Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 17081 til 17100 af 95434
-
Sinus bevus
ForumindlægHejsa! Hvordan beviser jeg dette bevis: a/sin(A)=b/sin(B)=c/sin(C)? :) -
Hvordan ved man hvordan man skal håndtere opgaver på Mat B?
ForumindlægHej Jeg er startet på universitetet hvor jeg læser Erhvervsøkonomi, og der har jeg vidst to fag hvor jeg skal lave en masse opgaver på matematik b niveau. Jeg havde samme problem på gymnasiet, og vil høre hvordan ved man hvordan man skal håndtere en opgave? Jeg føler ikke der er nogen guide ente... -
Hvordan skal jeg gribe læsningen an!?
ForumindlægHey. Mit pensum omfatter Medea, Symposion, Oddyseen, Teofrast's Karakteres (4 beskrivelser) og kendt kunst.Jeg har forholdsvis gode noter til det hele, dog bedst til medea og Symposion... jeg har kun ca. 3-4 dage til at læse det hele op. Hvordan ville i gribe det an, sådan at man udnyttede ti... -
Hvad sker der???
ForumindlægHej med jer!Jeg skal op i eksamen i samfundsfag her imorgen, jeg går i 2.g og det er self mellemniveau??Men af gode grunde har jeg ikke haft mulighed for at læse det hele igennem og jeg ville høre, tror i at det er muligt ved hjælp af de 126 siders fantastiske noter at score over 6 uden at ha læs... -
TYSK EKSAMEN!!
ForumindlægHej jeg har været oppe i dag og trække en tekst, som er af Doris Dörrie. Det er et uddrag fra en bog vil jeg tro, som hedder Ich laufe niemandem mehr nach. Så vil jeg hører om der er nogen der har noter til teksten eller lignende?? på forhånd tak! kan kontaktes på email - jespermc[email protected] -
Omformning af en sætning
ForumindlægJeg har fået sætningen: Not all of us are granted with everything. Og jeg skal omskrive den med mine egne ord, men jeg har det lidt svært med denne sætning. Jeg tænkte lidt på: We cannot have everything that we want. Men det lyder ikke så godt, er der nogle, som har nogle bud, som kan hjælpe mi... -
Eksamenssæt, gerne 2014
ForumindlægHej allesammen, Da det snart er terminsprøve tid vil jeg gerne have øvet lidt på tidligere eksamenssæt i fysik. Desværre kan jeg ikke rigtig finde så mange af dem længere, og slet ikke de nyeste. Derfor ville det være super lækkert hvis nogen havde dem liggende og gerne ville dele dem! :) ældr... -
Matematik A, srp
ForumindlægHej alle! Jeg skal skrive srp, dog først til næste år! Jeg har Mat A, engelsk A, kemi B og fysik B... Jeg har simpelhen ingen ideer! nogle der har nogle forslag? Vil helst undgå de tunge emner som matematik i oldtidens rom etc. Kunne godt tænke mig at skrive i matematik og engelsk eller m... -
Kroppens energiproduktion
ForumindlægJeg har om kroppens energiproduktion til fysik eksamen, og skal i den forbindelse diskutere klassens energiindtag, samt snakke om: - Proteiner - Fedt - Kulhydrater - Alkohol - Energiomdannelse - Nyttevirkning Men kan ikke komme igang. Hvordan kan jeg gribe det an, og hvilket forsøg ville evt. væ... -
Ingeniør vs. cand.scient.
Forumindlægnu er 3g officielt ovre og mellem alle studenterfester skal jeg også finde ud af hvad jeg vil studere efter. jeg er i tvivl om det skal være en ingeniøruddannelse eller en uddannelse på universitetet (cand.scient.). hvad er forskellen i praksis? hvilken uddannelse har lettest ved at få et (godt)... -
Termin
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har for nyligt været op i fysik skriftig prøve. Prøven består af 7 spg med 15 underordnede spørgsmål. Jeg er sådan set sikker på, at jeg har svaret 2 måske 3 af de underordnede spørgsmål forkert. Hvad kræver det at få et 12 tal? -
rettelse af engelsk oversættelse
ForumindlægVil i være sød at se min oversættelse igennem, der er nogle grammatikfejl.En virkelig god ferieVi troede bestemt, at det ville blive en spændende ferie. Vi havde læst i avisen, at hotellet var smukt beliggende nær en dejlig sø. Og maden var usædvanlig lækker – ifølge annoncen. Men vi opdagede sna... -
Hvad er varmefylde?
ForumindlægJah ligesom overskriften fortæller, så vil jeg godt vide hvad varmefylde er, og hvad forskellen på varmefylde og varmekapacietet er? :) -
partialbrøker
Forumindlæghej!Jeg skal vise, at når a, b, c og d, hvor c != d, er konstanter, findes der konstanter p og q så ax+b / (x-c)(x-d) = p / (x-c) - q / (x-d) -
Isolér
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med at isolere d i : a^2 + bd = c^2 ?Mange tak -
Trekant - kender alle sider, ingen vinkler
ForumindlægJeg har en trekant ABC hvor a=2, b=3, c=4, hvordan finder jeg så trekantens vinkler? På forhånd tak (: -
Cosinus og sinus og alt det der :/
Forumindlæghvis jeg har alle siderne i en trekant hvordan er det så lige at jeg finder en given vinkel? Er det tan^(-1)(a/b) hvis jeg skal finde vinkel C fx? -
Tyskoversættelse (har lavet det hele)
ForumindlægJeg har en lille oversættelse, som jeg gerne vil have tjekket for fejl. Følgende oversættes: Dramaet handler om mangemilliardæsen C Z, der vender tilbage til sin fødeby Güllen, hvor hun som gravid en vinterdag for 45 år siden blev jaget bort. til tysk: Das Drama handelt von der Multimillionärin C... -
fra da til en
Forumindlæg...hej er der nogen der gidre at kigge men oversættelse igennem....fra dansk til engelsk...på forhånd tak.. De ubudne gæster: det var en lille dreng, der så dem først. Han havde fået øje på dem en aften fra vinduet i sit værelse, men han sad og kiggede ned i havnen i tusmørket. De gik langsom... -
Hjælp hjælp er ikke god til engelsk
ForumindlægEva 2. Give an outline of the various attitudes to airport security in the texts. Text 1. He thinks the security check has gone too far after 9/11. The way the...
