Søgning på: matematik fp9 2021. Resultater: 17001 til 17020 af 31727
-
mundtlig eksamen
ForumindlægHej.. For at bestå en mundtlig eksamen.. Skal man så bare fyrer den af giive den gas, komme ind på alt der indeholder emnet man har trukket. Man skal slet ikke være afslappende, man skal bare joke lidt fyrer den af sørge for at man kommer ind på emnet fra forskellige vinkler af.. Snakke konstan... -
en hurtig opgave
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig har en opgave som jeg ikke kan løse. Den lyder sådan her: Funktionen f har forskriften f (x)= ½ x^3 +x^2 - 4x Det oplyses, at Dm( f ) = ]− ∞;2½] a) Bestem nulpunkter for funktionen f . b) Bestem monotoniforhold og ekstrema (med 2 de... -
Hjælp...
ForumindlægJeg har fået en mudtligsæt om broer. Og der er en lille opgaveder hedder en lille historie. Thirkild kører med sine forældre over Storbæltsbroen. Undervejs kaster Thorkild et halvt æble ud af vinduet. Vi antager, at æblet ryger ud over broen og ned i vandet. Det varer 3,1 sekunder inden æblet ram... -
Differentialligninger?
ForumindlægHvad er differentialligninger, og hvordan løses de? Har hørt om dem - og kan godt regne ud at det er en slags ligninger - men ved ellers ikke hvad det er... -
mat 1.g opg
Forumindlægreducer:2x(6-x)+x^2+(6-x)^2 -
Leibniz og Newton differentialregning
ForumindlægEr der en der kan forklare meget kort, hvordan Leibniz og Newton lavede differentialregning, og hvordan metoderne var forskellige? -
hvad er sværest KemiA eller Fysik A
ForumindlægHej jeg skal vælge mellem Fysik A og Kemi A og vil gerne vide hvad der er lettest med hensyn til teori og opgaveregning (mest opgaveregning)?? På forhånd tak -
info om eks. karakterer
ForumindlægVed godt vi får alle vores skr. karakterer efter kl. 16 i morgen, meeeen..j gik ind i "webkarakterer" for ligesom at se mine karakterer igen, og wuptii min skf. karakter i engelsk højniveau står der..j fik 9..men j undrer mig bare over hvordan dt kan lade sig gøre, at den står der?! Dt ... -
HJææælp trekanter
Forumindlægjeg går på privat gymnasium, og jeg har fået en opgave til på næste uge hvor jeg skal gøre rede for definition og brug af sinus cosinus og tangens i retvinklede trekant, hvordan gør jeg det? er ret forvirret har søgt nogle steder her på siden men forstår det bare ikke. håber i kan hjælpe -
Skifte gymnasium!
ForumindlægNogle der har erfaringer med at skifte gymnasium? Og evt. inden 3.g.Jeg skal selv gå i 3.g på et nyt gymnasium efter sommerferien. Og jeg er liiidt nervøs for, hvordan det kommer til at gå. både socialt - men også med hensyn til pensum osv. -
hurtig hjælp til opgave om ligning.
ForumindlægJeg har en aflevering til imorgen og jeg forstår ikke rigtig hvordan jeg beregne dette. opgaven lyder.a) En linje l har ligningen 3x-y-4=0 beregn den spidse vinkel mellem l og førsteaksen. jeg håber det er nogle som kan hjælpe med en formel eller en forklaring på hvordan man lige gør det. Jeg er ... -
Andengradsligning
Forumindlægx^2 + 4x - 3 = 0 -
den relative virkelighed - af Ulrik Uggerhøj
Forumindlæghey derude, er der nogen der har læst "Tid: den relative virkelighed" af Ulrik Uggerhøj, som handler om forskellige teorier om at rejse frem og tilbage i tiden ? Jeg er selv ved at læse den. Men ville høre om der var nogen andre, sådan at man måske kunne diskutere noget ud fra bogen. ... -
Differensial ligning
ForumindlægI en væske virker en eksponentiell kraft F=-b*e^v mod bevegelsen. b er en konstant, og v er farten til genstanden i m/s.Så er oppgaven; benytt newtons 2. lov til at sette opp en differensialligning for en genstand med masse m. Ligningen er separabel, separer den således at v og t kommer på hver s... -
UDREGNING
ForumindlægBrug for hjælp a - hvor mange procent sted indeekset fra 2006 til 2012 (1 decimal) b - forbrugerprisindekset sted 6,1% fra 2000 til 2003. Beregn firbrugerprisindekset for 2000. (1 decimal) c - basisåret ændres til 2009. Beregn det bye forbrugerindeks for 2012 (1 decimal) -
Anvendelse af stamfunktion.
ForumindlægHej. Jeg har en fremlæggelse imorgen om stamfunktioner og vil lige være sikker på jeg siger det rigtige. Satmfunktioner bruges til at finde enten: 1) Arealer 2) Hastigheder (når vi kender accelerationen) Har jeg ret?? - Er der mere?? Håber der er en der hurtigt kan svare mig for så på forhånd t... -
NV eksamen
ForumindlægHvad går NV-eksamen ud på? Altså, vi har lavet et forsøg som vi skal skrive journal over, men hvad skal man til selve prøven? -
Brændpunkt validering
ForumindlægHej peeps. Jeg har fået stillet opgaven "Bestem parabolens brændpunkt" hvor parabolen er en parabel med funktionsforskriften f(x)=0.5*x^2+0x+0 Jeg har fundet frem til brændpunktet, men har ingen ide om hvordan jeg skal validere denne opgave. Any help? -
Bestem forskriften f(x)
ForumindlægJeg har denne opgave: Bestem forskriften, f(x), for den funktion f, hvis graf går gennem punkterne (-2,3) og (4,0)Nogen der kan forklare mig hvordan man skal finde forskriften? -
Hjælp til Matikki hurtigt :)
ForumindlægKan ikke løse min opgave, da jeg ikke kan finde ud af den. Den eneste information jeg har er at en pige ikke kan svømme mere end 500 m.
