Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 17141 til 17160 af 46442
-
tror i 2g'erne slipper for mundtlig mat?
ForumindlægSidste år læste jeg at en stor del af 2g'erne slap for mundtlig mat-eksamen. Tror I også det gælder i år? -
Må man det?
ForumindlægHej, Må man egentlig tage sine notatater hjemmefra med til selve eksaminationen? Altså også dem der er lavet på com? På forhånd tak! -
Skriftelig Mat a reeksamen - Brænder
ForumindlægJeg står og skal til skriftlig Mat A - reeksamen. Fik 10 i den mundtlige så er lidt fucked op. 1. Hvor kan man finde eksamens sæt fra de tidligere år - OG mere vigtigt, hvor kan man finde løsninger herpå? 2. Er der et sted man kan hente gode noter, eksempler og andet man kan bruge?3. Er der nogl... -
eksempler på ekstemporaltekster søges
ForumindlægJeg skal op i fransk studentereksamen på b-niveau (3.g) d. 10 juniEr ret nervøs over hvilke krav der bliver stillet - tror bestemt ikke jeg kan udfylde tiden med at tale et sammenhængende og varieret fransk - 30 min er laaang tid! Er der nogle der har forslag til hvordan man kan øve sig på den fo... -
Mat - ny reform
ForumindlægHejsa Jeg er bagud med et halvårs pensum i matB da jeg er startet midt i "semesteret"og skal dælme til at få læst det inden for den næste måned.. Men da jeg er på ny reform, er det sådan at inden eksamen får man udleveret eksamensspørgsmålene? Så man har een dag der hjemme og forbedre ... -
Utilfreds søges
ForumindlægJeg er netop i gang med at skrive en artikel, der giver udtryk for at lærere mener der er for meget tværfaglighed i det reformerede gymnasium. Det har givet udslag i nogle utilfredstillende resultater til eksaminerne. Til det ville jeg gerne stille nogle spørgsmål til en kommende 2. eller 3. g... -
Regler vedr. HF
ForumindlægHej Alle sammen. Jeg droppede for nogle år siden ud af 3.g. pga. nogle personlige problemer, men har nu valgt at læse op igen på VUC. Da jeg allerede har en del afsluttede eksaminer fra stx, går jeg på HF enkeltfag. Jeg er nu kommet i tvivl om de gældende regler omkring "Bonus A reglern... -
Spørgsmål vedrørende at dumpe
ForumindlægHej. Jeg bliver student her om 5 dage. Jeg fik 10 i kemi A mundtlig årskarakter. 10 i kemi A skriftlig årskarakter. Men har lige fået den uheldige nyhed at jeg fik 00 i skriftlig kemi. Og jeg skal op i mundtlig kemi eksamen imorgen. Vil det så sige at jeg ikke kan bruge kemi til noget pga 00 elle... -
gennemsnit?
Forumindlægheeej Går på hhx 3 år og er blevet lidt i tvivl om hvordan man regner gennemsnittet når man bliver færdig? synes det hele er helt forvirring. kan ikke åbne det ark hvor man regner gennemsnit. hvad hvis man har fået dårlige årskarakter? skal de s alle regnes med selvom män ikke skal op i alle... -
besked
ForumindlægHej Jeg står i den nederen situation at jeg har været nærkontakt med en kammerat jeg var sammen med i søndags som så har testet sig positiv igår (mandag). Jeg har SRP eksamen imorgen og nu er min skole lukket så jeg kan heller ik nå at ringe ind. Vores SRP opgave vil alene blive vurderet hvis vi... -
Psykologi-studie Aarhus
ForumindlægHejsa folkens. Jeg er i vildrede. Jeg har søgt ind på psykologi på Aarhus universitet. Jeg søgte ind på kvote 2, fordi jeg fik at vide, det var en fordel, fordi man så også automatisk blev vurderet i kvote 1. Jeg blev færdig med min HHX i sommeren 2010 og har valgt at arbejde et år, før jeg skal ... -
Kampen for det gode liv - hjælp.
ForumindlægHey alle sammen. Som i nok kan regne ud går jeg i 3.g og skal ligesom alle andre i AT udvise færdigheder indenfor metodefaget. Til det har jeg valgt fagene: Engelsk og Historie. Kampen for det gode liv bliver delt op i 2 kampe. Metoderne heraf bliver gennemgået og der er tale om Diskursanalyse,... -
Snedronningen af hc andersen HJÆLP
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til eksamen i morgen i dansk og har fået digtet, Snedronningen. Problemet er bare at jeg simpelthen ikke kan forstår hvor sammenhængen er mellem digtet og historien. Er der ikke nogle der kan hjælpe mig med hvor i historie der passer til hvilke strofer i digtet. ... -
Imperialisme 1870-1914
ForumindlægHej jeg skal op til eksamen i imperialisme og har fået udleveret følgende materiale: www.verdenidanskperspektiv.systime.dk: jarlen af cromer om ægypten 1908 www.verdenidanskperspektiv.systime.dk: john A Hudson: imperialismen et studie, 1902 www.verdenidanskperspektiv.systime.dk. W.F Blunt: stor... -
Til alle gymnasieelever og folk der kender gymnasieelever?
ForumindlægHej alle gym. elever + alle der kender gym. elever. Et gymnasie år er så småt ved at slutte, og eksammen står for døren. Men hov der er gået noget galt. For en 3g'er kan det blive et helvede at skulle op til eksamen. For når der skal gives karakterer sidder der én censor og én lærer. Og modp... -
Til web-masterne: Rangliste - ja tak! :)
ForumindlægNu synes jeg efterhånden, at vi har ventet lang tid på den rangliste og op til flere gange, har emnet været oppe - og nu endnu en gang:Kunne I ikke sætte en rangliste op? :)//Blyanten -
Talepapir.
Forumindlæghej :) Er der nogen der vil læse mit talepapir igennem og se om det er godt nok? Jeg skal op imorgen - så ville være en stor hjælp. -
fransk enevælde
ForumindlægKære menneser :) Nu er det snart tid til den obligatoriske dansk/historie opgave i 2.g for mig (:!. Jeg har valgt at skrive i historie, og om det franske enevælde. Indtil videre har jeg fået udarbejdet følgende problemformulering, og vil nu igang med at få lidt mere baggrundsviden så jeg er klar ... -
Ambitiøs student har virkelig brug for hjælp!!
ForumindlægKære alle brugere hvis løsningen endda ligger i Aarhus tager jeg derhen! (bor i kbh) Som overskriften fortæller har jeg virkelig brug for seriøs hjælp! Jeg var til åbenthus hos DTU og fandt ud af at jeg rigtigt gerne vil starte på maskiningeniør udd. her til Vinter. Men jeg mangler en bestået k... -
Omeksamen
ForumindlægHejsa, ville lige høre om nogen af Jer ved hvornår man senest skal meddele hvornår man ønsker en omeksamen?Kan man også be om en eksamen næste år, for et for et fag man afsluttede i år UDEN eksamen?
