Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 16981 til 17000 af 43092
-
13-tals noter
ForumindlægHey!Jeg synes lige jeg ville dele denne fantastiske webadresse med alle jer, der er så heldige at komme op i oldtidskundskab:www.101netborne.dkJep, det var www.101netborne.dkMin oldlærer har været så rar at lægge dybdegående notater til faget ud på sin hjemmeside, så stakkels studerende kan gøre ... -
Forbedring
ForumindlægHej med jer, det er måske et lidt usædvanligt spørgsmål at stille her i den travle eksamensperiode, men håber alligevel i kan give mig et par gode råd :-) Jeg er lige blevet færdig med 2.g, og det er dermed min tur til at få huen på næste år (yeah), men der er dog en ting som går mig lidt på.. J... -
Lighed/Ulighed
ForumindlægJeg regner med de fleste der følger med herinde, også har bemærket debatten som Eva Kjær Hansen (V) satte i gang i sidste uge.For at gøre en lang historie kort, vil jeg lige som Politiken gør idag, spørge:"Bør der være mere ulighed i Danmark"? Hvorfor/Hvorfor ikke? -
Er der nogen der kan hjælpe med sammensætning af fagkombination vedr. AT 2009?
ForumindlægHej, Jeg har gået og spekuleret på om det er muligt at skrive om Sparta og Athen, dvs. om Den Peloponnesiske Krig ml. Athen og Sparta/Korinth. En krig som varede 27 år fra 431 f.Kr. til 404 f.Kr. Et opgør mellem den demokratiske tradition i Athen og den aristokratisk-oligargiske styrefor... -
hvor "personlonlig" skal en historieopgave være?
ForumindlægHejJeg er havnet i lidt af en knibe da jeg snart skal i gang med at skrive historieopgave. Vi har gennem længere tid haft forskellige vikarer, og det har derfor været svært at få et overblik over, hvad der egentligt forventes.Men: Når man skriver en historieopgave skal der være et personligt præg... -
AT 2019, Havet?!?!?!? Hvad kan jeg gøre??
ForumindlægHejsa! Jeg har brug for inspiration til valg af emne til årets AT opgave, som har temaet "Havet, livgivende, dødbringende og legendeskabende". Jeg skal have fundet et tema, og har brug for inspiration til hvad jeg kan vælge. Det skal helst være indenfor disse fag: Biologi (A), Ps... -
hvad betyder det når noget er "episk"?
ForumindlægEpisk er tillægsord (adj.) Men hvad betyder det??? Er meningen anderledes i engelsk og dansk? I engelsk bruger man fx. hele tiden ordet "epic", "its epic", ja... ..så..? -
Afgangsprøverne
ForumindlægHej allesammen. Idag fik jeg dårlige nyheder. Min klasse skal op til skriftlig engelsk,og mundtlig matematik. De er ikke lige de fag, som jeg er bedst til. Så kan i give mig nogle gode råd om, hvordan og hvad jeg skal forberede mig til. Håber i kan hj... -
Tage notater med
ForumindlægJeg skal op i mundtligt engelsk i morgen og har altid gået ud fra, at jeg gerne må tage notater med ind til forberedelsen. Nu har jeg lige fået at vide af min veninde, at det må man ikke.- Er det korrekt?Jeg har prøvet at søge på UVM, men jeg formår ikke at kunne finde noget.Mvh.Tissi -
Idéer og tanker omkring menneskerettighederne
ForumindlægHej, Jeg er igang med at skrive SRO omkring menneskerettigheder. Et af mine spørgsmål lyder på: "Hvilke tanker og idéer ligger til grund for menneskerettighederne?" Jeg mangler lidt materiale og det ville være dejligt hvis nogle vidste nogle gode hjemmesider/artikler eller noger brugbar... -
Jeg har den her urankugle...
ForumindlægHej jeg sidder og skriver en større opgave i historie og fysik begge på b-niveau. Mit spørgsmål lyder some følgende: I en given urankugle er neutronindfangningen pr.fission 0,4, neutronundvigelsen pr fission 1,8 neutroner. vis at kuglen er underkritisk. Kuglens radius er 8cm, der tilføjes nu me... -
Hjælp til at vælge!
ForumindlægHej alle :-) Jeg skal i 9'ende klasse efter sommerferien, og re derfor begyndt at tænke over valg af gymnasium og sådan, da der jo ikke er så lang tid til. Jeg er bare så meget i tvivl, om hvad jeg vil. Jeg har længe tænkt at jeg vil på HHX, men er begyndt at komme lidt i tvivl. Jeg elsker da... -
Herodot folkens, please hjælp mig, det haster!!! :/
ForumindlægHej alle (: Jeg skal på mandag op til old-eksamen, og ville lige spørge om der er nogen herinde fra, det ved, hvad Herodots syn på historie var? please please please hjælp mig, haster SÅ meget :/ -
Haster
ForumindlægJeg skal skrive en 2.g opgave i Historie, så derfor ville jeg høre om der ikke var en som lå inde med sådan en som de ikke har lagt ud på nettet.. -
Flipperne
ForumindlægNogle søde menneske der lige kan skrive et kort referat af historien 'flipperne' -
HJÆLP HER PLEASE§
Forumindlæghej :) Jeg sidder her med historie, og forstår simpelthen ikke hvad "dollarens guldindløselighed" betyder? nogen der kan forklare ? tak på forhånd -
Vurdering af tysk stil
ForumindlægHej derude. Jeg har skrevet en stil på 210 ord. Er der nogle der vil rette den for mig eller give mig en vurdering af om historien er god eller vurdere den til en karakter? Den er vedhæftet som et dokument. -
Speciel glose
ForumindlægHej.Jeg har i forbindelse med fortolkningen af en engelsk novelle fået behov for at kende udtykket "ødipal binding" på engelsk. Jeg har forsøgt forskellige ordbøger, men kan kun finde "ødipuskompleks", hvilket ikke er nøjagtigt hvad jeg ønsker at udtrykke. Er der nogen der kan... -
American Values?
ForumindlægHejsa! Er der nogen, der kan forklare på engelsk, hvad disse nedstående ord, skal betyde? - Individual Freedom - Self - reliance - Equality of Opportunity and Competion - Material Wealth and Hard work Håber nogen vil hjælpe, og husk, det skal helst være på engelsk! :) -
Harry Potter and the Philosopher's Stone
ForumindlægHej! Jeg skal i morgen fremlægge Harry Potter1 på engelsk.. Jeg skulle havde læst den til i morgen, men da jeg har været syg har jeg ikke haft overskud.. Jeg har læst den et par gange på dansk, så skulle da nok kunne fremlægge den alligevel, men vil bare høre om nogle har fremlagt den på engelsk ...
