Søgning på: lille fedtøre analyse. Resultater: 17101 til 17120 af 45492
-
SRP-
ForumindlægHej er der nogen af jer der kan hjælpe mig med følgende spørgsmål: vurder hvilken betydning dekodning af militær koder i krigstid kan have for matematikken udvikling -
Fartbøde - Blitz
ForumindlægHej Alle. Der var en fotovogn som blitzede mig for lidt siden! Jeg har ladet mig fortælle at man kan får studierabat? Er der nogen der ved noget om dette! Jeg kørte ca. 56 et sted hvor man måtte køre 50 så kan måske slippe 250.- i bøde? På forhånd tak! -
Solsystemet
ForumindlægHej. Jeg skal skrive SRP om keplers love, en udledning af dem ud fra tyndgekraften. Når man beviser dem, tager man dog udgangspunkt i et tolegeme-system. Hvad er argumentet for at solsystemet kan betragtes således? Mit svar: Idet solen udgør 99.8% af solsystemets totale... -
definitioner
ForumindlægRotationer, rulning,bevægelsesmængdemoment og bevarelse af denne og energi i dette system.. -
Omskrevne cirkel
ForumindlægHej, for at være på den sikre side i en opgave: Kan radius i den omskrevne cirkel godt være givet ved nedenstående? r = a*b*c/4*T På forhånd tak. -
areal
ForumindlægFiguren viser en skitse af et område, som har en omkreds på 100. a) Bestem arealet af området som funktion af a. -
én enkel PH opgave!
ForumindlægKan ikke rigtig huske alt det med ph-berregning, og er derfor gået i stå, nogle der kan hjælpe mig ud?: OPgaven: En opløsnings pH-værdi er lig med 1,26. Berregn H3O+ og OH-. Hvordan gør jeg? -
Forholdet mellem samfundet og individet
ForumindlægNogle der kan svare mig på, hvorfor staten blander sig i områder som abort, som jo i bund og grund er individets eget ansvar? Tak... -
Mol i gram ??
ForumindlægJaah fik ikk så meget hjælp i mit første spørgsmål .. Så vil prøver lige et andet et : Hvor mange gram vejer 1 mol ? Jeg ska regne g/L ud -
Polær - altid dipol?
ForumindlægNår et stof er polært, er det så altid dipol? eller er der undtagelser? -
Differential ligning - Rigtigt eller forkert?
ForumindlægHej, har en opgave for hvor jeg skal "gøre prøve" men er ikke sikker på om jeg har lavet den korrekt. Har vedhæftet den som et dokument og håber på at nogen vil tage sig tid til at kigge på den. Mange tak -
SDU Medicinstudie - kvote 2
ForumindlægHej, På SDU er det muligt at komme ind på medicinstudiet på kvote 2, hvis man har en standpunktskarakter på gymnasiet der er over 6.0 efter 7trinsskalaen. Det er noget med at man gennem denne vej, kan komme ind på studiet ved at lave nogle multiplechoicetests og samtaler. Problemet er, at denne ... -
Skribenter søges!
ForumindlægHej med dig Er du mellem 15 og 17 år, er du glad for at skrive, og kunne du godt tænke dig at tjene penge på det? Starcke Enterprise søger løbende skribenter til dets tekstbureau. Arbejdet vil bestå i udformning af tekster inden for mange forskellige emner. En typisk arbejdsopgave ... -
Elementarpartikelfysik
ForumindlægHej. Jeg har læst en fysisk tekst om elemtarpartikelfysik. I teksten findes en sætning, jeg ikke forstår. Hvad betyder, at et atoms dimension er 10-10 m? :) Dimension betyder størrelse slog jeg op i ordbogen, men jeg er stadig ikke helt på den. H André -
Hvis nu....
ForumindlægHEJ. Når jeg har gået i folkeskole, og skal ud af 9. klasse, vil jeg gå i gymnasiet. Mit spørgsmål er, hvor meget i gennemsnit skal man have for at gå i gymnasiet. -
Hubblekonstanten
ForumindlægJeg sidder med en fysikopgave hvor jeg skal tegne en graf og ud fra grafen bestemme Hubblekonstanten, men jeg er i tvil om hvordan jeg gør dette, så hvis en kan forklare mig det, vil det være en stor hjælp. her er opaven: http://peecee.dk/upload/view/106286 -
Keglestub
Forumindlæghej. Jeg har fået til opgave at opstille en ligning for overfladearealet på en keglestub som er sammensat med en en kegle. forestil dig at keglestubben står på hovedet og danner en slags bund og ovenpå placeres så en kegle. Den store cirkelflade på keglestubben samt keglens bund skal derfor ikk... -
procent
ForumindlægHej jeg har lidt brug for hjælp med denne opgave Hvor mange procent er 1100 større end 900 og hvor mange procent er 900 mindre end 1100 Skriv gerne hvordan i gør. Hilsen Mathias -
Reducér udtrykket.....
ForumindlægHey jeg sidder og er igang med at regne nogle opgaver ud, men kan ikke rigtig komme videre med denne her.. (S-T)(S+T)-(S+T)^2+2ST min egen udgave: S^2+ST-TS-T^2 S^2-T^2-S^2-T^2+2ST+2ST -2ST^2+4ST er dette rigtigt..? -
Nem Diff. lign.
ForumindlægHvilken formel skal jeg bruge til at bestemme løsningen til diff. ligningen y=ax+b? Tak
