Søgning på: matematik aflevering. Resultater: 17321 til 17340 af 39386
-
Proportionalitet/Keplers Lov
ForumindlægKepplers tredje lov beskriver hvordan kvadratet på månens omløbstid af saturn er proportionel med kubus af middelafstanden. a) jeg skal eftervise keplers 3. lov, og har fået nogle tal angivet: Afstand x Omløbstid t 3,1 0,94 3,9 1,37 4,9 1,89 6,2 ... -
Kopiring fra nettet
ForumindlægHej, ville hører om der var nogen der kendte et program som tjekkede om hvor meget man har kopiret fra nettet? -
Sattelitter om Jorden
ForumindlægI oktober 1957 opsendte Suvjetunionen rumsonden Sputnik 1, der som den første kredsede om Jorden i stor højde. Kort tid efter fulgte Sputnik 2 med rumhunden ajka ombord og den amerikanske Exlorer 1. - Beregn med udgangspunkt i Månens bevægelse (a=384399 km, T=27,3217 døgn) omløbstiden for en satt... -
Depression Tove Ditlevsen
ForumindlægJeg sidder med novellen "Depression" af Tove Ditlevsen, der er i hendes novellesamling "Paraplyen". Jeg skal bruge den i min SRP, men jeg ville høre, om der er én der ude, der sidder inde med en analyse af denne novelle de måske vil dele? -
Forbedring???
ForumindlægHej folk derude... Jeg går i 2.g og jeg er træt af at spansk skal være så SVÆRT! Derfor vil jeg spørger jer derude, hvad gør i for at blive bedre og hvad skal man gøre for at blive bedre til spansk grammatisk og sprogeligt? Jeg stinker virkelig til spansk, derfor har jeg tænkt mig at nu vil jeg ... -
Er det her snyd?
ForumindlægEr det at snyde hvis man har en downloadet pdf med fysikopgaver på sin computer, som man kan tilgå uden internettet. Fx udregninger af tidligere eksamenssæt? -
Redegør for hvad der styrer mæthed og sult?
ForumindlægRedegør for hvad der styrer mæthed og sult? en der ka svare på dette? -
fysik august 2009
ForumindlægNogen som har lavet fysik eksamsæt august 2009?? -
Regler for karaktergivning
ForumindlægHej alle. Jeg synes at have hørt at den regel der gælder for karaktergivningen er at: Elevens karakter skal gives på baggrund af elevens kunnen og formåen, og ikke efter fremmøde osv. Har problemer med at finde det skriftligt, men er der andre der har hørt noget om dette, eller evt. ved hvor de... -
AT EKSAMEN HJÆÆÆÆLP
ForumindlægJeg har afleveret en synopsis hvor jeg kun har 1 tabel med i, men nu har jeg fundet en tabel til, hvis den ikke står på synopsen må jeg godt bare gå ind til fremlæggelsen og sige at jeg lige har fundet den tabel? Eller har de krav på at den skulle have stået i synopsen? -
Kid Kill
ForumindlægHej. Jeg skal snart op i engelsk og det ville derfor hjælpe mig rigtig meget hvis der er en som har et resume af Kid Kill (skrevet af Ed McBain)? Jeg har prøvet at søge på google, men kan ikke finde noget. Håber der er en venlig sjæl som vil hjæpe mig derude :D -
Hjælpelærer mat,fysik,kemi
ForumindlægHej, jeg er en pige på 19 som blev student i sommers med en samfundsfaglig-matematisk linie. Sagen er jeg gerne vil læse geologi på universitetet og for at søge ind mangler jeg fagene: Mat B-A, Fysik C-B og Kemi 0-B. Jeg bor i det centrale København og skal tage suppleringsfagene på KVUC fra Aug... -
Forfatter og dato
ForumindlægJeg har lige skrevet et dokument i latx og det eneste jeg mangler, er at skriver mit navn og dato. Det er en afleveringsopgave, så det skal se nogenlunde pænt ud.. Kender nogen en kode for det ? -
Søen
ForumindlægHej igen derude! Nogle af jer som ved hvilken rolle alger og planter spiller i søens økosystem?? Og hvilken funktion har deres roller? Tak på forhånd ! -
Grønt flag-grøn skole - Nedbør
ForumindlægJeg har nu kigget længe på dette spørgsmål, så jeg håber nogen vil hjælpe mig? - I Danmark falder der ca. 67 cm nedbør om året. Spørgsmål: Hvor mange kubikmeter nedbør falder der på parcelhusgrunden i løbet af et år? Før det fandt jeg ud af, at parcelhusgrunden var: 392,50 m2 -
Ligninger med brøker. MEGET VIGTIGT TIL IMORGEN
Forumindlæg4/x+3 = 3/x-1 hvordan regner man den ud :(? (betragt "/" Som brøkstreg -
Differentiering af h(x)
ForumindlægHej Studieportalen. Opgaven i en hjemmeregning lyder således: f(x) = 2x-5 og g(x) = 4-x Beregn derefter h(x) = (2x-5)(4-x) ved at gange ()’erne ud. Jeg har skrevet h(x)=(2x-5)(4-x) =8x-2x^2-20+5x =-2x^2+13x-20 Er det rigtigt gjort? -
K-værdi
ForumindlægHvad er fremgangsmåden til at løse denne opgave? -
Læs novellen-kan du give et referat? del1
ForumindlægHejsa jeg har vedhæftet novellen ( pigen fra Egtved) er der nogne der lige vil læse den og give et referat af den? jeg fik som opgave af min lærer at skrive enreferat af novellen men jeg er ikke helt sikker på at jeg helt har forstået novellen. - Håber virklig at i vil hjælpe mig!!!!!!! -
står det moderne samfund i vejen for den naturlige evolution?
Forumindlægnogen der kan give nogle kilder til at svare på dette spørgsmål, eller evt. hjælpe på vej?
