Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 16981 til 17000 af 27855
-
Hjælp til "Kjærestefolkene"
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal op i dansk eksamen imorgen(folkeskolens afgangsprøve), men har et spørgsmål. Jeg skal fokusere på eventyret " kjærestefolkene", men jeg forstår ikke det med at bolden siger at den har en prop i livet??? Jeg håber at der er nogle venlige personer som gider at sva... -
Hunden af Kim Fupz - Perspektivering?
ForumindlægHej, jeg har trukket Kim Fupz Aakeson noveller som fordybelsesområde og har valgt novellen Hunden som mit emne til min synopsis (FSA). Jeg skal op i dansk eksamen engang her på fredag, og umiddelbart har jeg godt styr for novellens værdier og sådan. Synes selv jeg har en god ide af hvad der egent... -
HJÆLP MIIq
ForumindlægJeg kan ikk komme vider med den her stil ⇓ så hvis der er nogle der kan hjælpe mig med at skriv lidt på den eller fortælle mig hvad jeg mere kan skrive:D Sedlen malene kom slentrende hen ad gang. Hun gik ... -
Essay - Borgmester Hoeck og Hustru af Henrik Pontoppidan
ForumindlægKan jeg få lidt hjælp til at rette mit essay og se om jeg er på rette spor eller helt ved siden af? -
omskrivning af novelle Hm
ForumindlægEr det nogen der kan hjælpe mig med at hvordan man skriver en novelle om??? -
Analyse af Kan du høre hende synge - Nik og Jay
ForumindlægHej, jeg har til min mundtlige eksamen i dansk trukket musikvideo, og skal derfor lave en analyse af musikvideoen Kan du høre hende synge af Nik og Jay. Har nogen lavet en analysen af den? Jeg er gået i stå, og har ikke lang tid inden eksamen. -
Verden omkring os.
ForumindlægJeg mangler et emne til projektopgaven. (Verden omrkring os). I emnet skal valgfaget fodbold eller praktisk videnskab være med i. -
Sammensatte verber - oversættelse!
ForumindlægNogen der kan se disse sætninger igennem?\n\n1)Jeg foreslår, at I tager børnene med.\nIch schlage vor, dass Ihr die Kinder mitnehmt.\n\n2) Den, der tier, samtykker. \nEs, wie schweigt, stimmt zu. \n\n3) Ved I, hvordan historien fortsætter?\nWeisst Ihr, wie die Geschichte weitergeht?\n\n4) Deltage... -
skal jeg droppe ud ?
ForumindlægHej. Jeg går i 2.g på STX. jeg har altid haft det godt og klarede mig godt i skolen, havde en dejlig kæreste (som jeg går i klasse med) venner osv. men for et par mdr. siden slog mig og min kæreste op og mistede næsten alle mine bedste venner. men havde det stadig godt osv, indtil et rygte kom o... -
Rettelse og kommatering
ForumindlægEr der nogen der måske vil efterrette min billede analyse af "den lidende"? Den er her den er dog kun halvt da jeg ikke orkede skrive det hele ind i dette indlæg :) lidt mindre til jer:P Billedet ”Den Lidende” er maleri fra omkring 1700 tallet, kunsterne er ukendt. Man... -
Hejsa. PLEASE. Er der nogen som gider hjælpe mig med at kigge på min lille fransk tekst her og rette den for fejl osv. tak!!:)
ForumindlægIdentité Il me semble que c’est trés bien être danois. Être danois est une fierté parce-que Danemark c’est une bon pays. C’est trés unik être danois. Le culture de Danemark est très speciel par example le musulman. Nous avons ne spécifiques religion pas... -
Rettelse af dansk-tysk oversættelse
Forumindlæg1. Emil er en ung mand, der netop har fået et arbejde. Emil ist ein junger Mann, der gerade Arbeit bekommen hat. 2. De to kammerater, Keule og Schulle, som også er figurer i historien, har ikke noget arbejde. Die zwei Kammeraden, Keule und Schulle, die auch figuren in der Geschicte sind, haben k... -
Hjælp til oversættelse af tyske børnehavesætninger!!
ForumindlægHej jeg skal oversætte følgende sætninger, nedenunder følger min oversættelser, håber I lige gider at kigge dem igennem. 1) En short story hedder på tysk en korthistorie. Eine Short Story heisst auf Deutsch eine Kurzgeschichte (f) 2) Det er ikke helt det samme, men er alligevel oversat fra engels... -
Interesseret i Danmark systemskifte af 1901 men skal havde inddraget eksempler fra resten af verden?
ForumindlægHej! Jeg er ny herinde, men synes det her er et mega fedt koncept. Jeg skal snart i gang - i morgen - med mit afgangsprojekt á 9. klasse. Jeg er meget historie interesseret og jeg startede med at vælge emnet "ligestilling" hvor jeg ville fortælle om Danmark's udvikling inden... -
Eksamen SprogligA 2004
ForumindlægAndre som også har været oppe i skriftlig engelsk i dag? Sprolig A-niveau.Jeg synes at det var et rigtig godt oplæg; meget inspirerende og flere gode ting at tage fat på. Dog, skilte den sig ikke videre ud fra de fleste andre oplæg synes jeg, ikke sådan rent tematisk hvert fald.Jeg fokuserede mes... -
Den grønne bog - Gadaffi
ForumindlægHej, jeg har en artikel, om "Den grønne bog" som er skrevet af Gadaffi, jeg har lige problemer med, hvad det er der er vigtigt at tage med. Håber nogen kan hjælpe, Tak på forhånd. :) -
Fristil - hjælp til emne
ForumindlægHejsa alle I kloge hoveder!Jeg står i den lidt uheldige situation at jeg skal skrive en FRISTIL. Jeg regner med at jeg vil skrive en novelle - men jeg er totalt BLANK for emner. Er der ikke nogen, der har et par gode forslag til, hvad jeg kan skrive om???Mvh. Stine -
Dansk-novelle
ForumindlægHejEr der nogen her der har læst/arbejdet med novellen "Ringen" af Karen Blixen.Der har nogen noter liggende de kan sende til min mail:[email protected] -
SSO - fysik - hjælp
ForumindlægJa, så er det imorgen, jeg får udleveret problemformulering til min SSO. Jeg skal skrive om "stive legemers bevægelse" og har stortset styr på teorien. Men jeg er lidt i tvivl omkring opbygningen af sådan en opgave. Jeg har fået lov af min lærer, at se på nogle tidligere opgaver, og str... -
Ændring af karakter?
ForumindlægHej! Jeg går i 1.g, og ved godt at mine karakter ikke rigtig tæller, (som alle altid fortæller mig). Men jeg er ikke tilfreds med min karakter, jeg får nemlig kun 9 og også nogen 8 taller. Men mit spørgsmål lyder så på: Er det muligt at rykke sine karakter fx op fra 9 til 10? Eller har læreren ba...
