinkler
Forumindlæghvordan skal jeg beregne de ukendte vinkler og sidelængde a. Vi kender: C= 90º, b=3 og c= 8 Sidelængden har jeg brugt a^2+b^2=c^2 men hvordan regner jeg mig frem til vinklerne? -
Tamilflu
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive studieretnignsprojekt og har et spørgsmål angående Tamilflu's fremstilling Jeg har ikke særlig meget materiale om det, så jeg ville høre om der var nogen som evt. kunne hjælpe mig På forhånd tak -
molbrøk
ForumindlægHej!Er der én, som kan forklare mig, hvorfor et rent stof har molbrøken 1? -
FSA Hjælp!
ForumindlægOk folks.. Mangler nu min sidste eksamen, nemlig fysik/kemi. Mine andre eksamener gik ikke helt som forventet, især fordi jeg i muntlig dansk træk det sværste, som min lærer havde opgivet (Reklamefilm: Carlsberg Kurvand). Jeg vil derfor virkelig gerne op at ringe karaktermæssigt. Har i ikke et p... -
Tror ikke jeg har nok kilder
Forumindlæg(spørger ikke efter hjælp til at finde kilder) Jeg skal skrive SRP blablabla. Jeg har om antirygekampagner i Danmark i historie og kemi. Min vejleder i historie insisterer på at der findes massere af kilder til dette emne, men nu har jeg brugt mange timer på at søge, spurgt bibliotekarerne om d... -
Optagelse.dk
ForumindlægUnder sin ansøgning (gennem Kvote 1), så er ting som eksempelvis Erhvervserfaring og Udlandsophold totalt ligegyldigt, ikke? Så jeg behøver ikke at skrive noget der?Desuden, skal man afkrydse et bestemt sted for at den justerede gennemsnit (korrigeret som følge 3 A-fag) bruges? Den bruges autom... -
Er gymnasiet svært?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg starter på HTX her om et par dage. Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvor mange timer i bruger på lekter om dagen, samt hvor mange afleveringer i har om ugen og, om i synes det er hårdt at gå på gymnasiet. Mit gennemsnit ligger lidt over middel. Vil jeg kunne klare det?... -
Efter ungdomsuddannelsen
ForumindlægHej alle medstuderende Jeg er af den opfattelse, at langt de fleste her, er igang med en ungdomsuddannelse.. Såeh, hvad vil I læse når I er færdig, eller besæftige jer med?? Kunne også være interessant at vide hvad folk laver, altså dem der er færdig med en ungomsuddannelse.. -
Hvilken videregående uddannelse skal jeg vælge?
ForumindlægJa som overskriften antyder så leder jeg efter inspiration efter hvad jeg muligvis vil studere efter gymnasiet, selvom jeg blot går i 1.g så har jeg det bedst med at være afklaret :) Så skyd bare løs med spændende uddannelser -
Northern Ireland
ForumindlægEr der ikke nogen der har lyst til at kigge oversættelsen efter for fejl??Den irske republik blev selvstændig i 1922, men den nordlige del af øen blev ikke en del af den ny stat. I de seks nordøstlige grevskaber var der flertal for at forblive en del af det forenede Kongerige, fordi størsteparten... -
Engelsk stiløvelse, modalverber
Forumindlæg1. Må jeg se din nye cykel? 2. Du må gerne se den, men du må ikke køre på den. 3. Jeg må tale med dig. Må jeg komme i aften? 4. Han kommer måske i morgen. 5. Det kan være meget koldt i april. 6. Du må se den film, den er fantastisk. 7. Det kan være, han aldrig kommer tilbage. 8. Du må ikke græde,... -
Hjælp til eng??
ForumindlægHeysa ville høre om nogle ville kigge min engelsk aflevering igennem, da jeg ikke er så god til det, og har prøvet selv at sidde med grammatik bogen siden af. Tak Christian I don´t think it is an good movie, when I am not agree with his view on Global warming, but there are a lot of people who ...
