Søgning på: lille fedtøre. Resultater: 17341 til 17360 af 23489
-
Biologieksamen-Perspektivering
ForumindlægHej allesammen!Skal snart til biologieksamen (1g). Under emnet "Biologi som Videnskab" mangler jeg noget at perspektivere. Emnet indeholder begreber som "Cellen", "Celledeling", "Proteinsyntesen" og "Evolutionsteori".Er der nogen, der har ideer?&g... -
Matematik program?
ForumindlægHejEr der nogen derude, som kender et godt program til at lave/skrive matematik med på computeren?Word er jo ikke ligefrem det fedeste.... -
Hjælp til rettlse! :D
ForumindlægHej. jeg har lavet en boganmeldelse. Er der lige en som vil bruge noget tid til at rette den. :D - På forhånd tak -
Hvilke mutationer vil være gavnlige?
ForumindlægForestil dig, at dette dyr formerer sig og spreder sig ud over store dele af jorden. Det er et pattedyr, et rovdyr på størrelse med en cocker spaniel. Dyrets efterkommere vil forandre sig, fordi der hele tiden optræder mutationer i cellernes DNA. Efter 20 millioner år vil dyrets efterkommere h... -
sandsynlighedsregning
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe med denne.En fabrikant af elektriske pærer garanterer, at mindst 80 % af produktionen hqar en levetid på mereend 500 timer. I det følgende antages, at sandsynligheden er 0.80 for, at en elektrisk pære kan brænde mere end 500 timer. en kunde køber 50 pærer.a) bestem... -
Hjælp til ny højre-venstreskala
ForumindlægJeg sidder med en opgave i den ny højre-venstreskala, men jeg forstår ikke helt hvad der kendtegner et parti hvis den er venstre eller højr på værdipolitikkens aksen. Håber at der er nogen der forstår mit spørgsmål da det er lidt svært at forklare. -
Skoleblad, internt sludder
ForumindlægHej. Ville lige kort høre hvordan skolebladet på det gymnasium du går på, ser ud? Selv går jeg på Frederiksborg Gymnasium i Hillerød (FG), hvor vores skoleblad er utroligt internt, hvilket oftes kun er til morskab for bladets redaktionen. Det burde vel ikke være meningen med det! Ydermere skal de... -
biologi-kloghoveder!
Forumindlæghej..Er her ikke en eller anden kloghoved der kan hjælpe mig med følgende opgave:http://www.aarhusakademi.dk/detvirtuellehus/Undervisningsforl%F8b/Eksamenss%E6t/aar1993/august/opgave%202.PDFjeg har nemlig meget svært ved at lave den, så jeg håber i gider hjælpe mig.Mange venlig hilsnerfra jeres v... -
1 tysk sætning
Forumindlæg"Das ist ein Ergebnis einer Befragung des deutschen Jugendinstituts."er der rigtigt skrevet? -
Argumenter for at f ikke er bijektiv
ForumindlægVi betragter den lineære afbildning f: R^3 -> R^3 givet ved: f(x1,x2,x3) = ((x1-x3),(x1+x2+2*x3),(x2+3*x3)) Argumenter for at f ikke er bijektiv. Jeg ved at jeg enten skal argumenterer for at den ikke er surjektiv eller injektiv, men jeg ved bare ikke hvordan? -
kemihjælp
Forumindlæghej vil høre om der ikke er nogle der har lavet en rapportøvelse som hedder "undersøgelse af en opløselighedsligevægt" har nemlig nogle problemer med efterbehandlingen, og ville være glad hvis nogle kunne hjælpe. -
Nyttevirkning
ForumindlægEr der nogen der kan forklare, hvordan nyttevirkningen afhænger af vandportionens størrelse? I må også meget gerne uddybe, hvorfor det lige er som du nu engang er.. På forhånd tak -
Hvad hedder symbolet = β
ForumindlægHehe... Ved godt det er et fucked up spørgsmål, men min mor skal bruge navnet på dette symbol = β... håber der er en der ved hved hvad det kalsed på enten dansk eller tysk.På forhånd tak. -
Afstandskvadratloven, radioaktivitet
ForumindlægHej, Jeg sidder med et problem i forhold til et fysikprojekt der omhandler radioaktivitet. Jeg forstår ikke rigtigt det her med afstandskvadratloven, så måske der er en der har lyst til at forklare det? Jeg har søgt på nettet, men jeg synes at den er forskellig alt efter hvilken side jeg kigge... -
engelsk studi
Forumindlæghej jeg studere lige i køb uni. men det har jeg mistet interessen for, men jeg vil meget gerne studere i england. her vil jeg gerne studere psykologi,ved i hvad der er adgangskravet er. Jeg er et snit på 8,3 og har haft psykologi i 1 år og engelske på B NIVAEU. er der en der kan fortælle mig om d... -
Skal have hjælp til en opgave om soc.dem
ForumindlægHejsa.Har lidt prøv for hjælp til en opgave ang soc.dem. hvor jeg skal skrive om deres position i folketinger, herind under: magt, indflydelse og samarbejde.Jeg ved hvem de samarbejder med, men ikke hvorfor. Synes simpelt hen ikke at der er til at finde på nettet.. har ledt og ledt.. Skal skrive ... -
Hjælå haster
ForumindlægEn bestemt sygdom antage at forekomme hos 1% af befolkningen. Til diagnose af denne sygdom har man en prøve, som giver positiv reaktion 90% af de tilfælde, hvor patienten lider af sygdommen, men desværre også positiv reaktion i 5% af de tilfælde, hvor patienten ikke lider af sygdommen.I hvor mang... -
Idealgasligningen?
ForumindlægIdealgasligningen?? 2 mol af en ideal gas befinder sig i en lukket beholder på 4 litr ved 35 grader celsius. Hvad er trykket af beholderen? -
impuls
ForumindlægI en opgave har jeg fundet impulsen af en H kerne, og jeg ved at impulsen er bevaret efter støddet med protonen P. Når H kernen rammer P ved jeg at P ryger ud med en vinkel på 52 og H på 22. Opgaven går ud på at tegne situationen over på et stykke overhead papir og vha. impulsbevarelse integne de... -
64=65
ForumindlægHejDette er en klassisk matematisk opgave... hvordan kan 64 være lig 65?http://www.mathekiste.de/fibonacci/64=65.htmlNogle der kender svaret?---Arkanoid
