Søgning på: matematik fp9 maj 2018. Resultater: 17361 til 17380 af 33890
-
Om Matematisk Metode
ForumindlægJeg sidder og skriver AT om blandt andet matematisk metode (IKKE naturvidenskabelig metode) og der skal skrives ca. 2 sider om det. Min gruppe og jeg har ikke kunnet få det til at fylde mere en én side, så jeg vil meget gerne høre til råds her om der er nogle der kan suplere med noget. Det ville ... -
lille bitte spørgsmål
Forumindlæghvornår bruger man cos^-1? kan inte huske -
trapez
Forumindlæggodaa jeg har et spørgsmål hvordan finde man vinkler i e trapez hvis man har siderne''' påforhånd tak ;Z -
Eliminations reaktion
ForumindlægAlkoholer kan indgå i eliminationsreaktioner. Skriv navnene for de stoffer som man kan få dannet hvis man eliminerer et vand molekyle fra 3-methyl-butan2ol. Håber der er nogen der kan hjælpe.. -
opgave
Forumindlægredigeret: en partikel bevæger sig på en ret linj. den strækning s (meter). partiklen har bevæget sig til tidspunktet i t (sek), er givet ved s(t)=5t^1/2. bestem partiklens hastighed til tidspunktet t=4 bestem det tidspunkt, hvor partiklens hastighed er 2m/s jeg differentiere og får (5*kva(x... -
AT eksamen
ForumindlægTirdag den 15. januar blev eksamensemnet i Almen Studieforberedelse så afsløret fra Undervisningsministeriets side. Emnet er: "fremtiden - visioner og forudsigelser" Om ikke så længe skal alle 3.g'ere så vælge en faggrupe fra de tre hovedfakulteter; naturvidenskab, humaniora og sa... -
Figur
ForumindlægHej, ar en opg. der driller, håber på lidt hjælp. :) Figuren viser en ligebenet trekant ABC, hvor vinkel A= vinkel C. Punktet D ligger på siden AC og danner en vinkel på 39,0 grader og deler siden AC op så DC er 5,3. Punktet E er midtpunktet af siden BC. Beregn vinkel C og siden EC? Beregn læ... -
modellering-prisfunktion
ForumindlægNogen kan forklar mig hvad sammenhæng en mellem prisfunktion og omsætningsfunktion? -
hjælp stadig..
ForumindlægHej igen. Jeg opretter nu det samme indlæg fordi det er meget vigtigt for mig. I min afleveringsopgave til næste uge har jeg fået en opgave som jeg ikke rigtig forstår. Det radioaktive stof strontium 90 henfalder, så der efter 1 år er forsvundet 2,45 % af stoffet. Et laboratorium indkøber 7 g... -
Kedsomhed...
ForumindlægHeysa der ude... Jeg sidder og stener lidt.. og tænkte om der evt sku være nogen der havde en tanke til et program man kunne lave... noget som man faktisk ku bruge til noget.? Hilsen Calle.. :D -
Vektorer
ForumindlægHej! Jeg skal lave en aflevering, men kan ikke rigtig forstå hvordan det skal laves, derfor har brug for hjælp, tak. Opgave 1. i et koordinatsystem i planen er der givet to vektorer a =(-1,2) b =2*a-a^ (det er vektor a) a) Bestem vinklen mellem vektor a og vektor b. b) bestem koord... -
Lineær vækst Y=ax+b?
Forumindlæghar fået denne opgave : Gør rede for lineære funktion Y= ax+b Du skal bladt andet komme ind på betydningen af tallene a og b på, hvordan a og b kan bestemmes? -
Optagelsesprøve
ForumindlægNogle der ved, hvad man skal til en optagelsesprøve ? -
eksponentiel udvikling i oversigt
ForumindlægSP modtager ekstremt mange spørgsmål til eksponentiel udvikling, hvorfor et forsøg på en oversigt bringes i http://peecee.dk/upload/view/97569 -
Boksplot? PLZ hælp. jeg skal bruge det til eksame!
Forumindlægjeg står med en opgave som jeg skal tegne en Boksplot. jeg aner ikke hvordan jeg tegner sådan en. jeg har googlede det, hvordan den ser ud. men hvordan kan jeg selv tegne den. opgaven lyder sådan her: ordnet efter størrelse er højden(cm) af de 50 unge. der står masse talle, fra 162 til og med ... -
Løsningskurve Lotka Volterra
ForumindlægHej! jeg står over for et lille problem. Jeg skal tegne løsningskurven for Lotka Volterra modellen, hvilket jeg også fint kan i mit CAS-værktøj. Men jeg ønsker samtidig også at forklare hvordan det er man gør det. For dem der ikke ved det, er Lotka Volterra et sæt af koblede differentialligninge... -
Prøve uden hjælpemidler
ForumindlægFindes der et link, som viser hvilke emner, man kan komme op i til prøven uden hjælpemidler? -
Hurtig reducering mm.
ForumindlægEr der nogen der kan reducere/regne følgende udtryk? I må gerne have beregningerne med! 8a^3 * a * b^-2/(2b)^2 Omskriv 4x^2-12x+9 til formen (ax+b)^2 Løs ligningen (x-1)(x^2-4)=0 -
Hjælp
ForumindlægBetragt den naturlige eksponentialfunktion: g(x)=e^x Vis at linien med ligningen y=x+1 er tangent til grafen for g. Bestem koordinaterne til røringspunktet. -
Uddannelsesparat
ForumindlægHej alle derude. Er der nogen af jer der er blevet erklæret uddannelsesparat, som kan fortælle mig lidt om hvad de kigger på? Jeg får nemlig svar d. 28 og jeg skal videre eller hvordan og hvorledes. Håber i vil svare, på mit spørgsmål.
