Søgning på: fysik projekt. Resultater: 17201 til 17220 af 20688
-
Aerodynamik og flyvning - SRP
ForumindlægHej Jeg er som titlen indikerer i gang med at skrive om aerodynamik i forbindelse med flyvning. Her vil jeg kigge på grænselag og hvad der egentligt resulterer i den opdrift som et fly nu en gang har. Her er jeg stødt på et lidt større problem, da der her findes en del teorier for hvorfor der s... -
Adgangskoefficient medicin 2010
ForumindlægHej derude ! Tænkte på, om der var nogle der havde større indsigt end mig, i at spå hvorledes adgangskvotient vil ligge i 2010. Grunden er at jeg SÅ gerne vil ind og læse medicin. Mit snit er på 10,3, men det var adgangskvotient også i 2009 på KU. Håber nogle kan give mig indsigt i hvordan det ev... -
Meningen med livet
ForumindlægHvad eer meningen med livet`? Saitre siger at man selv skal danne meningen med livet. Dalai Lama siger at den allerede er besmemt; meningen med livet er at leve lykkeligt, og fremme lykke.. -
Kemi A eller biologi A?
ForumindlægHej .. Da jeg snart skal opgradere fag, er jeg desværre meget i tvivl. Jeg kan ik lide min nuværende biologilærer, og han snakker så hurtigt, at jeg bliver nødt til at skrive nøgleord ned, og så gå hjem og læse om emnet for at følge med. Og da jeg sågar (næsten) intet forstår af det han siger, og... -
Er gymnasiet svært?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg starter på HTX her om et par dage. Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvor mange timer i bruger på lekter om dagen, samt hvor mange afleveringer i har om ugen og, om i synes det er hårdt at gå på gymnasiet. Mit gennemsnit ligger lidt over middel. Vil jeg kunne klare det?... -
Minikraftværk - henfald, Q-værdi og nyttevirkning
Forumindlæghej, er der nogen som kan hjælpe lidt her ? Rumsonden Galileo blev i 1989 sendt mod Jupiter. Rumsonden medbragte et minikraftværk, som producerede elektrisk energi vha. den energi, som frigøres ved henfald af det a-radioaktiv nuklid 238Pu. Ved opsendelsen indholdt minikraftværket 9,7kg 238Pu. a... -
lysets rejse i rum og tid
ForumindlægJeg har et temmeligt kompliseret spørgsmål Kvantefysisk set ved vi, at tid og rum hænger sammen i det vi kalder rum-tid. vi ved også at jo mere vi bevæger os i den ENE jo mindre bevæger vi os i den ANDEN. På den måde at hvis vi bevæger os med 50% af lysets hastighed, igennem RUM. Kan vi kun bevæ... -
uddannelsesønske
ForumindlægHej allesammen Jeg skal til at starte på gymnasiet, men fik at vide at jeg muligvis ikke er uddanbelsesparat. Jeg hørte at man gymnasiet kigger på ens karakter og laver en revurdering. Altså omkring uddabnelseaparatheden. Hvis gymnasiet er enig med Uu vejleder... -
HHX eller STX??-HJÆLP tak!
ForumindlægJa jeg skal snart vælge hvad jeg vil efter 9.klasse. Men er virkelig i tvivl.. For jeg er ikke helt sikker på hvad jeg vil være.. Måske vil jeg gerne noget med business eller marketing. Men jeg er ikke helt sikker. Så er så bedre at tage stx. Da der er mange flere muligheder osv.. Vil gerne hør... -
Kvinder i naturvidenskab
ForumindlægEr der en usynlig barriere for kvinder i naturvidenskab? Har kvinder der sværere i naturvidenskabelige miljøer? Iflg. http://scienceblogs.com/thusspakezuska/2008/02/how_to_get_published_in_nature.php er svaret ja. I et videnskabeligt blad steg antallet af godkendte artikler skrevet af kvinder me... -
ungdomsuddanelse
Forumindlæghey er lige blevet færdig med min FSA og har fået 8,16 i gennemsnit. jeg er ikke så stolt over min karekter selvom det er det højeste jeg nogen sinde har fået. jeg i den tvivl om at det var det rigtige at vælge Gymnasiet istedet for HTX ??? jeg har valgt linjen MAT A, Fys B, Kem c jeg ville g... -
2. ÅR! (hhx helst)
ForumindlægHey. Er der nogen der med erfaring kan sige om 2. år er MEGET hårdt eller hvordan og hvorledes, går selv på hhx og skal op på 2. år nu.. på forhånd tak. -
Sange/musik uden "sangen"
ForumindlægFindes der et program, hvor jeg kan fjerne selve sangen og kun beholde musikken? Eller er det muligt med Windows mediaplayer? :S -
hey derude
ForumindlægHva så små hjerner! Har I haft en god ferie eller har I brugt den på at lege intellektuelle herinde? heh Jeg har haft en fed ferie med en masse programmering og en masse fisse! Sådan skal det være ;-) -
Hjælp frekvens
Forumindlægen person står foran to ens højtaler, der udsender samme rene tone (med en frekvens). når personen flytter sit hoved lidt forsvinder tonen. når afstanden til den ene højtaler er 7 m og til den anden 7.2 m, er der ingen lyd at høre. hvad er den mindste frekvens, som den udsendte tone kan have? -
forvirring kvadratrod
ForumindlægDenne opgave har jeg fået hjælp til, men udregningen er ikke som den i bogen? 11^2 – 9^2 Jeg vil indsætte i formlen: (a-b)^2 jeg er dog blevet vist, at jeg skal bruge nr. 3 kvadratsætning: (a+b) • (a-b) (11+9)(11-9) = (20)(2) = 40 112 - 92 = 121 - 81 = 40 Der står i bogen således... -
Opgaver - Hjælp hurtigst muligt
ForumindlægKan ikke finde ud af disse, nogen der kan hjælpe på en måde så jeg forstår? -
Dispensation til at forbedre eksamensnit?
ForumindlægHej alle. Jeg havde en mindre deprission i slutningen af 3.g; desværre ville jeg ikke tage en pause / sabbat år på daværende tidspunkt. Hvilket resulterede i at mit snit faldt fra 9,5 til 9,0 i løbet af 3.g. Det skal imidlertidigt vise sig, at jeg skal bruge det højere snit for at have en chance ... -
Tjek din censor ud v. 2010
ForumindlægHej alle. Jeg kan ikke finde nogen tråd for i år, så jeg starter den her ud. Post jeres censorer, hvis I efterlyser lidt intel om dem ligesom jeg. Eller bare gerne vil vide om de er søde. Mine eksempler: Ditte Skelboe - Frederiksborg Gym og HF - Har hun tilfældigvis en Ph.D i Antonio Gaudí... -
rigtig nede over min karakter :(
ForumindlægHej Har lige været op til eksamen og har får 02, kan virkelig ikke tackle det (går i 1g) :( !! Hvad skal jeg gøre ? Kan ikke lade være med at tænke over det, :(
