Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 17281 til 17300 af 119569
-
Andengradsligning - bevis.
ForumindlægJeg er ikke den skarpeste til beviser og kan se i mine noter at jeg mangler noget til andengradsligninger. Mine noter hopper fra: 4a^2x^2 + 4abx + b^2 = b^2-4ac til: (2ax+b)^2 = d Det jeg ikke forstår er hvor 4abx forsvinder hen? :-/ På forhånd tak! -
X=?
ForumindlægHej. Nogen der kan sige mig formlen for at udregne x i en y=ax+b-ligning (som jeg self har glemt navnet på. på forhånd tak for hjælpen -
andengradspolynomier og grafens placering
ForumindlægForklar hvordan man ud fra koefficienterne og diskriminanten kan slutte sig til grafens placering i koordinatsystemet. nogen der kan forklare hvordan? -
Definitionsmængde(Dm) og Værdimængde(Vm)
ForumindlægJeg fik ikke svar første gang jeg spurgte, så jeg prøver igen. Jeg skal finde Dm og Vm af de her grafer. Jeg har allerede tegnet dem i geogebra, men jeg kan ikke huske hvad de to mængder betyder. -
TI-89 til salg for 900 kr.
ForumindlægHar en TI-89 lommeregner til salg. 2½ år gammel, men så god som ny da den stort set ikke er blevet brugt. Kontakt mig på tlf. 40 92 76 04 -
vektor
ForumindlægEN der vil forklare mig det med ord? Gør rede for, hvordan man regner med vektorer (sum, differens, gange med konstant) både geometrisk og algebraisk. TUSIND TAK -
Forskel på [ og ]
ForumindlægFx når du opskriver intervaller, så starter det med [ eller ] og slutter med ] eller [. Hvad bestemmer hvilken vej parenteserne, eller hvad de kaldes, skal vende? -
Finde de to nulpunkter for x^2+4x-21=0
ForumindlægHar fået til opgave at finde de to nulpunkter til andengradsligningen: x^2+4x-21=0. Ved svarene er -7 og 3. Skal forklare mellemregningerne uden brug af CAS-værktøj. Håber i kan hjælpe :) -
Arealfunktionen
ForumindlægTil min mundligt eksamen har jeg de 2 spørgsmål- -Du skal redegøre for, hvad der forstås ved en arealfunktion og bevise, at arealfunktionen for en funktion fogså er stamfunktion til f. -Du skal desuden redegøre for hvordan arealer kan bestemmes ved hjælp af det bestemte integral. Har en af jer... -
Andengradspolynomier HJÆLP!
ForumindlægAfgør om koefficienterne a, b og c samt diskriminanten d er positiv, negativ eller 0. -
Besked til de unge
ForumindlægHvis du ikke forstår, hvorfor e^(i*pi) = -1 skal du ikke studere Matematik. -
Eksamen!
ForumindlægHej, hvis man dumper til en eksamen på STX er der så mulighed for at tage eksamen en gang til på selvstudie eller noget andet? Eller kan det ikke ændres? -
Klasse fyldt op :(
ForumindlægHej.. Jeg ville gerne skifte linje til matematik A, Fysik og Kemi B på mit kommende gymnasium.. Men da jeg ringede til gymnasiet for at høre om det var muligt, sagde de at der var fyldt op i den klasse og det ikke var muligt.. Jeg ville ellers så gerne gå i den klasse, men hvad skal jeg nu gøre... -
Logistsisk vækst variable
ForumindlægHej, jeg skal lave en opgave om Logistsisk vækst i sammenhæng med spredning af sygdom. jeg har dog lidt svært ved at forstå hvad variblerne i formlen betyder. kan nogen please hjælpe? jeg har indsat et billede af formlen, da jeg ikke kan skrive det ind. tusinde tak! -
hvis der stod f(x)=3x^3+2x+8 og diff.kv.=2ax+b skal man så sige at man trækker 3 tallet ned foran 3 tallet f`(x)=3*3x+2 eller som det lyder f`(x)=2*3x+2 ?
Forumindlæg -
Potensfunktioner
Forumindlægy=b⋅xa hvad betyder enhederne i forskriften ? eks., ved ekspontielle funktioner er b skæring med y-asksen -
Hvorfor?
ForumindlægHvorfor har alle studieretninger med latin A og græsk A intet 3. studieretningfag? -
Logaritmefunktioner 1137.
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe har lidt svært ved at lave den? Vil også gerne har den første lavet som et eksempel sammen med en forklaring for på den måde kan jeg bedre forstår det. -
Kan man blive biologilærer hvis man har taget en HHX uddannelse?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg sad og tænkte på om det var muligt at blive biologilærer selvom man ikke har haft biologi som fag ud over det obligatoriske som man havde i folkeskolen? -
Forkert studieretning? Jobmuligheder
ForumindlægHej Iøjeblikket går jeg i 1.G på STX, og har gået her siden skolestart (August måned). Jeg har studieretningen: Mat A, Fy B & Kemi B. Denne studieretning har jeg valgt, da jeg meget gerne vil læse medicin eller noget lignende efter gymnasiel uddannelse. I det sociale aspekt er min klasse ...
