Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 17301 til 17320 af 23766
-
Redoxreaktioner
ForumindlægHej! Jeg har fået følgende opgave og er gået i stå, og mangler starthjælp. Jeg mangler en grundform for at kunne afstemme reaktionsskemaerne a og b. Sker reaktionerne egentlig i et surt miljø? Jeg har også problem med c, skal jeg bare ud regne massen for Na2S203 og NaS4O6 for at kunne udregne ... -
hjemmel?
ForumindlægEr der en som kan svare mig på hvad hjemlen i netop dette tilfælde er? Påstand: "They do not have the legal power to use full body scanners in this way," said Dowty, adding there was an exemption in the 1978 law to cover the "prevention and detection of crime" but the pur... -
hjælp, varmefylde.
ForumindlægOpg nr 1. Et lod på 3,0 kg tilføres 4,7 kJ hvorved temperaturen stiger med 38 grader. Beregn loddets varmefylde. Opg nr 2. Et messinglod på 0.54 kg tilføres 3,5 kJ . ( c(mess) = 0,38 KJ/Kg*K ) Hvor meget stiger temperaturen. Opg nr 3. En dyp... -
Troende og 'oplyst'?
ForumindlægEr det muligt at være både troende og …… have en naturvidenskabelig profession?… være oplyst (ved oplyst menes der kendskab til evolutionsteori mm.)generelt?… etc.?Umiddelbart virker det ret selvmodsigende og dobbeltmoralsk.Grunden til at jeg spørger, er fordi min gamle fysik/kemi-lærer i grundsk... -
Forsøg med kobber & dibrom - Konklusion af resultater
ForumindlægHåber i kan hjælpe mig her. Jeg går på 1. HF og skal op i Kemi, hvor vi har foretaget et forsøg langt tilbage, som jeg ikke helt rigtigt kan huske. Jeg har fået et resultat, hvor jeg ikke ved hvad jeg skal konkludere. (Forsøg vedhæftet). Formålet hedder: "Formålet med forsøget er at påvi... -
metallica rettelse.
Forumindlæghey, jeg skriver om metallica i tysk.. håber der er en, der lige gider se det igennem jeg har skrevet, for jeg er ikke så god til grammatik. JEG HAR gjort mig umage. Så vær sød ikke at nedgøre det Ich würde Ihnen gern über das größte Metallband aller Zeiten erzählen. Ganz recht: Metallica. Metal... -
Jeres karakterblad?
ForumindlægVi har lige fået karakterblad. Mit ser sådan ud:1.g, stxASP: 9AT: 10billedkunst: 9 dansk: 8 historie: 9 idræt: 10 mat, skr: 10 mat, mdtl: 10 engelsk: 10 samfundsfag: 8 NVG: 11fysik: 10fransk: 7Jeg har altså et gennemsnit på 9,3 hvilket jeg er tilfreds med. Undtagen i fransk...HVAD MED JER? -
Læse tekst og høre tekst
ForumindlægGoddag alle sammen Jeg skal op til et mundtlig fag. Så jeg ville høre om nogen her inde har gode tips til, hvordan jeg kan starte med teksten, hvordan jeg kan gå videre og ligeledes hvordan jeg kan slutte min eksamination af??? Faget er engelsk Hvad gør jeg i en læsetekst og en høre tekst? -
Jeg har brug for hjælp
ForumindlægHej, Jeg skal lave en analyse af den her konklusion , Jeg skal finde ud af om den er dårligt i forhold til sprog og / eller indhold eller godt i forhold til sprog og / eller indhold. Problemet er at jeg har faktisk læst den mange gang men jeg kan ikke finde ud af om den er godt eller dårligt. J... -
Hvad er karakterkravene for medicinstudiet i Stettin (szczecin)?
ForumindlægJeg har tænkt mig at læse medicin i Polen siden det er håbeløst at komme ind I DK. Jeg fik min eksamen i summer 2014 (STX). Jeg kann ikke finde nogen snit for at blive optaget i medicin studiet i stettin. Kan kun se at man skal have Kemi, Biologi og fysik. Mine karaktere (13 trins) i disse fag v... -
kan jeg komme ind på biomecin?
