Søgning på: et dukkehjem 3. akt. Resultater: 17301 til 17320 af 114887
-
eksponentiel funktionsopgave - regnet uden lommeregner - hvordan?
ForumindlægHvis jeg skulle regne opgave 2 i den vedhæftede fil ud uden brug af hjælpemidler, hvordan skulle jeg så gøre det? Fx den der kvadratrod med "4-1kvadratrod(24/3)" - hvordan kan man på en let måde? På forhånd tak -
integral
ForumindlægJeg skal løse dette: Find vha. integralregning arealet af den punktmængde, som afgrænses af x-aksen og grafen for funktionen f(x) = -x2 + 9.Men aner ikk hvilke formler jeg skal bruge kan nogen hjælpe -
Syre
ForumindlægJeg er i gang med at skrive en fysikrapport, og ville lige høre om de ting omkring syre er ok. Har skrevet om: Definition på en syre. pH Titrering Er der mere, som vil være godt at skrive om? På forhånd tak :) -
Natrium Bisulfit SRP MEGET VIGTIGT
Forumindlæghej nogle der kan hjælpe mig med at forklar hvad Natrium Bisulfie er -
Grantræet
ForumindlægJeg er virkelig i krise!!Jeg har haft to afleveringer i denne uge og skal til at skrive den sidste.Det er i dansk om H.C. Andersens "Grantræet".Er der nogen, der ligger inde med en rigtig god analyse af den?? Så vil jeg blive rigtig rigtig glad (Kan nemlig ikke finde nogen herinde). Håb... -
Forkortelse af brøker!
ForumindlægHvordan er det nu man forkorter brøker?Da man ikke kan skrive brøker herinde, skriver jeg det ligesom et alm. divisionsstykke med /Eksempler:3/7 + 2/3og hvordan gør man hvis det er minus?og 2/3 + 4/5 - 19/15 -
1 ton sand
ForumindlægHejsa :D Jeg håber at I kan hjælpe mig :D Sand 1,55 g/cm3 1 ton sand fylder ___________ m3? Jeg håber at I kan hjælpe på forhånd tak :D -
mat 2a opgave 1415 integration
Forumindlægjeg skal finde arealet af ovennævente, men mit entlige problem lægger i at jeg ikke er sikker på hvad jeg skal gøre når der står: x uden for hvdr samt 2 ting i den indre. -
Monotomi
ForumindlægHej Er der en der kan hjælpe med a) og b) :) -
Bestem rumdiagonalen
ForumindlægNogen der ved hvad man skal her? Opgaven: Bestem rumdiagonalen i en terning med sidelængden 2,3 cm -
Beckmanns reagens
ForumindlægHvad er formlen for beckmanns reagens. Skal nemlig bruge den så jeg kan opskrive det reaktionsskema der kommer ud af det når CH3CH2OH reagere med det, og når CH3CH2CHOHCH3 gør det. -
Eddikesyre
ForumindlægOverfør med målepippette 10 mL eddike til målekolben og mål massen af målekolbe uden prop og eddike. Derefter fyldes der op med destilleret vand til 250mL. masse af 10mL eddike = 64,5567g densitet for eddike= 6,45567 g/mol Overfør 10 mL af den fortyndede eddike fra målekolben til en kolbe. Tilsæ... -
Differentialligninger
ForumindlægHejJeg er forholdsvis blank i følgende opgave:http://peecee.dk/?id=37095Kan ikke rigtig se hvordan jeg skal bestemme hvilke løsningskurver som hører til hvilke ligninger. Skal jeg eventuelt integrere differentialligningerne med seperationsmetoden?Nogle der kan give et hint tak? -
reducer
ForumindlægHvis man har en brøk, og den kun indeholder bogstaver må man så ikke lade ledende gå ud med hinanden, når de har + eller - fortegn? Eller skal de have gange? -
strukturformel
ForumindlægHej.jeg skal skrive en strukturformel for 2,2,4-trimethylpentan. Men aner ikke hvordan jeg skal gribe opgaven an? hvordan finder jeg ud af hvordan den ser ud? :SHåber nogen er villig til hjælpe mig :) -
HJÆLP...PLEASE!!
ForumindlægHey... har lige et par spg her dagen før :) ved registrering af bistandshjælp er der 13% sandsynlighed for at der sker fejl. Der udtages 20 registreringer. Bestem sandsynligheden for at der højst kommer én fejl. har prøvet, men ved ikk om det er forkert: Binomcdf(20;0,13;1)=0,246 Bestem det mest ... -
pH for Fe3+(aq) og Al3+(aq) ???
ForumindlægJeg er næsten færdig med min aflevering, men så støder jeg på en grim opgave. Hvad er pH i en 0.025 M Fe3+(aq) opløsning? b) Hvad pH i en 0.025 M Al3+(aq) opløsning? a) Jeg har prøvet at kigge i min databog og der står kun informationer som jeg kan bruge om Fe(H2O)63+ Kan man så sige Fe... -
Reaktionsskema
ForumindlægHej derude. Jeg er igang med en kemi journal, hvor jeg skal skrive et reaktionsskema mellem ethanal og 2,4-dinitrophenylhydrazin. Indtil videre er jeg kommet til: CH3CHO + C6H3(NO2)2NHNH2 ---> Jeg kan ikke rigtig komme videre derfra, da jeg ikke lige kan se eller ved, hvilke ... -
Borax og vand
ForumindlægMeget kort.Hvilken slags reaktion er det når borax og vand reagerer? Jeg kan se det ikke er en redoxreaktion. Er det en syre-base, eller måske en hydrolyse? -
fællesnævner for 2/7, 3/2, 1/3=?
Forumindlægfællesnævner for 2/7, 3/2, 1/3? Evt. Metode til at beregne dette?
