Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 16981 til 17000 af 160718
-
Omskriv til formen y=a(x-h)^2+k
ForumindlægJeg har et andengradspolynomium g bestemt ved: g(x)=-x^2+2x+2 Jeg bliver bedt om at omskrive det til formen: y=a(x-h)^2+k Hvor at (h,k) er kordinaterne for toppunktet på grafen. Toppunktet ligger på (1,3) Forstår den ikke helt. ???? -
Punktet B har koordinaterne (-1,9). Bestem koordinaterne til punktet A når (AB) ⃗=(-7over-12)
Forumindlæghej, jeg har virkelig brug for hjælp til denne opg, håber i ville/kan hjælpe mig. Punktet B har koordinaterne (-1,9). Bestem koordinaterne til punktet A når (AB) --> = (-7 over -12) -
reducer (2a-b)(2a+b)-4(a+3b)^2+4b(6a-1)?
Forumindlæg -
folkeskolens afsluttende prøver??
ForumindlægJeg går i 9.klasse og skal til terminsprøver her efter ferien. Er der nogle der ved om de opgaver vi får udleveret om de er helt nye, eller om det er nogle gamle opgaver de tager for forrige år?? Der er nemlig noget der hedder december prøver og maj prøver, og decemberprøverne bliver jo holdt i d... -
Mangler Materiele til min Srp. Engelsk A og Samfundsfag B
ForumindlægHej ?? Jeg er lidt kørt fast i mit SRP-arbejde og har svært ved at finde passende materiale til min opgave om racisme i USA (Engelsk A og Samfundsfag B). Jeg vil derfor høre, om der er mulighed for at få hjælp eller forslag til relevante tekster,film, artikler eller andet materiale, som kunne pas... -
Graphic novels “Things to Do in a Retirement Home"
ForumindlægHej. I engelsk skal vi lave et lort resume af denne novelle: Things to Do in a Retirement Home" af Aneurin Wright Dog er det kun en lille del af novellen vi skal læse - jeg har linket den del, vi skal læse og lave et resume ud af. Som sagt er det en grapic nobel og derfor meget kort. Det v... -
Bestem a, så cirklen går igennem punktet P(2,6)?
ForumindlægHej, Jeg mangler noget hjælp til den her opgave, som jeg er usikker på. Jeg har skrevet en formel ind, men er ikke sikker på at det er den rigtige.. Tak for det :) -
logaritme ligninge med mellemregninger??f(n)=b*a^n
Forumindlægsidder fast i en matmatik rapport og har brug for helt nogen der kan regne logaritme ligninge med mellemregninger og sende så jeg kan se hvordan de beregnes for er sku kørt fast det er den her lining jeg skal bruge f(n)=b*a^n -
Mundtlig Matematik: Vurder fordele og ulemper ved forskellige observationssæt
ForumindlægHej. I forbindelse med at jeg har en mundtlig matematik fremlæggelse i morgen, skal jeg fremstille og vurdere fordele og ulemper ved forskellige observationssæt. Jeg skal altså opfinde min egen opgave der viser at jeg har styr på det.. det er altså en af målene. Jeg forstår bare ikke helt hvilke... -
Bestem reelle og kompleske egenværdier og tilhørende vektorer for matrix A
ForumindlægHej :) Bestem reelle og kompleske egenværdier og tilhørende vektorer for matrix A. jeg opskriver reduktionsdeterminanten og opløser efter række 2 og søjle 2. Herefter opskriver jeg det karakteristiske polynomium: jeg vil gerne faktorisere det eller på en udregne egenværdierne(og herefter eg... -
Find a og b når man kender to punkter og en skæring mellem to linjer
ForumindlægHej alle Når jeg ved at linje k og l skærer hinanden i punkt (7,3) og jeg ved at punkt P1(21,31) og P2(-6,b) ligger på linje k og at P1(11,-11) og P2(a,9) ligger på linje l... hvordan kan jeg så finde a og b? -
Forbruget af kakaomælk i danmark
Forumindlægtak på forhånd :) Forbruget af kakaomælk i Danmark kan beskrives med modellen y = 54 · 1,16x hvor y er det årlige forbrug af kakaomælk, målt i mio. liter, og ?? er antallet af år efter 2013. a) Hvad fortæller tallet 54 om forbruget af kakaomælk? b) Hvor mange procent vokser forbruge... -
Lektiehjælp/eksamenstræning i matematik og fysik tilbydes af erfaren, venlig og pædagogisk gymnasielærer
ForumindlægLektiehjælp/eksamenstræning i matematik og fysik tilbydes af erfaren, venlig og pædagogisk gymnasielærer Kontakt: matema10k@gmail.com Sted: 2100 København Ø Dato: Lørdag, 05 november 2011 23:34 Lektiehjælp/eksamenstræning i matematik og fysik tilbydes af erfaren, venlig og pædagogisk gymnas... -
eksamens hæfte
Forumindlæghej :) Jeg skal skrive en dansk stil ud fra et eksamens hæfte vi har fået udleveret. Hæftet er selvfølgelig blevet væk for mig, så mit spørgsmål er om opgavehæfterne fra studenter eksamen kan findes et sted på nettet? -
Matematik Maple det bestemte ingrale? Hvad går galt
ForumindlægHej folkens - jeg brugte maple til at regne ud hvad det bestemte integrale var. Men da jeg prøvede at udregne det hvert for sig og så trække det fra så får jeg ikke det korrekte svar? Selvom jeg anvender maple Har først løst den ved hjælp af det bestemte integrale Hvorefter jeg udregner hve... -
Hvad svarer de engelske "A/AS level subjects" til i det danske system?
ForumindlægJeg overvejer at søge ind på en bacheloruddannelse på et universitet i det store udland, men jeg har problemer med at gennemskue kvalifikationsrammerne. Som led i ansøgningen bliver jeg bedt om at angive hvilke "A/AS level subjects (or equivalents)" jeg har læst. Hvad svarer de fagniv... -
i tvivl om studieretning på gymnasiet
ForumindlægJeg er meget i tvivl om hvilken studieretning jeg skal vælge på gymnasiet, og jeg skal snart beslutte mig. Der er nogle enkelte fag, som: fysik-kemi, matematik problem- og færdighedsregning, mundtlig historie og samfundsfag at jeg har fået 12 i, men der er mange forskellige studieretninger med de... -
Gør rede for, at arealet A af kanten med den mørke farve er givet ved....
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe med opgave b? -
Bil med v = 20 m/s og a = 3,0 m/s^2
ForumindlægHej har problemer med endnu en opgave kan i hjælpe? En bil kører med hastig. 20 m/s. Bremser så med a = -3,0 m/s^2. 1. Hvor lang tid inden bil standser? 2. Hvor lant kører bil under nedbremsning? får det til 1. 6,67 s 2. 66,67 m Passer det? -
Jeg er i tvivl om jeg vil på efterskole eller bare direkte på HHX efter 9. klasse
ForumindlægHej =)! Jeg er en dreng som lige er fyldt 15 år og går i 9. klasse. Jeg går og tænker rigtig meget over hvad jeg vil efter 9. klasse. En ting jeg er sikker på, er at jeg vil læse jura på universitet efter HHX. Men jeg ved bare virkelig ikke om jeg vil på efterskole inden HHX. Jeg er bange for...
