Søgning på: billedkunst c noter. Resultater: 17061 til 17080 af 73643
-
Skal jeg give mine notater ud?
ForumindlægHej folk på studieportalen. Jeg sidder midt i de allersidste forberedelser til fsa i historie i morgen. For lidt siden fik jeg en besked på facebook, hvor en i min klasse spurgte om hun kunne få svarene på de spørgsmål vi har fået et ark medpå klassen. Det er næsten notater til det emne. Jeg sv... -
Analyse af FN resolution 687
ForumindlægHej med jer, Er der tilfældigvis én, der ligger inde med en analyse af FN resolution 687 (Iraks invasion af Kuwait - våbenhvile), eller kan hjælpe mig til denne krig, set som FN og USA som aktør? På forhånd tak :-) -
SSO hjælp - Omkring frihed.
ForumindlægHej! Jeg er igang med SSO-opgaven på mit HF. Min opgaveformulering er følgende: ___ 1. Der ønskes en redegørelse for den amerikanske frihedstanke som den kommer til udtryk i The Decleration of Independence (1776) 2. Der ønskes en sammenlignende retorisk analyse af mindst tre amerikanske taler e... -
Matematikopgave
Forumindlæghej sp jeg har været gang i med den opgave, man ikke lige finde ud af den hmm -
resume af - the sin bin or Lucy's heart
Forumindlæghej :-) Er der nogle der har et resume af "the sin bin or lucy's heart" ? :D og en character description? :) -
En ny istid? - geografi
ForumindlægEr der nogen der har nogle interessante fremtidsperspektiver ang. global opvarmning, udfra tesen om at drivhuseffekten nedsætter eller stopper effekten af Grønlandspumpen/dybhavspumpen? Kan opvarmningen og nedsmeltningen på polerne forsage en ny istid? -
Notater
ForumindlægHey...Så nærmer eksamen sig jo de fleste 3.g'ere også dem som har haft mindre travlt i løb af de 3 år...men jeg kan simpelthen ikke finde mine notater omkring vikingetiden, slaveriet i romerriget, kina's historie og nazismen i tyskland og så nogle enkelte områder indenfor danmarkshistorie... -
en lille engelsk oversættelse, har brug for hutig hjælp
Forumindlæger her nogle der har tid til at se min oversættelse for fejl.. Shop-liftingAre you Mrs. Smith? Hello. It is Johnson from Jones’s supermarket. I want ask(bede) you to come down here in the same to a little talk about their son and on of his friend.”... -
Syre,Base & Basiske.
ForumindlægHej , jeg skal op i fysik og kemi imorgen, det der 9 klasse. Hvis jeg kommer op i Syre, Base eller det basiske, Hvad skal jeg sige ? .. jeg er helt blank.. ved ikke hvad jeg skal sige ? og hva jegskal starte,med + evt. har i nogle gode ideer, til forsøg ? På forhånd tak :D -
Bestemmelse af en stamfunktion
ForumindlægHej. Jeg sidder med denne opgave, og jeg kan simpelthen ikke komme videre med den, aner ikke hvad man skal? Nogle der kan hjælpe? På forhånd tak :) En funktion f er bestemt ved f(x)=3x^(3)-24x^(2)+48x a) Bestem den stamfunktion til f, hvis grafen går gennem punktet P(4.60) -
Husker man det, man lærer?
ForumindlægJeg vil bare spørge alle jer studerende (både på gymnasielle udd. og universitet) om I husker det, I lærer. Eller om der er nogle fag, hvor I glemmer pensummet dagen efter I har været oppe, eller I husker det hele? Jeg synes selv, det i nogle fag kan være svært at huske det hele. I matematik ka... -
Hvad betyder ~=1
ForumindlægHej Jeg har følgende kode: yhelp=input('Vil du vide mere om programmet, inden vi begynder? (ja/nej): ','s'); while strcmpi(yhelp,'ja')~=1 && strcmpi(yhelp,'nej')~=1 yhelp=input('Forkert! Skriv "j" for ja eller "n" for nej:... -
oversættelse
ForumindlægWee , sleekit, cowrin, timrous beastie, O ' what a panic's in the breastie! Thou need na start na awa sae hasty Wi' bickering brattle!I wad be laith to rin an'chase thee , We murdering pattle! I'm truly sorry man's dominion Has broken Nature's social union, An justif... -
Rette et par sætninger
ForumindlægHej Nogle der vil hjælpe mig med at oversætte disse sætninger fra dansk til engelsk: 1. Sportskoncernen var næsten nødt til at øve selvkritik, da en stor del af salget sker i Kina og i det øvrige Asien. 1. The Sports concern had almost (??) to practise self-criticism, because a big part of the... -
Hvordan finder jeg dybden i cylinderen?
ForumindlægJeg har en opgave i matematik som jeg har svært ved at løse. Jeg skal beregne dybden i cylinderen, men ved ikke hvordan jeg skal finde frem til det. De eneste informationer jeg har er: - Radius: 2,25 m. - Liter vand i cylinderen: 14.310 liter - Omkreds: 14,14 m. Ved virkelig ikke hvad j... -
Differentiere f(x)=ln(x)/x
ForumindlægHej, jeg sidder med en opgave, der lyder: Bestem en ligning for tangenten til grafen for funktionen f(x)=ln(x)/x i punktet (e,f(e)).. Jeg er så lidt usikker på hvordan man differentiere funktionen? på forhånd tak :-) -
vektorer
Forumindlægjeg sidder lige og laver en opgave om vektorer, og jeg står lidt fast. opgaven lyder sådan: bestem koordinaterne for VΛ og VΛΛ jeg har vektoren V, hvordan regner jeg det så ud? -
Matematik opgave hjælp! Igen!
ForumindlægHej endnu en gang kræver jeg hælp! :) På en banestrækning kører to tog. Et langsomt der kører 90 km/t i gennemsnit og et hurtigt der kører 110 km/t i gennemsnit. Det langsomme afgår 16 minutter før det hurtige, men det ankommer kun 2 minutter før det hurtige. A. Hvor lang tid er det hurtig... -
oversættelse. Hjælp!
ForumindlægHej nogen der vil hjælpe med at rette den oversatte tekst til engelsk? Næste day lukker heksen Hans inde i et bur og tvinger Grethe til at arbejde hårdt. Stakkels Grethe vasker, skrubber og gør rent hele dagen. Hun er så ulykkelig og græder fordi hun ikke kan hjælpe sin bror, som må blive i bure... -
Relative hastighed?
Forumindlæghvad menes der med relative hastighed?
