Søgning på: religion c eksamen. Resultater: 17281 til 17300 af 92030
-
Opdrift i vand og luftmodstand
ForumindlægHej, Vi er igang med vores eksamens opgave i fysik, hvor vi er stødt på nogen problemer. Jeg skal regne på hvor hurtigt en bold stiger til overfladen efter vi sætter den ned i vand. Jeg har først regnet opdriften ved hjælp af: F = rho * V * g Hvor jeg har en bold med diameteren 3,7, jeg fik opd... -
Vigtigt!
ForumindlægKan man få lov til at lave sn 3.g opgave om..selv om man ikke er blevet syg undervejs? -
Flytte mit studie og (kun) nogle af mine eksaminer?
ForumindlægHejsa Jeg går i 3.g lige nu. Jeg har dumpet min SRP. Jeg ville høre om der er mulighed for at tage den om til næste år, eller skal man så gå hele 3,g om? Herudover vil jeg også rigtig gerne flytte (min familie er flyttet fra den by jeg bor i), jeg vil derfor gerne flytte hjem til dem (lige nu b... -
Eksamensråd!
ForumindlægKære studieportal, tænkte vi måske kunne starte en lille tråd til ære for alle vores eksamenstips og råd? Skriftligt såvel som mundtligt! -
Hvordan foregår skr.årsprøve?
ForumindlægHejsa Nogen der ved præcis hvordan en skriftlig årsprøve i stx-kemi foregår? Altså mht længde og opgaver... Er det ene af små opgaver, eller en det en lang sammenhængende opgave omkring fks. kemien i hverdagen? Håber der er nogen der kan hjælpe, står og skal til årsprøve snart, og vores lærer... -
figur
Forumindlæghej. jeg skal forklare en figur men har ikke helt forstået disse begreber: -kontinuert -diskontinuert -sporadlsk håber i kan hjælpe -
HJÆLP! Fysik Mundtlig
ForumindlægHej alle! Jeg skal snart op til fysik mudtlig, men ved ikke, hvad der vil foregå :S Nogen der kan hjælpe? -
Klage
ForumindlægEr der nogen der kan forklare mig, hvad “proceduremæssige mangler” betyder i denne sammenhæng? Institutionen kan kun træffe afgørelse om tilbud om ombedømmelse eller tilbud om omprøve, når der foreligger særlige omstændigheder, der giver anledning til berettiget tvivl om bedømmelsen,... -
En linje l er givet ved: 3x-4y+15=0
ForumindlægHej, jeg har rigtig svært ved at finde ud af hvad jeg skal gøre her. Jeg har fået en opgave der hedder: En linje l er givet ved: 3x-4y+15=0. I denne opgave skal jeg; 1. Angiv normalvektor for l. 2. Angiv et punkt Po på linjen l. 3. Bestem afstanden fra =(5,5) til linjen l. 4. Tegn linjen l ... -
Hvornår er det + og hvornår skal der være minusset
ForumindlægHvordan skal man gøre dette? Den med 3*c? -
Hjælp til afsætning b opgaver. Meget vigtigt
Forumindlæghejza alle sammmenVille lige høre om nogen af jer har en afsætning b eksamens opgave fra sommer 2003 og den hedder "Tøj krig på vej".Eller en anden afsætning eksamens opgave fra januar 2002, navnet på opgaven er "Fyrre, frisk og fyrig".jeg skal nemlig fremlægge en af opgaverne... -
kemiske analysemetoder!!
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen i kemi B. vores lærer har opgivet emnet "kemiske analysemetoder" uden at vi nogensinde har snakket om det, og uden at der står noget om det i vores pensum! Så er der en der ved hvad jeg skal snakke om til eksamen, og hvor jeg evt. kan finde noget? På forhånd ... -
Gode til at analysere?
ForumindlægNogen der vil hjælpe mig med at analysere mine 4 eksamens sange? Er vildt dårlig til musik, og personligt syndes jeg ikke selv at mine lærere er særlig gode til at forklare, så det ville være en stor hjælp hvis der var nogle der ville hjælpe mig med sangene, så jeg er klædt godt på til musik eksa... -
USA - Palastina(nuværende Israel)
ForumindlægHvad ligger bag ved den amerikanske imperialisme? og hvorfor har Usa så meget sympati for Israel? hvad er deres interesser evt.? er der jødske hænder bag den amerikanske kongres?håber at jeg får et ærligt og et velbegrundet svar, og helst af nogen som har sat sig ind i det..på forhånd Tak!! -
konstanter....
ForumindlægHey jeg sidder med denne her opgave: Parablen med ligningen y= ax¨2+bx+c tangerer linien y= x i (0,0). desuden er y = 2x-3 tangent til parablen. beregn konstanterne a, b, og c .. nogen der kan give en hånd..? -
Let kemiopgave
ForumindlægHej! H2 + CO2 ⇔ H2O + CO Har en ligevægtskonstant på 1,6 ved 720 ºC - Reaktionsbrøken ved stuetemperatur er beregnet til 5,5 - BEHOLDEREN OPVARMES TIL 720 ºC hvorved ligevægten indtiller sig. her kommer spørgsmålet så; b) I hvilken retning forløber nettoreaktionen? Håber på lidt h... -
trigonometri
Forumindlæghej, jeg sidder lidt fast ved denne opgave. Den er ret enkelt, jeg ved at jeg skal bruge cosinusrelationen, men kan bare ikke lige få det til at passe med de cosinusrelationer der findes. Jeg har; A=43 c=12,6 a=10,1 -
Til fysik
ForumindlægDette er til en opgave i fysik. Hvordan går jeg fra lnA = B - C/(D*E) til d(lnA)/dT = C/(D*E^2) Jeg vil gerne forstår baggrunden bag det. Det er sikkert ret trivielt, men jeg vil foretrække alle udregninger. Hvis det er for kompliceret, så sig til, sleve udregningerne er jo ikke så vigtige i f... -
eksamenssæt 2004-8-1
ForumindlægHejJeg regner nogle eksamenssæt for, at forberede mig på den kommende skriftlig matematik eksamen. Det er følgende opgavesæt jeg er stødt ind i vanskeligheder: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/2004-8-1-UD.pdf?menuid=150560oghttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/s... -
uendlige rækker
ForumindlægNogen der ved hvordan man beviser at:for c1+c+c^2+c^3+c^4+.........=1/(c-1)evt. links der til sider der beviser det?
