Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 16981 til 17000 af 52678
-
Potentiel v Potensiel?
ForumindlægHej alle jer matematik nørder! :) står her til morgen og har en diskussion med min matematik lærer om det hedder Potensielle funktioner, eller om det hedder Potentielle funktioner? for når man søger på potensielle kommer der ikke specielt mange links frem ved et google seach, og den siger også ... -
Negativ varmekapacitet Cp
ForumindlægEr det muligt at have en negativ Cp værdi? Jeg sidder med noget termodynamik, og har fået en negativ værdi til noget der skal bruges til at løse det overordnede spørgsmål? -
Tilstandsligninger(alle tilstandsformer)
ForumindlægHej derude Jeg har lige fået min SRP problemformulering, og min lærer skriver "Beskriv generelt, hvad man forstår ved begrebet tilstandsligning indenfor termodynamikken" Så vidt jeg ved findes der en hulens masse tilstandsligninger for gasformer(idealgas, van der waal mm.) men så vid... -
Solens og jordens radius
ForumindlægHej (: Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af, hvordan man beregner Solens, og Jordens radius? -
Første års projekt forslag?
ForumindlægHej Forum! Jeg skal lave et første års projekt, og kunne godt tænke mig at lave noget omkring absolutheden af enheder og/eller tid. Eksempelvis har noget af det vi har læst om i klassisk mekanik været virkelig spændende, og ville høre om der er nogle måde at lave et forsøg eller opstilling ti... -
mat-programmer?
Forumindlæghej, er der nogen der kender nogle matematikprogrammer , hvor man kan løse ligninger numerisk osv.? (skal bruges til studieretningsopgave) -
bakke :(
ForumindlægHvis en person kører op af en 87 meter høj bakke. kan man så beregne det arbejde det kræver at komme op på toppen af bakken ? -
Kig tak (:
ForumindlægHejsa! Jeg har et spørgsmål.. Kan man godt blive noget med IT (IT Ingeniør eller IT programmør) hvis man tager HHX? Ved godt HTX vil være det bedste. Men hvis nu man hellere vil tage HHX? Håber nogle kan hjælpe? (: -
Matematisk beskrivelse og analyse af spring (længdespring)
ForumindlægHej, jeg skal snart til at skrive Srp. Min opgave lyder på at jeg skal skrive om længdespring, hvor fagene er mat og idræt. Jeg har bare et problem med hensyn til litteratur indenfor matematikken. Jeg kan nemlig ikke finde noget der beskriver et spring, en formel eller en slags af analyse af et... -
tygdekraften og ligevægt
ForumindlægJeg er i gang med mit studieretningsprojekt her i 3.g og har fået dette spørgsmål jeg ikke forstår: Beregn tygdekraften mellem en stor og en lille kugle når systemet er i ligevægt. Nogen der kan hjælpe med hvad det vil sige når det er i ligevægt? -
Molekylers gennemsnitlige kinetiske energi
Forumindlæg1 g H2 og 2 g N2 er placeret i hver sin beholder med ens V og T. Argumenter for, at molekylerns gennemsnitlige kinetiske energi i begge beholdere vil være ens. Skal jeg argumentere ud fra E_kin = ½mv? Hvis den gennemsnitlige E_kin i begge beholdere er ens, så må N2-molekylerne jo være langsomme... -
hjælp til fysikdel i SRP
ForumindlægHej Jeg skriver om ultralydscanning i min srp opgave. Jeg har fundet materiale der beskriver selve ultralydscanningen, men skal finde ud af hvordan den virker rent fysisk? Beskrive det fysisk med nogen formler mm. Er der nogen der vil hjælpe mig? Mange tak på forhånd! -
Stjernen CW Leonis, haster :(
ForumindlægHej alle :) Jeg sidder med en opgave, hvor jeg kun har løst den første del, men kan ikke løse del nr. 2.. ved fusion af to kerner af ^(12)C i stjernens indre kan der dannes en kerne af ^(23)Na. b) opskriv reaktionsskemaet for denne fusionsreaktion og begrund, at der udsendes netop én proton ved... -
Løsning at halverings ligning !
ForumindlægJeg har ikke lært at regne med log, og kan ikke finde nogen steder hvor jeg kan finde noget om emnet, ligningen er som følger T1/2=(log(1/2))/(log(a)) og har fået følgende ligning: 8=(log(1/2))/(log(a)), hvordan løser jeg den ? jeg synes lige meget hvad jeg gør får jeg ikke det rigtige. Mvh Kenneth -
stofmængdeberegning
Forumindlægdavs, sidder med et ret enkelt problem.. Hvordan beregner jeg stofmængden (mol) af 3,12 ml AgNO3? -
Delta G/G-værdi for ethanol?
ForumindlægJeg har prøvet at søge på nettet, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad ethanols G-værdi er? Jeg skal nemlig beregne delta-G for den proces hvor glukose omdannes til ethanol og kuldioxid (gæring). -
pKs
ForumindlægHej Jeg er igang med en opgave, men jeg er gået i stå med den, håber i kan hjælpe :) Opgaven er i den vedhæftede fil. For at beregne pH, har jeg brug for ks eller pks, men hvordan beregner jeg det ud fra de data der angivet? På forhånd tak´:) vh. Hans C. -
AT
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig at vide, hvor vigtige de karaktere man får i AT under sine 3 år på gymnasiet er? Hvis jeg har forstået det rigtig gives der ikke nogen standpunktkarakter i AT, kun en karakter ud fra hvor godt man klare AT eksamen efter 3.g? Dermed kan man sige at det gøre ikke noget ma... -
Forklaring bedes, kan det passe?
ForumindlægFra Wikipedia: Man kan nogenlunde måle afstanden til lynnedslaget. Man skal blot begynde at tælle sekunderne, når man ser lysglimtet fra lynet, da det tager ca. et sekund at udtale tusind (et-tusind, to-tusind, tre-tusind, osv.) kan man tælle tusinder. Når det første høje knitren kan høres, s... -
Hvor kommer boblerne fra..
ForumindlægNu er jeg i gang med at lave æg... Men så tænke jeg på, hvorfor opstår der bobler? Altså - det er vand - flydende vand, og så kommer der bobler.. Er det oxygen de bobler indeholder eller er hydrogen boblerne indeholder? Eller noget helt tredje? For det er jo en gas art der er i boblerne vel?
