Søgning på: matematik fp10 2019. Resultater: 17241 til 17260 af 31730
-
Adgangskrav til universitet
ForumindlægHej jeg er en ung dreng som går i 1.g. Jeg har nogle spørgsmål om karakter og afgangskrav til uni 1. Hvor meget tæller min karakter i 1.g i forhold til uni 2. Hvad er afganskrav for at blive optaget på sdu odense hvis man skal være software engineer -
Hvilken ligning?
ForumindlægKan nogen forklare hvilken form for ligning dette er: 2x+6=5•(x-3) ? Altså når der er to x'ere.. -
Haster
ForumindlægEr her nogen som kan skaffe info om metoder til at bestemme afstande i rummet? -
Kemi i overskrifter
ForumindlægHej Hvorfor kan man ikke benytte \ce pakken i overskrifter? Er der et trick til at få det til at fungere? -
tjen 500 kr
Forumindlægmangler hjælp til min eksamen kontakt mig på [email protected] du skal være en pige -
Årskarakter
ForumindlægHej Jeg går i 1.g, og jeg har lige afsluttet mine årsprøver. Jeg har kun fået min årskarakter fra samfundsfag tilbage og mangler endnu to årskaraktere. Men jeg ville lige høre hvor stor en indflydelse en årskarakter har og om den overhovedet kommer til at stå nogle steder? Skal man også ud me... -
Ligninger med paranteser
ForumindlægEr der nogle der vil forklare mig hvordan man regner sådan nogle ligninger ud? (2a-b) - (a-8b) -
Studietur/rejse ideer.
ForumindlægJa her i 2g. skal mig og min klasse ud at rejse. Men vi har så et budget på 3,500kr pr. person som vi må betale. Vi er så nu begyndt at finde billige men sjove steder at rejse hen. Hvor vi både kan opleve noget historisk, && science. Vores lærer vil til Italien, eller London. Men vores klasse e... -
confusion
Forumindlæghej.jeg er 3.g'er. Er der nogen der kan forklare helt klart hvordan karakterene behandles..altså jeg har foreksempel haft kemi på c men i 2.g valgte jeg Kemi på B..jeg har ikke været om i kemi sidste år..så tæller begge karakter fra kemi c og kemi b som eksamens karakter, når jeg ikke har vær... -
Reducer udtrykkene
Forumindlæg(3x+2)^2-(4x+5)(4x-5)+1^2+7x^2 2(x-4)(x+4)-3(x-1)^2+7x(x+2) Hvordan bliver de reduceret, helst lidt hjælp med at viser hver gang i gør noget -
Cirkel-opgave
ForumindlægEn cirkel har centrum i C(10,5) og indeholder punkterne A(0,0) og B(20,0). a) Bestem radius i cirklen. b) Bestem en ligning for tangenten til cirklen i punktet B. c) Bestem afstanden fra A til t. d) Bestem arealet af den del af cirklen, der ligger i 4. kvadrant. MINE FORSLAG: a) Den finder jeg v... -
HVAD GØR JEG?
ForumindlægHej, Hvad gør jeg, hvis ikke jeg enten består 3.g under den gamle reform eller vil tage året om grundet dårlige karakterer? Jeg har hørt om en klasse der bliver oprettet i Greve, nogen der ved noget? -
Hvor mange eksamener?
ForumindlægHvor mange eksamener skal man op i i 2. g, hvis man ikke afslutter et fag, hvor man skal op i skr. eksamen? Kommer det an på om man var oppe i noget i 1. g? -
Udregninger i LaTeX-output
ForumindlægFindes der programmer, der kan udføre de samme ting som et CAS-program kan (dvs. basale beregninger som addition, multiplikation osv, symbolsk manipulation, løse ligninger, integraler, differentiere etc.) og give outputtet i LaTeX-kode? Når jeg ikke har min TI-89 Titanium ved mig, bruger jeg oft... -
Klogt hoved eller pauseklovn?
ForumindlægHvordan undgår vi, at en bruger som hr. Sheaf ustandselig korrigerer folk, hvor der ikke er noget at korrigere, at han bringer forvirring ind på netportalen, så spørgerne bliver forvirrede i stedet for at blive klogere, og hvordan får vi en sober tone i debatten? Jeg vil kraftigt opfordre til 1) ... -
hvad er middeltal
ForumindlægEn hurtig en hvad er middeltal -
funktion- igen:-(
ForumindlægEn funktion er givet ved f(x)=e^x-6*ln(x) Beregn hældnigskoefficienten for tangenten til grafen for f i punktet P(2,f(2)) Nogen der kan hjælpe? -
Engelsk A-Niveau 3G
ForumindlægNu skal jeg op i engelsk på A-niveau i morgen, og som sagt skal vi skrive et essay som vi normalt gør (: .. Nogen der har nogle gode noter, eller fine opgaver man kunne se igennem? Gode råd & vink evt. Jeg har altid været en dør til at skrive essays, nogen der kan komme med nogle gode råd? ogs... -
forsimpling af algebraiske udtryk
ForumindlægHvordan forsimples disse udtryk? og dette: -
Logaritmefunktioner og eksponentielle ligninger.
ForumindlægJeg har en del af et eksamenspørgsmål der lyder: Forklar, hvordan eksponentielle ligninger kan løses ved hjælp af logaritmefunktioner. jef kan godt se at det virker og kan sagtens regne med det, men jeg ved ikke HVORFOR det er som det er.
