Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 16981 til 17000 af 23766
-
elektriske kredsløb
ForumindlægNogen der kan hjælåe med denne opgave? Udregn resistansen på en 10 m lang kobber ledning med diameter d = 1 mm -
Kronik om rappens sprogbrug
ForumindlægHej jeg skal skrive en kronik om rappens sprogbrug, og til det har jeg brug for lidt starthjælp. Er der nogler der kan hjælpe mig med at redegøre for synspunkter, argumentation og sproglige virkemidler i disse to tekster (vedlægger i 2 omgange). Jeg beder jer ikke om at lave min opgave, selvom ... -
Hvilke salte kommer fra hvilke syrer?
ForumindlægHejsa! Jeg er gået lidt i stå ved dette spørgsmål og skal til eksamen på tirsdag.. Hvilke salte kommer fra hvilke syrer? Er der en som kan give en liste hvor der står hvilke der kommer fra hvilke? Det ville være en kæmpe hjælp! -
Antal elektroner
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave hvor jeg har nogle forskellige grundstoffer, og spørgsmålet er hvormange elektroner grunstofferne har som di-kationer. Nogen der kan forklare hvordan jeg finder antal elektroner? -
Hjælp Kemi Ligevægtkonstanten.... Meget vigtig
ForumindlægOpskriv ligevægtsudtrykket for hver af disse ligevægt og angiv om ligevægten er homogen eller heterogen. Navngiv desuden hver reaktions ligevægtskontant. Jeg har besvaret opgaven men mangler kun Ligevægtskonstanten?? Håber at i kan hjælpe mig:))) -
Forskellen mellem resistans og resistivitet
ForumindlægHej derude! Jeg skal lave en screencast om elektrisk kredsløb. Ville derfor gerne spørger om at resistansen er afhængig af strømstyrken i en elektrisk leder -
Gymnasie Elever?
ForumindlægHej gymnasie elever .. (: Jeg vil bare spørge om, fx hvis jeg gern vil have matematik på C niveau, kan jeg få det i alle tre år? &' hvordan vil det være, altså er det næsten som folkeskole, er det sværer? Og er HHX nemmere end STX? -
Selvstuderende
ForumindlægJeg går i 1g.Efter 2g overvejer jeg at droppe ud og blive selvstuderende. Jeg går ud fra jeg skal op i alle fag.Den uddannelse, jeg vil ind på efter, har frit optag.Hvordan foregår det i praksis? Skal jeg aftale det med gymnasiet, eller skal jeg droppe helt ud og begynde på enkeltfagsundervisning? -
Til alle brugere af siden...
ForumindlægHej alle folkens! Jeg vil gerne opfordre alle til at uploade alle de opgaver I kan. Vi nærmer os snart 10.000 opgaver, men det kræver lidt uploade-lyst fra jeres side. I må i særdeleshed gerne uploade nogle i kemi og biologi, for der er helt tomt på kistebunden, i forehold til andre fag, vil je... -
Skabelse
ForumindlægHej Når man taler om skabelsen ud fra et synspunkt om at universet og jorden med alt hvad disse rummer ikke er skabt af en skaber, hvordan forklarer man det så? Har noget altid eksisteret? Er det overhovedet muligt? Kom alt vi ser af ingenting? Og kan alt dette overhovedet være kommet af ingenti... -
STX eller HTX
ForumindlægGoddag Jeg er en ung dreng på 15, der snart skal til at vælge en ungdomsuddannelse. Jeg er i tvivl om, hvad jeg skal vælge, enten venner og skole eller bare skole og færre venner der går på gymnasiet. En del fra min klasse har valgt STX, men jeg hælder mest til det tekniske gymnasium. I 8. klass... -
1.g elev og er nervøs for 3.gs eksamen
ForumindlægDer lyder vildt dumt.. Men jeg er 1.g elev, og jeg læser alderede nu, eller idag ihevrtfald hvordan srp kommer til at forgå, også har jeg også læst lidt hvordan engelsk eksamen kommer til at forgå.. og jeg er virkelig nervøs alderede nu.. jeg er bare så bange for at gå op til eksamner.. ikk... -
Hjælp til strøm -opgaver?
ForumindlægHej alle.Jeg har fået følgende fysikopgave for, håber meget på, at der er en der kan hjælpe?1. En hul jernkugle vejer 0,3 gram.a) Jern har atommassen 56 u. Hvor mange jernatomer består jernkuglen af?b) Jernkuglen tilføres ekstra elektroner, så den får en ladning på -2,0 nC. Hvor mange ekstra elek... -
Mangler jeg et fag? -hjælp!
ForumindlægHej Studi Håber I lige kan hjælpe, for er lidt i tvivl. Jeg har haft eller har følgende fag på STX: samf A, eng A, fransk A, historie A, dansk A, biologi B, drama C, religion C, idræt C, oldtidskundskab C, fysik C, matematik C, naturgeografi C, filosofi C. Som udgangspunkt havde jeg samf på b-ni... -
2. ordens differentialligning til dæmpet harmonisk svingning.
ForumindlægHej, har også dette spørgsmål i matematik, men da det også er fysik tænkte jeg at jeg ville også spørge her :) jeg er ved at skrive SRP, men har det problem at en af de 2. ordens differentialligninger jeg skal udlede, ved jeg ikke hvad jeg skal stille op med. Ligningen er denne y’’ = ... -
Historie! Hjælp! Omformulering af underspørgsmål!
ForumindlægJeg skriver i Fysik og Historie omkring internettet, optisk kommunikation og den økonomiske globalisering. Mine underspørgsmål til Historie lyder (Jeg har fået "godkendt" mine spørgsmål til fysik): - Hvilken effekt havde udviklingen af kommunikationsmidlerne på den økonomiske globalis... -
NV Eksamen
ForumindlægHej alle sammen.. :) Jeg skal snart op til NV eksamen, og skal op i biologi og fysik.. Jeg vil gerne vide, hvordan man starter sin fremlæggelse, eller hvordan man starter emd at fortælle de ting mang gerne vil snakke om, for synes man for så meegt at vide på gymnasiet som man går i folkesko... -
Daniell - Element, strøm og spænding.
ForumindlægHej :D Jeg er ikke helt sikker på, om dette spørgsmål handler om fysik eller kemi, men da det handler om strøm og spænding, vil jeg gå ud fra at det er fysik. Det jeg vil spørge om er, om zink og sølv i teorien vil kunne lede en større strøm end zink og kobber? Jeg har udført forsøget me... -
3g stor opgave - nogle gode ideer?
ForumindlægHey!Jeg går i 3g nu og skal så småt til at vælge hvilket fag jeg vil skrive min 3g stor opgave. Så ville jeg høre om der var nogen, der havde en eller flere gode ideer til hvilket fag jeg kunne skrive i og om hvilket emne? Jeg er matematisk studerende og har matematik og fysik på højt niveau, men... -
Elektronvolt?
ForumindlægHey guys ; ) Nogen derude der er vildt gode til fysik? Jeg sidder mega meget fast i en fysik opgave, og da det ikke er mit stærkeste fag, gør det ikke sagen bedre. Nåh men i hvert fald, her kommer opgaven: Et foton lys energi er 3,46 * 10 ^ -17 J Hvor meget er denne energi målt i elektronvolt? ...
