Søgning på: matematik fp9 2021. Resultater: 17061 til 17080 af 31727
  • Seriøst??

    Forumindlæg
    Hvorfor har studieportalen.dk et forum for latex?!
  • DiplomIngeniør

    Forumindlæg
    hej er her nogen herinde som skal læse diplomingeniør i kemi og bioteknologi. Jeg kunne nemlig godt tænke mig at se pensum listen, så jeg ved lidt mere om hvad der skal forgå på studiet
  • paramterfremstilling

    Forumindlæg
    to linjer l og m er givet ved parameterfremstillingerne l: (x/y)= (-1/2)+t*(2/1) og m: (x/y): (0/1)+s*(1/-1) bestem skæringspunkt S mellem l og m, hvordan skal jeg gøre det?
  • Kontext 7

    Forumindlæg
    Hej jeg har kontext 7 s.90 opgave1-2 for. Kan i ikke lige sige dem for mig tak. Og en ting mere. Kan i ikke sige mig, hvordan man laver kubikrod på en lommeregner? Tak.
  • Færdighed

    Forumindlæg
    Hvordan renger man det her ud? En løber tilbagelægger 6 km, med en gennemsnitsfart på 10 km/time. Hvor lang tid er han om at gennemføre de 6 km? Hvis han gennemførte de 6 km på 30 minutter hvad var gennemsnitshastigheden så?
  • FSA Maj 1997. Får

    Forumindlæg
    Heey Jeg er igang med at øve til eksamen, og har fået en problemregning fra maj 1997 ( Får ), jeg er helt færdig med den, men vil rigtig gerne have dens resultater for at rette mine fejl ;) Mange tak !
  • Alle Regler For Ligninger

    Forumindlæg
    Det er hundrede regler for ligninger. Er der nogen der gider skrive alle reglerne ned og give eksempler på hvordan reglerne tages i brug? Jeg lover at hjælpe dem der svare på mit spørsmål, så godt jeg kan.
  • Ligninger

    Forumindlæg
    Skal løse disse(umiddelbare enkle)ligninger. 3=27/x og 4=2x/3 :)
  • Reducer

    Forumindlæg
    Hej Jeg kan ikke finde ud af den her, kan nogen vise mig hvordan man skal gøre? (a-b)2+2a*(a+b)
  • Finde Stamfunktion

    Forumindlæg
    cos(x) * sqrt(sin(x)) Er der mon nogen der kan fortælle mig hvad stamfunktionen til ovenstående er?
  • Vilkårlige trekant

    Forumindlæg
    Hej, jeg har denne opgave som jeg er lidt usikker på. Jeg skal finde: - vinkel B og C Og jeg ved at vinkel B er spids og C er stump: vinkel A =20grader, side b=7,5 og side a = 4,3. Kan ikke finde frem til hvilke formler jeg skal bruge? Håber nogen kan hjælpe mig:)
  • Haster.. 2. Andengradsligninger

    Forumindlæg
    opg 1.. 2(x-4)=-x+5-13+3x opg 2.. 2+1/x = 7... Opgavens forudsætninger skal fremgå og der skal redegøres for løsningsmetode og tankegang, og opgavens konklusion skal fremstå.. Jeg har problemer med andengradsligninger.. Så er der ikke en der vil hver sød at hjælpe.. !
  • Polynomier

    Forumindlæg
    Find forskriften, når vi kender a og rødderne: a = 2, rod 1=2, rod 2= 4 Kunne godt bruge hjælp!
  • Privat undervisning i engelsk

    Forumindlæg
    Hejsa Er der nogen som en kender hjemmeside.. For privat undervisning i engelsk..
  • Opgave

    Forumindlæg
    En linje l er givet ved: 3x+4y-20=0 a) Bestem afstanden fra linjen l til punktet (5;8) Resultat: 5,4 b) Opskriv ligningen for en cirkel med centrum i (5;8) som netoptangerer med linje l. Resultat: ? c) Bestem en parameterfremstilling for cirklens tangent i punktet (1;11) Resultat: ? ...
  • Retteark

    Forumindlæg
    Nogen der sidder inde med facit til FSA 2004 december?
  • Studieretningsfag på tredje år

    Forumindlæg
    Kan det passe, at man skal have sine studieretningsfag på det tredje år? Det vil sige, at man med en studieretning A/B/C skal have A-faget alle år, B-faget 2. og 3. år og C-faget sidste år.
  • er der nogle der var så gode at hjælpe med denne opgave

    Forumindlæg
    er der nogle der er så søde at hjælpe med opgave 3 det er nogle vejledene eksamensspørgsmål
  • Rumfang af keglestub

    Forumindlæg
    Hej Jeg har fået en trekantet kegle, en pyramide, som jeg har regnet rumfang ud af: 29 cm3. Der er sat en streg cirka i midten af keglestubbens øvre kant. Hvordan regnet jeg rumfang ud af denne? Jeg har desuden et billede af stubbens øvre flade Jeg har prøvet at søge efter svar, dog uden held....
  • Hjælp-integration

    Forumindlæg
    Hvordan integrerer jeg: (x+1)/x ?? Håber der er nogen derude der har lyst til at hjælpe :)