Søgning på: det moderne gennembrud noveller. Resultater: 17021 til 17040 af 27490
-
Fri år?
ForumindlægJeg gør det kort! På nuværende tidspunkt går jeg i 3.g og synes mit liv er det værre rod. Min studievejleder ved besked. Jeg har fået lov til at tage orlov, hvis jeg vil. Dvs. det her år kan jeg bruge på noget andet og få rettet op på tingene, og så må jeg tage 3.g om næste år, hvor vilkårerne er... -
Billedsprog?
ForumindlægHej allesammen, jeg er ikke ret god til billedsprog... Håber i kan hjælpe mig "Jeg fælger selv søvngængerlangsomt efter." <-- Dette billedsprog forstår jeg intet af ???? PÅ FORHÅND TAK -
Newton-Raphsons
Forumindlægf(x)=x^3-3x+3 Bestem startværdier, hvor Newton- Raphsons metode ikke fører til målet. Er godt klar over, at startværdier hvor f'(x)=0 ikke fører til målet, men hvordan finder man andre værdier? -
log(x)+log(x-3)=1
ForumindlægHjælp mig og forklar.. På forhånd tak... Har virkelig brug for hjælp.. -
Kingo - hver har sin Skæbne
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har meget svært ved at forstå dette digt. er der nogle, der kan hjælpe mig med det ? jeg skal analysere det til tirsdag. har virkelig brug for hjælp! -
T-celler CD4 og CD8
ForumindlægEr i gang med en stor opgave, overemnet er immunforsvar. Er næsten færdig med at snakke om det adaptiv og specifikke immunforsvar, men har lige et spørgsmål. Håber der er nogen der kan hjælpe, så jeg bedre kan forstå hvad de to symboler betyder. Jeg ved at der findes to typer, der præsenterer a... -
Reaktionsforhold
ForumindlægHvis man nu har en reaktion, hvor reaktanterne reagerer i forholdet 1:1, fx. denne reaktion: Skal man så beregne stofmængden for at se om de har samme stofmængde, da de reagerer 1:1 eller skal man beregne massen af reaktanterne for at se om de har samme masse. På forhånd tak -
HAR DU ÉN GOD IDE?
ForumindlægHej derude. Jeg har regnet ud at en dansker bruger ca. 3700 Watt per år og et menneske på jorden bruger i gennemsnitet ca. 1500 Watt per år og så vil jeg gerne spørge om hvordan jeg kan samligne disse to tal. skal jeg lave en graf af en art eller skal jeg bar... -
Calmebæltet
ForumindlægHej, Hvad er calmebæltet? -
Hvor meget har bogormen gnavet?
Forumindlæg. -
Grænseværdi
Forumindlægii. Hvad betyder det for y hvis L >> s? y=x/((L/s)^(1/2)-1)^(1/2) -
Synonym
ForumindlægEr der et synonym, der defiere det her med at få lov til alt -
Differentialregning: Bevis ..., når ...
ForumindlægHvis funktionen f er diffenrentiabel i x0 og c er konstant: a) Bevis, at funktionen f + c er differentiabel i x0 og at (f + c)'(x0) = f '(x0) b) Bevis, at funktionen c · f er differentiabel i x0 og at (c · f)'(x0) = c · f '(x0) Hvad gør jeg her? -
Højder i 3kant
ForumindlægHvem kan forklare mig hvad højder i en trekant er? Meget detalieret Jeg fortstår selv at man fra en vinkelspids skal måle 90 grader Skal man bruge vinkelmålee ? Kan i tegne der for mig -
Titanic - Engelsk (HASTER!)
ForumindlægHej, jeg har i AT valgt Titanic da vores overemne er katastrofer. Jeg har Engelsk og Fysik, og har valgt i fysik at skrive om Archimede lov og om hvordan et skib af Stål kan flyde ovenpå mens en enkelt metalplade vil synke til bunds. Er dog helt på bar bund med den engelske del, hvor jeg havde ... -
klimatosse
ForumindlægHej, jeg sidder med en opgaver som jeg ikke kan forstå. hvad gør en klimatosse som er anderledes? hvordan kan man kende en klimatosse ? hvad er det modsatte af e klimatosse? er der godt eller skidt at være en klimatosse? tak på forhånd :) -
Hjælp til skriftlig opgave om ideologier.
ForumindlægHej :) Jeg går i 1.g, jeg skal aflevere denne her opgave om idologierne. Jeg har allerede lavet noget af det, men kan bare ikke få det til at fylde så meget.. Men jeg er heller ikke så god til at bruge fagudtryk endnu, fordi vi først lige er startet. Der er to spørgsmål i opgaven.. 1. Sammenlign ... -
Vigtig aflevering før studieturen!!!
ForumindlægHej. Jeg er i den meget forfærdelige knibe at jeg skal aflevere en spansk-aflevering imorgen og det er den vigtigste aflevering at lave til tiden, da den har noget at gøre med den studietur jeg skal til, (SPANIEN - MADRID), allerede nu på søndag. Det er virkelig ikke godt, for jeg har desværre s... -
Underlig funktion 195/(1+4e^(0,04*t))
ForumindlægJeg har et område med fugle i. Der er sat 39 fugle ud i år nul, og funktionen der beskriver antallet af fugle over tid, hedder: N(t) = 195 / (1 + 4e^0,04t) a) Beregn N(10), altså antallet af fugle efter 10 år. Det får jeg så til ~ 27,99 fugle... så fuglene dør altså langsomt? b) Efter hvor mange ... -
EVENTYR
ForumindlægHej studie;-) Jeg har et eventyr for, hvor jeg bare skal skrive løs, men den skal indeholde genretræk. Og har virkelig en skoddet fantasi. Så ville bare spørger jer om i selv havde skrevet et eventyr, i har fået gode karaktere til, som jeg kan få lidt inspiration af. Håber jeg høre fra jer
