Søgning på: et dukkehjem analyse. Resultater: 17161 til 17180 af 23724
-
Elastisk stød
ForumindlægHej.. Har en opgave jeg godt kunne bruge lidt hjælp til.. En kugle med massen 0.40 kg og farten 6.0 m/s indhenter en anden kugle med massen 1.0 kg og støder centralt og elastisk sammen med denne. Den lille kugle ligge stille efter stødet. Jeg skal så finde den store kugles fart inden og efter stø... -
Skriftlige eksamen!!
ForumindlægHej!! Jeg skal op til skriftlig dansk eksamen på tirsdag. Jeg kunne godt tænke mig, at høre nogle fif om forberedelse til eksamen!! Jeg kunne godt ønske mig nogle link til udførelse af skriftlig eksamen, hvis det kan lade sig gøre?? På forhånd tak -
Analysemodel - kildekritik
ForumindlægNogen der har en god model til historiske tekster, hvor man kan se, hvad det er vigtigt at fokusere på? -
Hjælp
ForumindlægHey alle. Er igang med at skrive en baggrundsartikel. Må der gerne være 2-3 billeder i en baggrundsartikel? Må der gerne være 2-3 interviews i en baggrundsartikel? Hvor manhe faktaboks skal der være? Taak :) -
Ideer til emne og fortolkning af "Tørdokken"
ForumindlægJeg sidder med en meget tør novelle, der hedder "Tørdokken". Den er skrevet af en tysker ved navn Stefan Andres i 1949 og man kan tilsyneladende intet finder om den på nettet. Jeg er aldrig støt på forfatteren før, så er lidt balnk, da novellen ikke rigtig siger mig så meget. -
naturvidenskabelige arbejdsmetode
Forumindlæghej.. jeg skal gøre rede for den naturvidenskabelige arbejdsmetode.. nogen der kan hjælpe med det:d 1.g på gymnasie -
Ødipus - hvorfor de navne?
ForumindlægJeg skal til eksamen på fredag og sidder og prøver at få styr på de sidste ting. Men nu er jeg næsten gennem mit pensum og har undret mig meget over, hvorfor personernernes afstamning altid nævnes. Et eksempel er i Ødipus hvor der står "en søn af Labdakos, hvis far var Polydor, som selv va... -
Resume af hosekræmmeren søges?
ForumindlægHej er der nogen som har et resume af hosekræmmeren? -
Der verkäufer und der elch!Der verkäufer und der elch
Forumindlæg- Til dem der har læst denne historie i tysk- hvad kan budskabet og temaet være i denne historie? Forfatterens formål med historien? Og hvad betyder ordsproget, ''Dem elch eine gasmaske verkaufen?'' Håber i kan hjælpe! -
eksamen fsa
ForumindlægSkal op til fransk mundtlig eksamen om nogle dage. er der evt. nogen der har gode råd. -
Kvintcirklen; dur eller mol
ForumindlægHej Jeg er lidt i tvivl om hvordan man aflæser om tonika er dur eller mol på kvintcirklen... F.eks. hvis der er 4# i starten af partituret, er der tale om en E-dur eller cis mol, ikke sandt? Men hvad bestemmer om det er dur eller mol?` Peace -
Ekstrema vha. differentiering
ForumindlægHejsa Til mundtlig årsprøve i 1.g har jeg fået opgaven: "... samt eksempler på anvendelsen af differentialkovtienter til bestemmelse af monotoniforhold og ekstrema." Jeg har så forestillet mig, at jeg vha. differentiering af et andengradspolynomium, og derefter isolere x deri, finde ... -
Fordele og ulemper ved indvandrer
ForumindlægHej! Vi er 4 piger som skriver om integration. Vi valgte at skrive lidt om ulemper og fordele ved indvandrer men vi kunne ikke finde så meget. Så vi ville loge hører jeres meninger omkring ulemper og fordele Tak på forhånd?? -
Identitetsdannelse
ForumindlægJeg er ved at skrive en SRP omkring unges identitetsdannelse i det senmoderne samfund. Her har jeg tænkt mig at bruge Goffman, Giddens og Ziehe. Er der nogle der har andre gode idéer, eller nogle specifikke teorier eller begreber fra disse tre? :-) -
SRP
ForumindlægHey alle sammen!! Jeg er en af de mange 1000 elever som sidder og skriver SRP, men har et spørgsmål til opstilllingen! Kan man godt stille den op så man har skrevet spørgsmålet fra opgaveformuleringen ind eller hvad skal man gøre? -
tysk hjælp!
Forumindlæghjælpe med min Tysk, i behøver ikke give mig svarene men måske overstrenge de ord som er forkert og inden i kommentere ved godt jeg er spasser til tysk, det viser min karaktere derfor søger jeg hjælp -
Rigtigt eller forkert?
ForumindlægHej, jeg har prøvet at formulere denne sætning bedst muligt. Men ved ikke om den er rigtig formuleret. Håber at I kan hjælpe. Der Königsohn bekam eine Arbeit auf dass Schloss in ein Königreich. -
studieretningsopgave
ForumindlægHej, jeg skal skrive en 3.g studieretningsopgave i år. Er der nogen som har forslag til hvilket emne det kunne være. Mine studieretningsfag er Samfundsfag, matematik og natur geografi. Udover må jeg inddrage historie og dansk. På forhånd tak -
Nogen der kan hjælpe mig!!!
Forumindlægjeg skal skrive en kronik på baggrund af en artikel, men vi har aldrig fået noget information eller nogle genretræk om kronikker.. så nogle der kan hjælpe med hvad der er typisk for en kronik. eller bare fortælle mig noget om kronikker??? -
billedsprog
ForumindlægEr det billed sprog , når man sige skovløberens dreng klemt sig ind mellem de andre handlende i bagerbutikken ?
