Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 17041 til 17060 af 95434
-
Pythagoras
Forumindlæghvis man isolerer a, kommer formlen så til at hedde: a^2 = c^2-b^2 -
hjælp til at finde første ordens afledede
ForumindlægHej jeg har problemer med at finde den første afledede af denne funktion: y = a - (b/c+x) -
Reducering
Forumindlæghttp://i26.photobucket.com/albums/c129/voodoo-doll/ABCD0011.jpg Jeg har disse opg. og har svært ved den sidste. ab/c + bc/a Nok der kan gennemgå den for mig? -
Find kateten ved at bruge sinus
ForumindlægKonstruer og løs en opgave hvor du bruger Sinus for retvinklede til at bestemme en katete.. Skla jeg bruge formlen: Sin(A) = a/c - Hvis ja, hvordan? -
Teknisk ligning
Forumindlægt=(P*D)/(40*K/S)+c Opstil et udtryk til beregning af trykket P Opstil et udtryk for diameteren D -
Hjælp til differentialregning
ForumindlægEn funktion f er: f(x) = 2x^2 + 5x - 7. Bestem ligning for tangenten til grafen for f i punktet P(1, f(1)) hvilket jeg har fået til f(x0) = 0 f'(x) = 4x+5 f'(x0) = 9 Så tangentligningen bliver: t: y = 9x - 9 En linje l er: y = -3x + c hvor c er en konstant. Bestem konstanten c, så linje... -
Koncentration
ForumindlægFra et tidligere indlæg Angiv størrelsen af chloridionkoncentrationen i: 0,15M bariumchloridsopløsning, BaCl2(s) ? Ba2+(aq) + 2Cl-(aq) Der er 2 Cl- pr. BaCl2, dvs. for hvert ene mol Ba2+ har du 2 mol Cl-. Dette betyder, at: Spørgsmål: Når jeg har stofmængden af Cl-, hvorfor skal jeg så ... -
udtryk skal skrives på anden form
ForumindlægDette udtryk: √ab - b/2y (√ab er kvadradroden af ab) skal skrives på formen (yb-c(b))/a på forhånd tak -
rette stil (ca. 300 ord)
Forumindlægville bare være dejligt, hvis én gad rette min stil på omkring 300 ord :) Mvh Jakob. A) En général, j’aime aller au lycée. Mais souvent c’est dur. Surtout à jours de 7-8 heures. Quand je, enfin, rentre à 16 heures, je suis très de exténué. Il faut avoir un bon p... -
Differentialligninger
ForumindlægHey derude jeg vil blive meget glad hvis der var nogen som kunne fortælle og eventuelt forklare hvordan jeg løser følgende differentialligning: c'(t)+2.5·c(t)=0.1 begyndelsesbetingelse: c(0)=0.1 Til dem der ikke er klar over hvad c'(t) er, svarer det til den afledte af c(t) På f... -
være venlig at hjælpe mig med engelsk stil.
ForumindlægHej, jeg kom til danmark for ca 4 år siden og mit danske eer ikke so godt. Jeg har fået engelsk stil for og den er virklig svær. Denne stil betyder en del for min fremtid, for vis jeg ikke består engelsk, kan jeg ikke komme ind i gymnasium. Vil i ikke være flinke og rette denne stil for mig, Jeg ... -
Hjælp til at rette engelsk. 9 klasse opgave.
ForumindlægHej Jeg skal lave en forsættelse af Samanthas brev som er skrevet øverst. Jeg håber i vil hjælpe mig med at rette det jeg selv har skrevet. Og meget gerne komme med en forklaring til fejlene så jeg lære noget samtidig. :) Jeg håber du vil hjælpe mig! Mange tak på forhånd. ... -
Partialtoner, hjælp.
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp til nogle opgaver i fysik. Jeg har de her partialtoner som jeg har aflæst: n fn/Hz 1 23,30 2 47 3 13,06 4 96,43 5 192 Så skal jeg diskutere om fn = n *f1 kan bekræftes, ved at udregne n*f1 for n = 1,2, 3 osv. Er d... -
sproglig rettelse af en fremgangsmåde
ForumindlægEr der nogle der kan kigge sproglige fejl igennem.. det er fra min kemi-rapport. Fremgangsmåde: Dagen för vi udförte forsöget blev der afvejet cirka 0,1 g ståluld. Dette blev placeret i en konisk kolbe. Derefter blev der tilsat 50 mL 2 M svovlsyre. Blandingen blev opvarmet til forsigtig kogning.... -
Hjælp til 5 linjers oversættelse
ForumindlægHej, håber I vil hjælpe mig med at rette det nedenstående oversættelse. Text: Jeg kender en person der ikke gider at stå op om morgenen. Han kan ikke høre vækkeurene (han har tre), og hans mor må ikke banke på døren. Når han så endelig kommer ud af sengen, gider han ikke at tage bad eller friser... -
Rettelse af oversættelse.
ForumindlægVille blive meget glad, hvis der var nogle der gad kigge på denne lille oversættelse og påpege eventuelle fejl. På forhånd tak:) Dansk teksten: Der er sket en ufattelig teknologisk udvikling, siden telefonen blev opfundet i USA af Graham Bell i slutningen af 1800-tallet. Dengang anså man den f... -
Ingen "hjemme noter" under mundtl. eksamen
ForumindlægHalløj :) Jeg har flere gange fået at vide, at vi må medbringe alle vores noter til forbedredsels lokalet, MEN at man ikke må tage de noter man har med hjemmefra med ind til lærer og censor - KUN de ting man har skrevet under tiden. Jeg søger lidt efter dokumentation for, at man ikke må have sine... -
orbitaler
ForumindlægHej, jeg skal skrive en rapport om halvledere. Her kunne jeg godt tænke mig at komme ind på forståelsen af, hvorfor metaller er gode ledere, og hvorfor halvledere er semigode. Som jeg forstår det danner metaller en slags krystalstruktur, hvor valensbåndene for de enkelte metal-atomer ligger mege... -
brugforhjælp
Forumindlæghej. jeg har set den skriftlige eksamen i mat b-niveau år 2007 :-/ jeg må være forberedt på det værste. jeg har brug for svar på opgaverne, fordi jeg synes det er den mærkeligste og sværeste opgave jeg nogensinde har set i matematik. er der nogen der kan hjælpe mig??? jeg skal selv afslutte ... -
Tysk A
ForumindlægHej! Jeg har besluttet mig for at tage tysk på A- niveau. Egentligt er jeg ikke fremragende til faget og valgte lidt ud fra udelukkelses metoden, da jeg hverken ønsker FY, KE eller EN. Jeg vil dog gøre en ihærdig indsats for at blive bedre både skriftligt og mundligt. Jeg tænker at det v...
