Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 17301 til 17320 af 48880
-
hjælp
Forumindlæghvad betyder forbeholdene for dansk medlemskab af EU? -
ret???
Forumindlæghej folkens er en dreng på 12 år og vil gerne ratte denne avis artirkel, men kan ikke har prøvet i flere timer i nu men kan ikk, det er en mand som hedder HENRIK KAUFHOLZ som har skrivet den, han har skrivet det som vilje men prøver kan ikke , vil gerne ratte og den hvise til min lære den .håbe... -
lineær sammenhæng
ForumindlægEr kørt helt fast så nogen der kan hjælpe mig igang med denne ?? i år 2000 var der 7600 dansker med en årlig indkomst på mindst 1 million kr. I de følgende år vokser antallet af dansker, der havde en årlig indkomst på mindst 1 million kr, med god tilnærmelse med 1300 om året. a) opstil en model,... -
Hvordan skriver I noter?
ForumindlægHej :) Jeg går i 1.g, og ville gerne høre hvordan I tager noter i matematik timerne ? Jeg synes det er svært både at lytte og skrive det læreren skriver på tavlen. - kom endelig med jeres gode tips og råd :D TAK -
Kommatjek af tekst!
ForumindlægHej alle! Jeg er lige blevet færdig med min dansk novelle. Jeg har gjort mit bedste med at sætte tegn. Men nu er jeg ikke den skarpeste til at sætte komma... Så vil høre om der var en eller gerne flere der vil rette den igennem. Det vil være sødt af jer, hvis i gad. Vil helst ikke have, at de... -
Lige kvinder & mænd?
ForumindlægDer høres tit i radioen, at politikerne mener, at der skal være lige mange mænd og kvinder i topstillinger. nogle udtalte endda, at hvis der var en kvinde til stillingen, så skulle hun vælges fremfor en mænd, hvis der var undertal af kvinder ?! Jeg ved ikke med jer, men jeg tror nu på et frit ... -
Spørgsmål ang. HHX og universitet
ForumindlægHej! Er i gang med mit sidste år af folkeskolen, og skal som alle andre unge til, at finde ud af, hvad jeg skal bagefter. Jeg er fastbesluttet på, at jeg skal på HHX, men jeg vil gerne lige høre, hvad er det for noget matematik man beskæftiger sig med? Jeg er klart bedst i Samfundsfag og Histor... -
partiernes holdninger
Forumindlæghej.. Nogen der kort kan fortælle om de 7 forskellige partier's holdninger fx. Socialdemokratiet: arbejderparto Dansk folkeparti: Udlæninge parti Det Konservative folkeparti: tradiotonel parti Enhedslisten: Kritisere dem fra regeringen, mod kongehuset, støtter Christania osv. -
gode fif TAK
ForumindlægHej alle Skæbnen ville at dansk skulle være min sidste eksame på STX. Da jeg jo er ved vejs ende, er motivationen ikke speciel hø,j i henhold til hvordan jeg får læst mit pensum på den bedst mulig måde....Sååå nogle der har nogen gode fif, til hvordan det kan gøres....? -
rettelse af tekst...:)
ForumindlægVille være super dejligt, om en kunne rette følgende igennem for fejl: Richard blickt auf sein Leben zurück, was von seiner Kindheit und seinem Erwachsenenalter als Bürgermeister in Berlin geprägt ist. Er hat viele Erfahrungen mit verschiedenen Nationalitäten, wegen seines Berufes als Bürgermeis... -
Rote Armee Fraktion
ForumindlægHej, har lavet en fri stil om Rote Arme Fraktion (RAF). Håber at der er nogle som vil kigge det igennem. Ich habe die Thema, RAF sehr spannend gefunden. Ich finde es sehr interessant, weil ich viele Dinge von Kapitalismus und ach Sozialismus gelernt habe. Es ist wirklich etwas anders von mein... -
engelsk - genitiv
Forumindlæghar lige et spørgsmål til. hvis jeg på engelsk skal skrive noget i stil med 'hendes liv skulle være forskelligt fra hendes mors og de mennesker som hun gik forbis' (kan man overhovedet sige forbis på dansk? anyway...)kan man så godt skrive '...and the people she passes by's'?s... -
optagelsesprøve HH
ForumindlægHejsa.. håber der en der kan hjælpe mig.. er simpelhen så nervøs..det er sådan at jeg står her og skal til optagelsesprøve på HH her om en uges tid.. jeg skal op i dansk, engelsk og matematik.. Jeg håber på at kunne være heldig, at der var en herinde der allerede havde været igennem en optagelspr... -
forskellen mellem roman og novelle.
ForumindlægEmne: nogen der kan hjælpe..Skrevet den: 13-06-2004 11:47:01 -------------------------------------------------------------------------------- jeg skal op imoregn tidlig så har brug for der nogen der kan svare hurtigst muligt skal til optagelsprøve kommer lige fra 10ende og det har været sådan et... -
Hm, hvad syns I, Plzzz hjæælp?
ForumindlægHey alle sammen. Jeg er ret forvirret omkring hvad jeg skal vælge af emne og fag til AT. vil gerne ha nogt inde for kultursammenstød. socialerings problemer osv. har tænkt m at vælge samf (A) men hvad kunne dt andt fag være. dansk el. psykologi? tænkte at på læse en novelle omkring emnet hvis j v... -
hjælp til rettelse af latin
ForumindlægHej jeg har oversat den en tekst ville bare høre om i kunne rette min oversættelse da jeg har eksamen i morgen og vil høre om jeg har gjort det rigtigt. Oversæt fra dansk til latin. Dansk: seneratoren ser skuespilleren i teatret. konsulerne foreslår love i senatesbygningen. Livet er langt... -
Hjælp mig :(
ForumindlægHej Jeg vil gerne spørger om der er nogle der går på HF som har haft skriftlig terminsprøv her nu. Jeg har meget stor problem med at skrev engelsk og dansk , da jeg har engelsk imorgen Håber der er nogle der ikke har noget imod at send deres stil´+ grammatik Og sorry hvis jeg spørger ... -
Rettelse af 2 sætninger please :-)
ForumindlægHejsa-sa. Er der nogle, som vil være så venlig at se mine 2 sætninger igennem, og rette dem for fejl? (oversat fra dansk til tysk) 1. Også i dag er det godt at være dansker i Südschleswig. -Auch heute es ist gut zu einen Däne in Südschleswig bin. 2. Hvor længe vil et mindretal bestå, før de er... -
sie/ihnen?
ForumindlægHejsa. Jeg kunne godt tænke mig noget hjælp, bitte: Sætningen på dansk lyder: "Det danske mindretal i Tyskland havde efter 2. verdenskrig store fordele, fordi Danmark støttede dem økonomisk." Die Dänen Minderheit in Deutschland hatte nach dem 2. Weltkrieg grosse Vorteile, weil Dänemark ... -
analyse af roman
ForumindlægHej, Jeg skal op i AT på fredag i fagene biologi og dansk. Biologidelen har jeg tjek på men i dansk er jeg ikke helt sikker på. Hvordan skal man fremlægge det værk man har læst? Hvad bør man komme ind på? skal man have citater med eller på nogen måde refererer til bestemte steder i bogen? skal ma...