ForumindlægHej. Jeg vil høre om der nogle der ved om jeg overhovedet har nogen chance for at komme ind på universitetet. Jeg har søgt ind på biomedicin, hvor at kravet er at man skal have en gymnasiel eksamen og have bestået fagene Matematik A, Dansk A, Engelsk B, Kemi B og Fysik B med karakteren 02 i genn... -
Optagelse på Universitet?
ForumindlægHej. Jeg vil høre om der nogle der ved om jeg overhovedet har nogen chance for at komme ind på universitetet. Jeg har søgt ind på biomedicin, hvor at kravet er at man skal have en gymnasiel eksamen og have bestået fagene Matematik A, Dansk A, Engelsk B, Kemi B og Fysik B med karakteren 02 i genn... -
Læge, men samfundsvidenskablig linje?
ForumindlægHej. Jeg har på det seneste virkelig gået og haft en drøm om at blive læge, problemet er bare at jeg går på en samfundsvidenskabelige linje, med engelsk A, samf, B, bio B... Jeg har dog hævet matematik på B, mens jeg skal have fysik på C-niveau i 3g,(obligatorisk) og så overvejer jeg at vælge kem... -
Modulregnskab
ForumindlægHej, på vores gymnasium bruger vi et skemasystem, der hedder Lectio. Der kan man bl.a. modulregnskabet for de forskellige fag, dvs. hvor mange timer man har brugt/kommer til at bruge. Jeg har bl.a. fort. sprog B, mat B og fysik B. I bekendtgørelsen under §67 står der, hvor meget uddannelsestid,... -
HJÆLP til AT-eksamenen
ForumindlægJeg skal til eksamen i AT snart og skal til at udarbejde mine talepapirer. Det skal lige nævnes, at jeg har om Tjernobylulykken i fagene historie og fysik. Har lige et par spørgsmål, som jeg håber I kan besvare: 1. Jeg har fundet to artikler siden afleveringen af synposen, som er relevante if... -
Supplering af 2 fag
ForumindlægJeg er lige nu på den sproglige linje, engelsk/spansk, hvor jeg her i 3.g har mat b og fysik b. Mit drømmestudie er medicin, og for at komme derind, skal jeg have opfyldt kravene mat a, kemi b og fysik b. Som sagt har jeg opgraderet mat til b-niveau, mens jeg også har opgraderet fysik til ... -
Matematik - hvad mere?
ForumindlægHej alle Regner med at blive gymnasielærer med matematik som hovedfag. Har læst lidt om gymnasierne, og efterspørgslen på de forskellige fag, humanisterne har det ret stramt, fordi der er for mange af dem og gymnasierne er underlagt en 2-procent nedskæring. Forfærdeligt i min optik, men det er ... -
Medicin- Gode nyheder?!
ForumindlægHej alle dem, der håber på optagelse på medicinstudiet. jeg fandt noget spændende og vil lige spørge andre, om jeg har forstået det rigtigt : " I øjeblikket ( 2006-7) er adgangskravet matematik og fysik på B-niveau og kemi på C-niveau. Ved ansøgelse i kvote 1 skal gennemsnittet i disse f... -
Eksamensbevis
ForumindlægHej SP, Har et spørgsmål angående eksamensbeviset. Man får både årskarakter og eksamenskarakter. Spørgsmålet lyder så: I de følgende fag har jeg f.eks. afsluttet Fysik B og Tysk B Årskarakter: Fysik B: 7 i både mundtlig og skriftlig Tysk B: 7 i både skriftlig og mundtlig Kommer så kun op... -
søger du højere karakterer i Mat eller Fys?
ForumindlægHej går du på Gymnasiet eller en naturvidenskabelige videregående uddannelse? Er du ikke tilfreds med din nuværende præstation eller du dumpet til din eksamen? Så er hjælpen nær. Mit navn er Frederik, er Cand.Scient i Matemat...
