Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 17181 til 17200 af 119569
-
2. grads ligning
Forumindlæghej! sidder med en matematik opgave, som jeg ikke har nogen anelse om hvordan jeg skal løse... 2x^2-8x+6=0 ville blive meget glad for noget hjæp?? (^2 = hævet i anden) -
Hvordan finder jeg monotomiforholdenen? haster
ForumindlægJeg er stuck i opagev b, så kan nogle vise mig hvordan de vil æøse det resterende? Det er i maple og jeg er totalt blank og ved ikke havd jeg skal gøre efter at have fundet det værdier, hvor tangenten er lige f(x)=0.. -
Andengrads Polynomie
ForumindlægHej. Jeg kan simpelthen ikke forstå de her polynomier. Jeg går på matematik-kursus på studieskolen som forberedelse til HA. Almen, men det her polynomier kan jeg simpelthen ikke forstå. Sidder med en opgave nu der hedder: Tegn grafen for andengradspolynomiet givet ved F(x) = -x^2-2x+1 Help a... -
Læge
ForumindlægHej. Jeg skal ikke være læge. Jeg vil bare vide, hvorfor læge udd. kræver mat A kan jeg ikke helt forstå. Jeg har mat A og jeg synes slet ikke at de ting vi lærer, der vil komme læger til nogen fordel når de skal hjælpe patienter. Jeg ved godt at matematik giver træning i tænkning og logik, men d... -
iliaden
Forumindlæghej.. er der nogen som ligger inde med nogle noter til iliaden? evt. analyse af delene 1, 3, 6 og 18 eller lign?ville være en stor hjælp.. har en deadline i morgen.. -
et vilkårlig andengradspolynomium har forskriften f(x)=ax^2+bx+x vi ved,at f^' (x)=2*a*x+b.hvis tangenten er vandret ved et bestemt x,så er f^' (x)=0...
Forumindlæggiver ikke rigtig mening for mig :/ -
Kontraponering af implikation
ForumindlægHej SP. Jeg har en sætning (sætning 19, DisMat) omhandlende "kontraponerende implikation", som siger, at . Jeg skal bruge denne sætning på implikationen . Hvis vi kalder venstre side af implikationen (altså antagelsen x er forskellig fra 0) for p og højre side af implikation... -
Alle fag skal være bestået
ForumindlægJeg stødte på det her på uddannelsesguiden for det jeg vil læse videre på: "Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B og matematik A. Desuden enten fysik A og kemi B eller fysik A og bioteknologi A eller fysik B og kemi A. Alle fag skal være bestået." Bestyder det at jeg skal b... -
Tage 1.g om????
ForumindlægHej. jeg er en pige på 17 år der lige har afsluttet 1.g på STX, men med et meget lav gennemsnit, som overvejer tage 1.g. om. Mit gennemsnit ligger nu på 3.8 hvliket er meeeeget lavt... :((( Jeg vil gerne komme ud med et snit mellem 9-10 ud af gymnasiet, men lige nu føles det umuligt. Jeg afslutt... -
Mat. opg.
ForumindlægJeg har problemer med disse opgaver:På forhånd tak.Menneskekroppen indeholder kalium. Der findes 3,5 g kalium pr. kg legemsvægt. Isotopen K-40 udgør kun 0,012% (efter vægt) af den forekommende kalium. En person vejer 64 kg. a) Beregn massen af K-40 atomer i personen. Et K-40 atom vejer 39,964 u. ... -
Spændende emne? i SRP
ForumindlægHej Alle Jeg skal i dec. måned skrive SRP, Jeg går på HTX,. De nye regler siger at jeg skal skrive i mit studieretningsfag dvs Kemi A og et andet b-fag eller A. Jeg overvejer at skrive enten i kemi og biologi eller kemi og matematk. Så jeg ville lige høre om der er nogen herinde der kender nogle... -
Integrer e^x
ForumindlægHej derude Jeg ville bare lige hurtigtig spørge hvad stamfunktionen for ex er ? Tak på forhånd" :) -
notehjælp til den amerikanske borgerkrig
ForumindlægDet kunne være rigtig dejligt hvis nogen har nogen til den amerikanske borgerkrig - helst ikke en hel sso da jeg er under et lille tidspres. Det må gerne være noter til Kilder til emnet eller bare generelle noter. En oversigt over forløbet ville også være dejligt at have!Jeg skal op i historie on... -
Hvilke muligheder er der i faget musik A?
Forumindlægjeg sidder her og skal til at vælge en studieretning, men jer er meget i tvivl om hvad der lukker muligheder for mig eller om hvad jeg senere vil kunne bruge dem til m.h.t arbejde eller universitetet. her er dem jeg er i tvivl om: Naturvidenskabelige studieretning: - Matematik A + Fysik A + Kemi... -
supplerende fag hjææælp
ForumindlægHej Jeg har nogle spørgsmål angående supplerende fag. Jeg går i 1. Hf, og jeg har tænkt mig at supplerer 3 fag næste år. Mine adgangskrav er matematik A, kemi B og fysik B. Jeg skal have matematik på B næste år, så jeg har tænkt mig at supplere det på A. Og kemi har jeg på C nu, så jeg har t... -
Eksponentiel og distancefunktionen
ForumindlægHej. Jeg er igang med at forberede mig til mundtlig Matematik B eksamen, og har lidt svært ved nogle opgaver. Nedenfor er et af dem. Nogle der kan hjælpe? Har sat flere op på min side hvis man er en haj til Matematik! :) -
Oldtidens grækenland
ForumindlægHej allesammen... Nogle der har nogle rigtig gode noter til ovenstående, da jeg skal lave en historie opgave til på mandag. tak -
Opgave 4) Om en funktion oplyses at: g(x)=1/3∙ x^3 - 6 ∙ x^2 + 5 a) Bestem g’(x) b) Løs g’(x) = 0 c) Bestem monotoniforholdene for funktionen g(x)
ForumindlægHjælp :) ? -
Skal snart vælge mellem fysik og biologi
ForumindlægEfter sommerferien starter jeg i 2.g på STX og derfor skal jeg vælge mellem fysik og biolgi som jeg opgradere til B-niveau. Jeg går på en samfundsfaglig studieretning og er ikke interesseret i disse to fag. Biologi Karakter: 4 Jeg synes virkelig at biologi er et kedeligt fag. Jeg følg... -
Reducer
ForumindlægHar fået denne educerings opgave, reducering er ikke min stærke side. A.) ( a-b) i anden + ( a+ b) (a - b) + 2a( b -a )
