Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 17201 til 17220 af 114887
-
Summationsformel og induktion
ForumindlægJeg har to spørgsmål til hvordan jeg finder formlerne til to summationsudtryk. Jeg ved det ikke, men jeg formoder at for at jeg kan finde formlerne til disse to summationsudtryk (vist i spørgsmål 1 og 2 herunder) skal jeg benytte mig af formlen for dette summationsudtryk: summa{i=1 til n}(i), de... -
Oxidation-Hurtigt spørgsmål
ForumindlægSker der en reduktion eller en oxidation ved omdannelsen? Gerne hvorfor så jeg lige forstår -
tilbud på kollegie8000
Forumindlægså har jeg endelig fået et tilbud fra kollegie8000.. der står at man kan svare på mail.. jeg har fået 2 tilbud de er begge sendte fra to forskellige mails ib@ kollegiekontor.dk og hs@ kollegiekontor.dk .. men i de tilbud jeg har fået står der os at de har en emil der hedder post@ kollegiekontor.... -
kemi .. lille spørgsmål..
Forumindlægjeg skal skrive formlen for : Aluminiumioner og sulfid ? Al S2- ? håber jeg får hjælp..!:D -
hurtig grammatik.
ForumindlægHvornår er det lige der skal s på til sidst. altså jeg ved godt at s skal på i ental, men hvad er det med fx med ordet miljø? They wanted to experience different kind of cultures (kinds???) but an environment that appear all over the world (appears???) -
Skal lige have lidt hjælp
ForumindlægHey skal lige have lidt hjælp med denne her opgave: Bestem ligningen fortangentplanet til kuglen med ligningen:x^2+y^2+z^2-2x-4y+6z+5=0 i punktet P(0,0,-5). Det første jeg gjorde var at omskrive ligningen til en rigtig kuglens ligning til følgende: (x-1)^2-(y-2)^2+(z-3)^2=9 Er det korrekt? Det e... -
Hjælp mig :--)
ForumindlægJeg har en opgave omkring 2 ligninger med 2 ubekendte. Jeg skal bruge de lige store koefficienters metode: a) x + 3y = 11 2x - y = - 8 Jeg kan ikke finde ud af at løse den, og metoden står mig lidt uklar. -
potens - simpelt spørgsmål. :-)
ForumindlægHej Alle. Er kommet lidt i tvivl om følgende efter at have diskuteret det med en studerende: 32 = 9 -32 = 9 -(32) = -9 Sådan mener jeg det forholder sig - er det ikke rigtigt? -
Integralet
Forumindlægjeg sidder med en opgave jeg ikke helt ved hvordan jeg skal gribe an :D håber der er nogen herinde der kunne hælpe med at løse netop denne opgave -
To opgaver
ForumindlægHej Folk jeg sidder lige med to opgaver som jeg har lidt problemer med, så hvis i ville hjælpe ville det være super fedt:D a. Vi har en kasse med et rumfang på 330336 cm3 Et menneske har en massefylde på ca. 1,06 kg/dm3 Anders vejer 50 kg. hvor stor en del af kassen fylder anders? b. Jeg ha... -
ja så det syre/base endnu engang
ForumindlægOpgave beskrivelsen: Hvor mange gram natriumacetat skal der sættes til 1,00 liter 0,210M HCl for at opnå en puffer med pH=4,30 Jeg er ude i noget med Henderson-Hasselbach39;s ligning der hedder pH=pKa+ ([base]/[syre]) dvs. 4,30=?+ (x mol/0,210mol) for derefter at bruge at natriumacetat har m... -
hjælp til differentialligning
Forumindlægen funktion f(x) med definitionsmængde R er løsning til differentialligning dy/dx = y(2x+1), y>0 grafen for f(x) går gennem punktet p(1,3) a) Bestem en ligning for tangenten til grafen for f(x) i punktet p. -
Antal isomere propen?!
ForumindlægEr der nogen der ved hvor mange isomere former der er for propen (C3H6)? Kan ikke finde nogen.. -
Hjælp HJÆLP PLSSS
ForumindlægNOGLE DER KAN SVARE PÅ DISSE SPØRGSMÅL, ER VIRKELIG I NØD Hvad gøres der for at bevare en god drikkevandskvalitet? Hvilke geologiske faktorer gør, at Danmark har godt drikkevand? Hvilke farer er der for Danmarks drikkevand? Hvilke kemiske og fysiske processer og arbejdsmetoder er der i ... -
bestem ligning
Forumindlægjeg har fået denne ligning i en opgave. ½(x-4)+1/4(20-x)=0 jeg har nu lavet dette: (0.5x-2)+(5-0.25x)=0 hvad gør jeg nu? -
Hvis jeg dumper?
ForumindlægHej. Hvad sker der hvis jeg dumper min eksamen i skriftlig dansk? Jeg skal have bestået faget for at komme ind på min næsten uddannelse, men hvis mine årskaratere er høje nok går det vel? Eller hvordan er det? Jeg har fået 7/7 i dansk og hvis jeg nu ikke ville bestå den skriftlige eks... -
Regneforskrift
ForumindlægHej nogle der er venlige og hjælpe mig meed at opskrive en regneforskrift for funktionen f? Jeg har kigget på opgaven, men jeg har ikke kunne finde ud af at løse den. håber i vil hjælpe. tak:) -
Hjælp
ForumindlægHej jeg kan godt brugenog hjælp til denne opgave: Beregn rumfanget af en terning medkantlængde 4,5 cm. Beregn derefter rumfanget af en terning med den dobbelte kantlængde. På forhånd tak. :) -
Historieeksamen i Korstog og Jihad, problemstilling?
ForumindlægJeg har lige været oppe og trække til min historieeksamen, STX i 3.g. Jeg har trukket emnet Korstog og Jihad og mine kilder er: Umars Pagt Jødeforfølgelser i Tyskland Børnekorstoget Antiochias fald Jeg har vildt svært ved at finde en overordnet problemstilling til de fire tekster, da... -
gs lynkursus HF fag
ForumindlægHej! Jeg har hørt at man kan tage gs lyn sommer kursus for de fag man mangler for at blive optaget på sit drømmestudie. Jeg mangler nemlig tre fag. kan man tage alle tre fag på et lyn kursus her til sommer ? Nogen der kender noget til gs ? På forhånd mange tak !
