Søgning på: matematik fp10,2023. Resultater: 17241 til 17260 af 31467
-
Monotoniforhold og ekstrema
ForumindlægJeg har funktionen: f(x)=x3-x og vil gerne finde monotoniforholdet og ekstrema Jeg har differentieret funktionen på Maple og får 3x2-1 Dernæst bruger jeg solve på f'(x) og får x1=0.57 og x2=-0.57 Har vedhæftet et billede over, hvad jeg har gjort. Men er det overhovedet gjort rigtigt? Ja,... -
Problemformulering til reaktionshastighed?
ForumindlægJeg er på bar bund angående en overordnet problemformulering vedrørende reaktionshastighed til min SRO og mine lærere er desværre ikke de bedste til at give eksempler. Så hvis nogen har ideer eller har skrevet en problemformulering med reaktionshastighed, ville det være en kæmpe hjælp. Tak på ... -
Sandsynlighed, n og p
ForumindlægHej, jeg har denne opgave, men jeg ved ikke hvad n og p er til de to spørgsmål, samt hvordan jeg finder ud af sandsynlighederne, kan nogen hjælpe? -
Hjælp!!!
ForumindlægHej :) jeg skal op til terminsprøverne efter jul dvs. i januar :D og ville høre om der var nogle af jer der havde nogle ting til hvad de vigtigste ting ville være at læse på op til prøverne? og om i havde nogle fif til de mundtlige? :) -
Er det rigtigt?
ForumindlægLise sætter 2000 kr ind på en rente på 12% per år.Renten tilskrives en gang om året. Hvor meget står der på Lises bankbog efter 3 år, hvis hun lader alle pengene stå uden at hæve renterne. 2000(1+0,12)^3=2809,856 kr Tak på forhånd. -
Problemregnings tips
ForumindlægHej jeg har fået feedback på at jeg skal skrive mere tekst til mine opgaver i problemregning og ikke kun vise mellemregningerne. Haster en smule. Hvordan gør jeg det fordi jeg har ingen anelse? -
Er der nogen der ved?
ForumindlægHej Er der nogen der kan svare mig på, om man må have sin formelsamling med til terminsprøve. Altså både til Færdighedsregning og problem? På forhånd tak for hjælpen(: -
Galakser
ForumindlægHvor stor er jordens hastighed i dens bane omkring solen? Hvilke fromel/formler skal man bruge for at løse spørgsmålet? -
Fra STX til HF?
ForumindlægJeg har nu gået på STX i lidt over et halvt år, og jeg overvejer meget at skifte til HF da jeg synes at det er for hårdt og fordi jeg ikke kan overskue at skulle gå på STX i 3 et halvt år mere. ( Jeg er Team Danmark elev, derfor den ekstra tid) Jeg er ved og være lidt bange for jeg går ned med e... -
Produkt - Projektopgave
ForumindlægHej alle sammen! Er der nogen der har ideer til hvad vores produkt skal være - vi har om liv i rummet... Det skal helst være noget realistisk og relevant! På forhånd tak! -
Logistisk vækst
ForumindlægJeg vil gerne hører om nogle kan hjælpe mig med og forstå denne opgave? På forhånd tak -
atv problemregning
Forumindlægjeg har brug for hjælp til 4.1 -
Den procentvise ændring.
ForumindlægHej jeg har lige et spørgsmål om hvordan finder man ud af hvad den procentvise ændring er. Jeg skal lave en opgave hvor jeg har et skema og så skal jeg regne ud hvad ændringen er. Mit basisår er 1980 som i dette tilfælde er 38. Så er tallet for 1990 2187. Hvordan finder jeg ud af hvad ændringen ... -
matematrix s. 60
ForumindlægHej har burg for hjælp til de her opgaver. 7.a skal på lejrskole til bornholm. Skolenfår frirejse til rønne, men klassen skal selv afholde de øvrige udgifter. til det får de 1800 kr pr. elev af skolen. eleverne går igang med at lægge et budget. Der deltager 22 elever og 2 voksne. vi skal nu fi... -
sprøgsmål til sandsynlighedsregning i hånden.
ForumindlægHej jeg har prøvet at løse denne opgave ( jeg har vedhæftet opgaven) jeg vil bare lige spørge om jeg har fået det rigtige resultat. jeg har fået 0,14 = 14 % sandsynlighed for at det ikke er en rød farveblyant der bliver trukket? -
studieretning
ForumindlægHvilken retning skal man tage hvis man godt kunne tænke sig at blive en læge. Studieretning: biokemi eller science.?? håber at nogle kan hjælpe mig ;) -
HTX og STX hvad er forskellen?
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål som lyder som overskriften: Hvad er forskellen mellem HTX og STX?? -jeg har tænkt mig at tage en naturvidenskabelige studieretning, og gå på stx, men min fysik lærer anbefaler mig at gå på htx hva synes i ? -
Emne? overvågning
ForumindlægHej med jer Jeg skal have mit sidste AT forløb som jeg skal til eksamen i senere, MEN jeg har brug for nogle ideer til et emne? Jeg tænker på at skrive om nutidens teknologiske overvågning - altså at vi bliver overvåget på internettet, mobiltelefonen og generelt af databaser og i den offentli... -
Reducering.
Forumindlægnogle som kan hjælpe med denne opgave?: Reducer mest muligt: 2a*4+a-3a.. -
Sammenhæng mellem frekvens og procent?
ForumindlægHej derude! Er der nogen er jer, som ved hvad sammenhængen mellem frekvens og procent er? :-)
